Studievejledning

Kommer ikke til at bestå

05. maj 2014 af stre (Slettet)

Jeg sidder pt. inden et semester er ved at slutter og stresser over jeg ikke ville kunne bestå den eksamen, og hvis jeg gør bliver det med en lorte karakter. 

Det irretere mig fuldstændig, at jeg ikke har set det komme, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg mener selv jeg har ydet det jeg skal fra min side, men fordi semester har været så dårligt struktureret (manglende pensum, manglende litteratur, manglende struktur , dårlig undervisning osv. )  synes jeg det selve undervisningen jeg bebrejder. 

Jeg har derfor ingen idé om jeg skal kunne komme videre og overvejer helt seriøst at tage semesteret om, for hvis jeg ved mirakel består, ender det nok med at være med 02 eller 4, hvilket jeg ikke kan tage seriøst. 

Jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg har det fysisk dårligt, og de tidspunkter hvor jeg laver andet end at læse har jeg det dårligt at jeg ikke bruger til på at læse, især når jeg ved at jeg hvormeget jeg mangler, (også er der det som jeg ikke ved at jeg mangler.)

Et eksempe fral igår. Mine forældre så igår hvor smadret jeg var og beordret mig til at gå i seng, hvilket resulteret i at jeg afleveret en lorte opgave, som min lærer har godkendt.  Problemet er at jeg skal op og forsvare den til eksamen, og vil på ingen måde kunne forsvare det lort, altså jeg kan stadig rette på den op til eksamen, men det bare det jeg så skal bruge tid på det. 

Jeg overvejer seriøst at tage semesteret om, men ved ikke om det er det værd. 
Forstået på den måde at jeg godt ved det er et personligt valg, men vil gerne høre andres meninger ?

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Hej,

har lige selv været i den samme position som du er i, men dog en smule anderledes. Da jeg begyndte i 9. klasse blev jeg indlagt på sygehuset. Efter 2 uger i sygehuset fik jeg endelig lov til at tage hjem, og tage i skole. Dog med en alvorlig blodmangel, hvilket resulterede til, at jeg hverken kunne yde mit optimele eller tænke klart, dog alligevel valgte jeg at tage i skole, da jeg følte mig utryg ved at ikke lære noget. Jeg kunne mærke at jeg ikke var ligeså god som før, og prøvede derfor at læse så meget som jeg skulle, men det gik ikke. Da terminsprøverne var nær kunne jeg føle at det ikke ville gå mig godt... hvilket det heller ikke gik. Eller lad mig heller sige at jeg endte med et par 7 og 10 taller men 4 i skriftlig dansk. Det gjorde at jeg skulle overveje en 10. klasse. Da jeg først hørte dette tænke jeg "fuck nej". Jeg var den klogeste i klassen, læste 4-6 timer om dagen som 16 årig og havde drømmen om at læse medicin. Derfor var jeg meget imod det at tage en 10. klasse, for mente nemlig at det var et spild år. Efter terminsprøverne steg mine karakter i gennem. Jeg endte igen med at få 10 og 12 taller i de fleste fag.

Det hvad jeg prøver at fortælle dig er, at livet ikke altid er som man vil have den til at været. Synes personligt selv at du skal tage din semester om, eller tage den senere. Hellere det end at ende med et dårlig snit/karakter. Håber det hjalp lidt.

Brugbart svar (0)

Svar #2
08. maj 2014 af ShinobiNoKami (Slettet)

Hvilke mål har du for dig selv i fremtiden? Vil du være i stand til at nå disse mål, hvis du dumper semesteret? Hvis nej, så tag semesteret om, efter min mening

Brugbart svar (1)

Svar #3
12. maj 2014 af deessee (Slettet)

Jeg har selv stået i lignede situation som dig. Det var dog ikke et semester jeg tog om, men  mogle fag. Det handler ikke "kun" om din karakter, men der er jo også en grund til, at man går der, og det er jo netop for at lære, og du har klart ikke fået det læringsudbytte, som du skal have for at gå videre.

Jeg ved, der kan være nogen der kan kigge skævt til, hvis man går om, eller blanker. Men jeg synes det er stærkere at prøve igen, og give en indsats, istedet for bare at komme hurtigt igennem med en dårlig karakter og ringe læringsudbytte. 

Hvis du har en dårlig underviser, så gå over på et andet hold i fremtiden !:)

Skriv et svar til: Kommer ikke til at bestå

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.