Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9801 til 9820 af 84813
-
Serie- el. parallelforbindelse?
ForumindlægJeg har svært ved at forstå forskellen mellem hhv. serie-og parallelforbindelser. Jeg har fået nogle opgaver for, hvor der er vist seks forskellige forbindelser, og den mest nødvendige information for at kunne løse opgaven er, om forbindelserne er serie- eller parallelforbindelser. Da jeg som sag... -
Keplers love
ForumindlægHej alle sammen :). Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med udregninger til hver af de 3 love som kepler har lavet? Skal bare se hvordan de udregnes. Takker meget! Hurtigt svar! -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk... -
Ny-gammel ordning
Forumindlægefter at have gået 3. år om er jeg blevet lidt forvirret. På min gamle ordning var det sådan at hvis du havde taget f.eks. på A-niveau, så tæller på B og A karakteren med i dit endelige gennemsnit, men har fået at vide at det ikke længere gør det. Nogen mener dog at det stadig gør. Nogen der kan ... -
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
Spørgsmål til den gamle reform - Gym
ForumindlægHej alle, I 2003 startede jeg på en matematisk gymnasial uddannelse - Jeg droppede ud i midten af 2.g. Siden da har jeg taget en HF, og er godt i gang med HD på CBS - Foruden har jeg selvfølgelig en del erhvervserfaring. Jeg har ved et tilfælde fundet et studie som jeg enormt gerne vil ind på ... -
Matematik hjælp til HF B
ForumindlægJeg søger en der kan hjælpe mig med matematiken. Jeg bor selv på vesterbro, du skal helst bo i nærhedden -
er det realistisk at man kan komme op i noget fra 1.g i 3.g eksamen?
Forumindlægsom overskriften siger. -
Overlyshastighed, hvad tænker i?
Forumindlæghttp://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/sensation-partikler-overhaler-lyset Forskere ved CERN har med meget stor nøjagtighed målt neutrinoer til at rejse hurtigere end lyset. det drejer sig om ca. 60 nanosekunder over 732 km. Det hele står forklaret i artiklen. Jeg ved vi har nogle ret intel... -
Hjæælp! Varmefylde afvigelse??
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg har en fysikaflevering, men jeg ved ikke hvad er afvigelse er, og hvordan jeg skal beregne den? Da jeg skulle beregne vandets varmefylde brugte jeg varmefylde-formlen. Og vandets varmefylde lå på: 26873100. I vores bog står der at vandets varmefylde er: 4186. ... -
Hvem skal på HTX næste år?
ForumindlægJa, titlen siger jo det hele, hvem har planlagt HTX til næste år, og hvilken har I valgt? :D -
Hjælp!
ForumindlægHej Kan jeg stadig blive bygningsinginør hvis jeg vælger linjen MAT A SAM A på stx? -
stereoisomere
ForumindlægHej jeg har vedhæftet en opgave hvori, jeg ikke kan finde ud af opg. b) og c). Det er først opgave vi har for om stereoisomere, og håber noget kan hjælpe mig med at forklare hvordan jeg kan lave opgaven :) -
Tror at jeg dropper ud
ForumindlægHver dag er jeg i gang med lektier 24/7. Og problemet er hver gang kan jeg ikke fínde ud af det og det er også ret irriterende at tænke på at folk som arbejder kan det på få minutter, mens jeg skal bruge 24 timer på det JEG ER GODT TRÆT AF DET! Jeg har grædt hele aftnen igår aftes om en stil so... -
Hjælp til strøm -opgaver?
ForumindlægHej alle.Jeg har fået følgende fysikopgave for, håber meget på, at der er en der kan hjælpe?1. En hul jernkugle vejer 0,3 gram.a) Jern har atommassen 56 u. Hvor mange jernatomer består jernkuglen af?b) Jernkuglen tilføres ekstra elektroner, så den får en ladning på -2,0 nC. Hvor mange ekstra elek... -
Inspiration?
ForumindlægJeg sidder med den udleverede CD og tænker "Nøj hvor er der meget kedeligt at skrive om". Jeg er blevet en smule forvirret over hvor man får det sproglige fag ind i vores geniale problemformuleringer? Og hvad er de samfundsvidenskabelige fag? Hvis nogle har nogle geniale ideer jeg må... -
Konstante energitilførsel
ForumindlægHej jeg sidder med nogle fysik spørgsmål! - og jeg forstår ikke helt hvader menes, kan nogle måske forklare mig det. - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen når ca. 100 °C? - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen er over 100°C? -
Lysets bølgemodel
ForumindlægJeg skal snart op i fysik B, og forstår ikke helt denne betragtning: hvordan går man fra : c = λ / T <=> c= f * λ jeg ved at f = 1/T .. men jeg kan stadig ikke helt se det. Kunne nogen foreklare det ?? :)) -
Help!
ForumindlægJeg er i gang med en fysik afl.: jeg skal benytte en formel: E=C*(T2-T1)+mv*cv*(T2-T1=(C+mv*cv)(T2-T1) Jeg ved ikke rigtig hvad jeg bruger denne formel til. Er der nogen som kan hjælpe og være specifk med svaret? :)
