Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10081 til 10100 af 63055
-
FysikABbogen 1
ForumindlægHej studieportalen Ville høre om der var nogle der har nogle gode noter til Nær astronomi, Energi (Termisk energi), Kosmologi, Kræfter og mekanisk energi, inden for fysik evt fra FysikABbogen 1 ? Tak på forhånd :) -
Hvordan bygger man et amperemeter og voltmeter
ForumindlægHej. Skal til eksamen i fysik/kemi i morgen, og jeg så i mine noter, at jeg havde tegnet en tegning over hvordan man bygger et voltmeter og amperemeter. Men forstod ikke lige tegningerne, så er der nogen der evt. har en tegning eller bare kan forklare mig det? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Suppen. -
Ejjj nogle som kan hjælpe? jeg skal lave en fremstilling af saltsyre. hjælp pleas.
Forumindlæghej. jeg skal til eksamen i fysik/kemi og har et problem, kan ikke finde nogle steder i min mappe eller noter hvor jeg forklare hvordan man fremstiller saltsyre. er der nogle som måske ville kunne hjælpe mig med et forsøg hvordan man gør? :) håber der er nogle som ville hjælpe. -
Energiændring ved smeltning
ForumindlægHej allesammen. Jeg læser op til fysik eksamen, og her skal jeg skrive noter om energi. Jeg skal komme ind på energiændring ved smeltning, og jeg er tvivl om hvordan jeg skriver om det. Er det fusions- eller fissionsprocesser? Er det et bestemt kernekraftværk? Hvis man ved noget, må man meget... -
Magnetisme og elektromagnetisme
ForumindlægHej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive? -
Rumskib
ForumindlægHey nogle der vil hjælpe med denne fysik aflevering :)? Hvad gør jeg i a og b. -
Københavns åbne gymnasium!
ForumindlægLidt ironisk måske - På Københavns "Åbne" Gymnasium er frafaldsprocenten på 54%. Godt og vel hver anden fuldfører altså ikke. Det studser jeg lidt over, så ville høre om nogle har gode forklaringer på det? Er det et dårligt gymnasium, eller er de elever der går der bare ikke-egnede? -
Rudolf Steiner
ForumindlægJeg går på en Rudolf Steiner skole og mine klassekammerater fortæller at de ofte har mødt en steiner fjendsk holdning fra udefrakommende, dette har jeg dog ikke selv oplevet. Hvad er jeres holdning til steiner skolen? -
Snyd til AT-eksamen?
ForumindlægNu ved jeg ikke hvordan det er på andre gymnasier, men på vores gym har vi fået at vide at man frit må kopiere alle tekster man tidligere har arbejdet med i forbindelse med tidligere opgaver. Men så var der en der spurgte mig: Gælder det også for tekster på nettet? Og det ved jeg egentlig ikke. ... -
Egnet eller ikke
ForumindlægHej mit gennemsnit ligger på 4.7 kan jeg blive egnet til gymnasiet? -
karakter
ForumindlægMå lærer og cansor give -03 hvis man har været der og deltaget i diskutionen? -
Hvad er A, B og C?
ForumindlægEr bare nysgerrig. Hvad vil det sige når et spørgsmål er under sværhedsgraden A, B eller C? -
Kommer ikke til at bestå
ForumindlægJeg sidder pt. inden et semester er ved at slutter og stresser over jeg ikke ville kunne bestå den eksamen, og hvis jeg gør bliver det med en lorte karakter. Det irretere mig fuldstændig, at jeg ikke har set det komme, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg mener selv jeg har ydet det jeg... -
fra et spil kort... (statistik)
ForumindlægFra et spil kort trækkes et kort, kortet noteres, og det lægges tilbage i bunken. Dette eksperiment gentages 12 gange. Beregn sandsynlighederne for følgende hændelser: A Der er netop 9 billekort (6 decimaler) B Hverken spar eller hjerte forekommer (6 decimaler) C Der er præcis 3 spar (decim... -
Kastebevægelse..
ForumindlægJeg skal finde den vandrette afstand mellem frigørelsespunkt og nedslagspunkt:m=7,3kgv_0=22m/skuglen bliver sendt afsted 1,1m over jorden i en vinkel på 42grader.Jeg kan godt finde den vandrette afstand hvis ikke 1,1 var hvor den landte, men nu er der lige det stykke længere fordi kuglen har en s... -
Hvad afgør et atoms elektronegativitet?
ForumindlægHej Som overskriften spørger, er jeg interesseret i at vide, hvad det er, der bestemmer et atoms elektronegativitet? Jeg troede egentlig, at det var atomets antal af protoner (alene), da disse jo er positivt ladede, men dette viser sig ikke at være tilfældet, da jeg tilfældigvis i går iagttag... -
Dumpet fag
ForumindlægEr det rigtigt at, hvis man er under den nye reform og dumper et XXX fag på fx B-niveau, så er der ikke noget man kan gøre ved det? Udover VUC efter gymnasiet? men vil dumpekarakteren så stadig være der på eksamensbeviset? -
STX - HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har valgt den sproglige linje, og jeg vil gerne være en sygeplejerske. Så det jeg vil vide er bare, hvis man gerne vil være en sygeplejerske, skal man så vælge den naturvidenskabelige linje? -
k-40 henfald-HURTIGT
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kort kan fortælle mig hvordan k-40 henfaldet ser ud? har lidt svært ved det.. Tak. -
Expantion af polynomium
ForumindlægHej alle. Betragt polynomiet <equation>p_{m,n} = \left(\sum_{i=1}^mx_iight)^n</equation> for naturlige m og n. Hvad bliver koefficienterne i hvert led når polynomiet skrives helt ud? Jeg kender specialtilfældet <equation>(x+y)^n = \sum_{i=0}^n\binom{n}{i} x^{n-i}y^i</equ...
