Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9701 til 9720 af 95433
-
Idræt og kunstnertisk fag
ForumindlægJeg har hørt noget om, at idræt og det kunstneriske fag kun tæller halvt, når man skal regne gennemsnit ud. Er der nogen, der kan af- eller bekræfte det? Det er for elever under den nye reform. -
Eksamenstekster
ForumindlægHeyEr der nogen der ved hvordan en typisk eksamenstekst ser ud til c-niveau på stx. Jeg har hørt at man trækker en artikel, men hvor lang er den så? Hvis man både skal nå at læse og forstå dem samt lave en analyse skal man da besidde et ret stort overblik?MVHJimbo -
Eksamen, tomorrow.
ForumindlægHej. Jeg afslutter kemi på c-niveau i morgen, og er meget i tvivil om et spørgsmål - Forskellige reaktionstyper i den organiske kemi. Når det drejer sig om c-niveau, skal jeg så ikke kun inddrage disse tre? oxidation, reduktion (=redoxreaktion). -
Sømpistol, kraft og maksimal tryk, Vejen til Fysik B2, Opgave 31, Side 33, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægSe evt vedhæftede fil (Opgavetekst og facit) Opgave 31.En sømpistol har en trykbeholder med atmosfærisk luft under 7,8 atmosfæres tryk. Når et søm skal slås i, lader man luften trykke på stempel med radius 2,5 cm. a) Beregn kraften, der virker på stemplet. Mit forsøg: PÅ side 9 i Vejen til Fy... -
hjælp! brug for studievejledning!
Forumindlæghej med jer. jeg går på stx. Håber i kan hjælpe mig med noget som jeg er meget i tvivl om. Jeg har spekuleret over noget. Jeg fik afsluttet naturgeografi på C niveau her i 2.g på et 7-tal årskarakter, men hvis jeg nu fortsætter med naturgeografi næste år på B niveau og får 10, kommer både min års... -
Henfald af nuklidet Mg til isotop Na, Vejen til Fysik B2, Opgave 104, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 104 Jeg kan se at opgaven er blevet stillede tidligere, og mathon har svaret, men jeg har nogle spørgsmål til b. 23 Nuklidet Mg henfalder bed en β + - proces til en isotop af Na. 12 (se evt vedhæftede fil med opgaveteksten, Facit og k... -
Matematik
ForumindlægHejJeg står og skal til at tage et par fag på Odense teknikum. For at kunne komme ind på radiografudd. Det drejer sig om fysik og matematik på b-niveau. Det er matematikken jeg gruer for. Jeg har ikke haft matematik i årevis og kan huske, at jeg ikke havde nemt ved det. Jeg prøvede kræfter med de... -
Gymnasiet - spørgsmål
ForumindlægHeeey skal starte i gymnasiet på mandag. Jeg har valgt linjen samfundsfag B, engelsk A, psykologi C Men jeg overvejer kraftigt at skifte studieretning allerede nu til biotek A, matematik A, fysik B, fordi jeg gerne vil være dyrlæge når jeg bliver ældre. er bare sygt bange for at jeg ikke ... -
Bevis for cosinusrelationer
ForumindlægHej Jeg går i 1. g og skal til årsprøve i matematik B-niveau på onsdag, så er i fuld gang med at forberede mig, men har et problem. i et af prøvespørgsmålene skal jeg definere cosinus og sinus. (er med på at det gøres i enhedscirklen, men skal man bare sige det eller ville i tegne den hvis det v... -
Et spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal have musik i gymnasiet efter ferien. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad jeg skal have kendskab til i faget musik, når jeg har det på c-niveau. Samme spørgsmål til faget latin. På forhånd tak :D -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak. -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
hih 1 årig Adgangskursus
Forumindlæghih 1 årig Adgangskursus, jeg har bøger til hih 1 årig Adgangskursus bøgerne er helt nye og næsten er ikke brugt, så skrive hvis i mangler nogen Matematik til niveau A Fysik til niveau B Kemi til niveau C Dansk til niveau A Engelsk til niveau B. -
Medicin
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde nogle råd...\n\n\nJeg har tænkt på at læse medicin og her er bl.a. kemi C, mat B, fysik B nødvendig..\n\nJeg har valgt Kemi på A og Mat A+ og filosofere over at tage biologi på B.\n\nJeg har hørt bl.a. mange sige at det er klogere at tage Kemi på A end biolo... -
Angående bøger
ForumindlægHej Jeg vil her i min sommerferie meget gerne læse fysik, men min egen fysik bog fra skolen er utrolig dårlig og den formurlerer sig aldeles dårligt, så jeg tænkte på om der ikke var nogen friske mennesker herinde, som kunne komme med navne på rigtige gode fysik bog på B-niveau, det må også ... -
Søger privatundervisning Kbh
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er en pige der går i 1g, som gerne vil havde privatundervisning/lektie hjælpe i matematik, fysik og kemi. jeg søger en der kan hjælpe/undervise mig i matematik. Det må meget gerne være en der også kan hjælpe mig når jeg får rapporter for i fysik og kemi. Hvis i også kan hj... -
Hjælp - psykologieksamen
ForumindlægHej med jer! Jeg går i 3.g på en STX-uddannelse, og skal snart op til mundtlig eksamen i psykologi på C-niveau.... Jeg ville bare høre, om der var nogle herinde, der har noter til oplæsning af de forskellige emner jeg kan trække: 1. Kommunikation 2. Gruppepsykologi 3. Forskellige psykol... -
atomer
ForumindlægHej har denne opgave, som jeg har lidt problemer med. Figuren viser en del af energiniveaudiagrammel for lithium. Det viser sig, at energiniveauerne altid - på nær i hydrogen - opdeles i typer, således at der kun kan ske overgange mellem energiniveauer af forskellige typer. På figuren er ene... -
Hjemmesider
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik eksamen på tirsdag og jeg tænkte om der var nogen der havde en hjemmeside eller to, hvor der lå nogen rigtig fede fysik noter(omrkring emnerne og hvordan man kunne lave et forsøg) som jeg eventuelt kunne bruge til tirsdag. Det ville være fedt, hvis jeg kunne f...
