Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9941 til 9960 af 95433
-
En symmetrisk terning kastes en gang. Find sandsynlighederne for hver af følgende hæn delser: A. man får et ulige øjental B. man får ikke en 6'er C. man...
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes en gang. Find sandsynlighederne for hver af følgende hæn delser: man fa°r et ulige øjental man fa°r ikke en 6'er man fa°r hverken 3 eller 4 øjne. har brug for hjælp til denne opgave:) med forklaring på tekst -
Bagud på uni !!
ForumindlægHej alle Jeg er desværre kommet i den situation, at jeg er kommet utroligt langt bagud på mit studie, pga. akut sygdom. Jeg er i hvert fald 200 sider bagud, og jeg kan ikke overskue hvordan dælen jeg skal få indhentet alt dette.. Jeg ville derfor høre, om der er nogle derude som har nogle gode... -
Hvilke radioaktivt skadelige påvirkninger kan CT og PET scannere have af væv og celler i kroppen? (fysik og biologi)
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse og skal til naturfag eksamen om lidt. Jeg har et spørgsmål som jeg er meget i tvivl om, da jeg ikke synes at jeg kan finde viden nok om det på nettet. og jeg kender ikke en læge som er inden for området PET og CT scannere. spørgsmålet: Hvilke radioaktivt skadelige påvi... -
Baggrundsstråling, Vejen til fysik B2, Opgave 95, Side 104 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægI Silkeborg er baggrundsstrålingen fra undergrunden 0,21 mSv/år, på Bornholm er den 0,56 mSv/år. a) Hvor mange ekstra cancertilfælde skal vi forvente, hvis flytter 40000 sikeborgensere til Bornholm og lader dem blive boende der i et år ?. Antag, sammenhængen mellem cancerrisiko og dosisækvivalen... -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Kemi-eksamen:(
ForumindlægEr desværre kommet i den uheldige situation, at jeg skal til kemi-eksamen her i 1.g. Da jeg ikke er den bedste til kemi, vil jeg bare høre om I skulle have et par gode råd/tips/tricks til at komme ud med skindet på næsen...Forsat God weekend!!Der Ackerman aus Böhmen. -
Aflevering - danskhistorie-opgave
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive danskopgave om bogen "rend mig i traditionerne", her i næste uge og tænkte på om nogle kloge hoveder havde mulighed for at rette min opgave igennem. VI begynder mandag d. 7/5 og skal aflevere den onsdag d. 9/5. Hvis det kunne lade sig gøre forestillede jeg mi... -
Mundtlige engelsk
ForumindlægHej! Er der nogen, der har været op i mundtlig engelsk a STX. Hvis ja, kan I ikke så være sød og fortælle lidt, hvordan det foregår. For jeg er helt blank:( -
!!!!!!!!HASTER!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gen... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg søger en lektiehjælper, som kan hjælpe mig i matematik, engelsk, dansk, tysk, historie og oldtidkundskab. Jeg går i 3.g, og det sådan at eg får dårlige karakter, så derfor vil jeg have en som kan få det hævet det op. -
Engelsk i 3.G??
ForumindlægHey alle dér! jeg har lige et spørgsmål: jeg er en gymnasiesturderende, der har engelsk på B- niveau! jeg har rundt omkring på nettet læst at, selvom man har engelsk på b-niveau så også skal have det i 3.g?? kan det være rigtigt at jeg skal have engelsk i 3.g?? oké, hvis vi siger at jeg så sk... -
Ellære
ForumindlægHjælp!!...Jeg har brug for nogle eksamesnotater eller bare notater om ellære for fysik B...min email er : [email protected] på forhånd ;) -
Filosofi?
Forumindlægmit spørgsmål er ; hvordan er det at have filosofi på c-niveau? hvad skal der gøres for at få en god karakter? og mest af alt eksamen. Hvordan foregår den ? -Peter.. :3 -
Beregne bølgelængden ved brug af Rydbergformlen, Opgave 51, s 79, Vejen til fysik B2 (Knud Erik Nielsen og Esper fogh)
ForumindlægOpgaven er b) Benyt formlen (Rydbergformlen) til at beregne bølgelængderne for overgangene 3 tll 1 og 5 til 3 Ordet ¨til¨erstatter en pil som jeg har på mit tastatur. Jeg har prøvet at anvende formlen, men jeg kommer ikke frem til et helt andet tal end det,der står i facitlisten. Fac... -
Brydningsforholdet
ForumindlægEn lysstråle sendes mod et ligesidet prisme. Hovedafvigelsen ? = 54,8o a) Beregn brydningsforholdet for prismeglasset. En lysstråle sendes ind mod en glasklods af samme glastype. Indfaldsvinklen i1 = 42,0o. b) Beregn brydningsvinklen i2. -
Billedkunst
ForumindlægJeg har billedkunst på C-niveau og afslutter det dermed i år. Min karakter i standpunkt var kun 7 og vil gerne op på mindst 10. Er der nogen, måske med erfaring, der kan give nogle råd til hvordan jeg når mit mål i billedkunst? -
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke... -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op i Psykologi C mundtligt imorgen tidlig, og jeg syntes at jeg hørte noget om at man godt måtte have sin computer med ind til forberedelsen? (alle mine noter er stortset på min computer), men at man selvfølgelig bare ikke må gå på nettet. Bliver bare helt i tvivl nu... Skal jeg s... -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2?
