Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10121 til 10140 af 95433
-
Hubbles lov
ForumindlægJeg går i 1.G og skal til fysik eksamen her d. 17. juni, og er i gang med at læse op. Jeg synes det er svært med Hubbles lov, er der nogen der kan forklare den kort og simpelt, så en som mig på C-niveau forstår det? På forhånd tak! :-) -
radioaktivitet
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i fysik, og der er chance for at jeg kommer op i radioaktivitet, og jeg har utallige forsøg med dette, men det er enkle basale forsøg, hvor man benytter sig af en geiger-müller tæller og finder henfaldene for alfa, beta og gamme, og vi finder ud af hvor nemt de k... -
projektforslag
ForumindlægVi er tre, som skal have fundet et emne til vores projekt. Vi ønsker gerne noget som indeholder fysik/kemi, biologi osv. Det skal dog også være noget, der er meget interessant. Vi har tæmkt lidt på sygdomme (men hvilket?), global opvarmning( Er du noget spændende man kunne vise ?!) eller biotekno... -
HVA KAN DU?
Forumindlæghej er der nogen der har styr på hvordan billedkunst eksamen c-niveau foregår og hvordan man skla øve sig?? please hjælp.. er total forvirret.. -
Bio A?
ForumindlægEr biologi på A-niveau hårdt, og vil du anbefale det?Hvis du havde nævnte fag, hvilke andre fag kombinerede du dem da med?Er det et nørdefag, dvs. et fag hvor mange har forudlært viden (folk med naturlig interesse)?Smid endelig andre kommentarer om faget og på forhånd tak. -
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
billedkunst
ForumindlægEr der nogen der har Billedkunst på c-niveau? Hvad lærer man i løbet af 1.g? -
Salg af TI 82
ForumindlægHej, Da jeg nu har valgt mat på B niveau kan min kære TI-82'er ikke bruges længere og jeg sætter den derfor til salg.. 82'eren er ideel til c-niveau matematik (altså perfekt til sproglige elever der kun skal have det obligatoriske c-niveau) + den kan bruges helt op til a-niveau fysik (ha... -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægHej! Jeg vil gerne søge ind på farmaceutuddannelsen,men jeg er nødt til at supplere nogle fag først. Jeg har snakket med GSK studievejlederen. Hun har så kigget på min eksamensbevis, og vi kom frem til at jeg skulle supplere matematik, fysik og kemi, da jeg ikke havde de rette karakterer i de fa... -
1g terminsprøve mat, opgaver!
Forumindlægvidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere en kort sigende overskrift.. det jeg mener er: kan man finde 1 g's årsprøver i matematik A niveau, så jeg kan øve mig.. har fundet til afslutningsprøven, men det er dog for ambitiøst at kaste sig ud i vektor, diffenrential etc. når man ikke har p... -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
Gymnasiale uddanneler for de mange eller færre?
ForumindlægHej SP Hvad synes i?. Skal de gymnasiale uddannelser være for de mange eller få/færre? Jeg synes personligt det burde være for de mange. Jeg har endda en lille historie, som bevidner hvorfor. Da jeg gik i folkeskolen, var det eneste jeg gik op i: Venner, fritidsinteresser og hvordan jeg beds... -
Udtrækning af eksamensplan
ForumindlægHej alle sammen ! Som en stor del af jer her inde skal jeg også snart til at afslutte min studenter eksamen på stx. Mit spørgsmål er bare, hvordan det helt præcis forholder sig angående hvordan eksamensplanen udtrækkes, og om der er større chance for at komme op i nogen fag end andre ? Min stu... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej Jeg er en dreng, som skal til at vælge en ungdomsuddannelse, men jeg er kommet meget i tvil her på det seneste. jeg har tænkt mig at jeg måske gerne vi have en videregående uddannelse, som omhandler økonomi, og jura men på den anden side er jeg også list tvivl op jeg vil ændre mening. Fordi,... -
snorbølger (lost)
ForumindlægHejsa, i skolen lavede vi et forsøg med snorbølger. Vi fik følgende resultater: L (snorens længde) = 1,50 meter Lods vægt: 0,100 kg. Antal knuder: 0 f=25 Hz 1/f=0,04 Hz lambda= ____m Heraf skal jeg finde bølgelængden, når der er 0 knuder og jeg har følgende resultater for oven. Hvilken lignin... -
Hjæp til eksamen?
ForumindlægHej Jeg skal til ekamen om en uge, s jeg tænkte på om der er nogle der har nogle råd, eller hvordan jeg kan være godt forberedt? Tak på forhånd -
Angiv pKa1 for H2CO3 i en vandig opløsning indeholdende 0,15 M NaCl ved en temperatur på 20 °C, når opløsningen er mættet med CO2 ved et partialtryk på 15 kP...
ForumindlægSvaret giver 6,48. Nogen der kan hjælpe med hvordan den skal regnes? -
HTX
ForumindlægHvilken A fager skal man have på HTX naturvidenskab? -
Udregne gennemsnit
ForumindlægHejsa Jeg er på ny reform og har fagene, danskA, histB, samfC, fysikB, matB kemiB osv.. Fagene har jeg taget på VUC, altså jeg har ikke taget fx religion, samf. og hist. som en eksamen.. Kan ikke finde faget histB - høre faget under samf.gruppen? Men vægtes histB 2 eller 1,5? http://www.solro... -
Bindings energi og Q-værdi
ForumindlægHej Har siddet i en uges tid og forberedt mig til mundtlig eksamen i fysik på B-niveau og jeg føler efterhånden at jeg er begyndt at få styr på det meste. Der er dog en enkelt ting der har voldt mig store problemer: Forskellen på Bindingsenergi og Q-værdien. Uanset hvor meget jeg læser og hvor...
