Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9881 til 9900 af 95433
-
hej jeg har fået en fysik opgave for til mandag d.4/3 og havde lidt svært ved at svare på dette spørsmål håber der er nogle der vil hjælpe mig, på forhåd t
Forumindlæghvad sker der når man blander en syre og en base sammen? -
HJÆLP!!!
Forumindlægdet første gang jeg skal op i samfundsfag, jeg ved slet ikke hvordan det foregå eller noget...????? -
Fysik a) Man kan skelne en diamant fra den langt billigere Cubic Zirkonia-sten bl.a. ved at se på stenens brydningsindeks. Brydningsindekset for Cubic Zirkon...
ForumindlægHar fået brydningsforholdet til at være 2,45, men kan ikke finde ud af hvordan man skal finde brydningsindeksset for stenen -
Lektiehjælp
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..! Jeg er en pige på 21 år som udbyder lektiehjælp på gymnasialt niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Derudover er jeg ved at tage Kemi på A-niveau på VUC. Hvis du... -
Vis at ligningen y=a(x-r)(x-s) kan omskrives til formen y=ax^2 - bx + c og argumenter for at det modsatte ikke altid er muligt.
ForumindlægKan i hjælpe med hvorfor den ikke kan omvendes? :) -
blue toner
ForumindlægHvilke toner i blueskalalen? og hvad er blues præget? -
Uddannelse
ForumindlægHer efter sommerferien begynder jeg i niende klasse (undskyld jeg skrev syvende i starten, men det var for at få uddybet nogle ting ang. Pythagoras). Derved begynder tankerne, idet jeg skal op til eksamen om et år, og skal til at finde ud af hvad jeg vil. Men hvad er det egentlig jeg vil?- Jeg el... -
laser - forsøg
ForumindlægJeg mangler et godt forsøg til at vise laserens egenskaber i forbindelse med fysik, tænker i noget med reflektionen, men kan ikke rigtig finde nogen vejledninger. Nogen som har et lille brugbart forsøg? behøver ikke være reflektion, bare noget med dens egenskaber. -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
Bølger og Vand
ForumindlægHej. jeg har trukket bølger og vand til min 24 timers fysik eksamen.. jeg har nu skrevet 7 sider notater, men spekulerer bare over hvad der er vigtigst at have med i mundtlig fremlæggelse på 8 min. kunne være lækkert med et forslag og nogle indskud Hilsen Jesper :) -
1g årsprøve matematik
ForumindlægHej Jeg skal op i årsprøve i matematik 1g på a-niveau.. Hvad kan man gøre for hurtigt at blive klar og forberedt? Hvad burde man tage med til prøven også? -
I denne opgave sammenligner vi ioniseringsenergien af et homonukleart, toatomigt molekyle X 2 med ioniseringsenergien af det tilsvarende atom X. Hvor mange a...
ForumindlægHej Opgavetekst: I denne opgave sammenligner vi ioniseringsenergien af et homonukleart, toatomigt molekyle X2 med ioniseringsenergien af det tilsvarende atom X. Hvor mange af molekylerne B2 , C2 , N2 , O2 , F2 har lavere ioniseringsenergi end ioniseringsenergien af det tilsvarende atom ? Svar:... -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
Flere spm. om reformen!
Forumindlæg1) Tilsyneladende er grundforløbet ikke ens. Da min studieretning hedder Samf A, EØ C har jeg 4 moduler (á 90 min) per 14. dag, mens min ven, der har Mat A, Fys B og Kemi B har 3 moduler per 14. dag. Til gengæld har han tre moduler Fys, mens jeg kun har to. Hvad sker der for dem? De har jo 50% me... -
terminsprøve
ForumindlægJeg skal imorgen til terminsprøve i fysik. Hvordan foregår det? Har jeg først prøve uden hjælpemidler eller hvordan? For at være ærlig, så er jeg elendig til fysik. Er der nogen der har nogen gode noter eller lign., som jeg må låne til imorgen? / Malene -
organeller i celle
ForumindlægHej Jeg er ved en fejl kommet til at aflevere min biologibog og skal op mandag og nu sidder jeg med mine noter og forstår ikke et spørgsmål der er således. beskriv hvilke organeller der er i en celle.gør rede for hvilke funktioner de foprskellige organeller har? -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægHej Jeg har været selvstuderende i biologi c stx og skal derfor til eksamen i det om lidt. Jeg føler mig en smule på bar bund. Jeg har lavet min første disposition, men har ikke rigtig en følelse for om det er rigtigt eller helt væk. Derfor vil jeg virkelig værdsætte, hvis der var en, som vil læ... -
Spansk Bøger (Grammatik osv.)
ForumindlægHej alle, jeg skal have Spansk på A her til august. Nogen der kender nogle gode bøger, bare nogle lette bøger omkring grammatik, sprogbrug, ordforråd osv? Tak på forhånd! - Anders Btw: Nogle med gode tips eller råd omkring Spansk på A niveau? :-) -
regneregler i defferentialregning
ForumindlægHej, jeg havde på et tidspunkt beviset for regneregel nr. 2 for differentialregning i mine noter. Regneregel nr. 2 er: (c * f(x))' = c * f'(x) Men den er blevet væk nu... Er der nogen der har beviset liggende som evt. kunne videregive det gratis til mig? Tak på forhånd! -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???)
