Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 10201 til 10220 af 23765
-
Kan man tage gsk, hvis man ikke har afsluttet faget på et gymnasialt niveau?
ForumindlægHej Kan man tage Gsk, hvis man har afsluttet en gymnasial uddannelse, men i beviset indgår fx ikke fysik. (på hf er fysik valgfag) Kan man så alligevel tage fysik som supleringskursus på gsk og søge videre, eller kan det ikke lade sig gøre? På forhånd tak. -
fysikeksamen 2005
ForumindlægHej.Jeg går i 3.g og har fysik på A niveau. Jeg ville rigtig gerne se en besvarelse af eksamensopgaverne i fysik 2005. Er der ikke en, som har været oppe til skriftlig eksamen i fysik i 2005, der er så søde, at gøre deres opgave tilgængelig her på studieportalen.På forhånd tak. -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER.
ForumindlægMin linje på mit gym, lyder på at jeg har fysik på B men, har taget det på A nu. mine årskarakter på B lød på ( 10/10) og i fysik a fik jeg (7/7) hvad sker der hvis man fx. dumper skrifligt fysik a ??? -
Ulovlig salg af eksamensopgaver
ForumindlægJeg vil lige gøre opmærksom på tråden SÆLGER - Fysik A opgaver til d. 1-06-2016 under fysik hvor en bruger vil sælge eksamensopgaver. Eksamen finder sted i morgen Sælgeren CrazyPoPcorn har også sat dem til salg i flere tråde under fysik -
SRP i Mat A Fys B
ForumindlægHej allesammen Jeg vil skrive min SRP i matematik og fysik, men har kun fysik på B-niveau. De fleste forslag på nettet er for fysik på A-niveau, og jeg tænkte derfor på, om i kunne komme med gode forslag til hvad jeg eksempelvis kunne skrive i? :-) -
Metode og teori
ForumindlægHej, Jeg har skrevet synopsis i dansk og fysik, hvor i dansk har jeg analyseret tekst og i fysik har jeg kun redegjort for emnet global opvarming.. Jeg har ikke helt styr på metoder og teorier. Hvad kan man skrive om metoder i dansk og fysik..? -
Fotosyntese/respiration niv. C
ForumindlægHejJeg er rimelig meget på bar bund mht. til teorierne for det forsøg jeg skal skrive rapport om så ville sætte pris på lidt hjælp:-)1. Hvordan kan vandplanters optagelse/afgivelse af CO2 påvises ved hjælp af ph-indikator?2. Er det planten der sørger for farveskift i lys/mørke?3. Optager vandplan... -
exp udvikling hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver en rapport om vækstmodeller og har brug for at forklare hvorfor fremskrivningsfaktoren, a, i eksponentielle udviklinger ikke må være negativ. Jeg ved at man ikke kan finde roden af et negativt tal for de lige rødder (dvs. kvadratrod, den 4. rod, 6. rod, osv.) Derim... -
ELISA mht antigener og antistoffer
ForumindlægHej...Jeg håber meget der er en som kan hjælpe og kan gøre det hurtigt for skal allerede aflevere det her i morgen :SMen jeg skal skrive rapport over ELISA-testen og jeg skal svare på nogle spørgsmål som jeg gerne vil have hjælp til:1) Hvorfor forsvinder de påsatte antigener ikke af ved afvasknin... -
Hjælp til ligning med to ubekendte eksponenter
ForumindlægHej folkens :). Jeg sidder her og arbejder på en matematik rapport og jeg er kommet til en opgave, hvor jeg skal løse ligningen: 100*1,05^x = 200*1,02^x. Jeg kender godt til logaritmereglen, der "tager" eksponenten ned, men det er som om jeg ikke rigtigt kan få den til at give det rig... -
Bestemmelse af opløselighedsproduktet for Ca(OH)2 ved forskellige temperaturer (vant hoff)
ForumindlægHej :) Er der nogen som har skrevet rapport om "Bestemmelse af opløselighedsproduktet for Ca(OH)2 ved forskellige temperaturer (vant hoff)", som kan sende/hjælpe? Fordi jeg skal selv finde ud af hvad er vigtigt og skrive om i teori delen udefra formålet og forsøget. et spørgsmål hvord... -
Bestem fart?
ForumindlægOpgaven handler om krabbetågen, som i hvile udsender et rødt lys med frekvensen f= 4,568*10^14 Hz. Hvordan bestemmer jeg farten, som krabbetågen udvider sig med? Jeg er HELT lost! - Og skal til Fysik-prøve i morgen!.. Argh.. Please, hjælp! -
Stående bølger og halvåbne rør HJÆLP
ForumindlægSom overskriften antyder, er jeg lost på område det område, der kaldes Musik og fysik.. Er der nogen, der kan forklare, hvad der menes med stående bølger og den anden del; halvåbne rør? Mvh Caroline -
Fældning af salte (modificere)
ForumindlægJeg er igang med en rapport om overstående emne. Jeg mangler bare lidt for at skrive Teorien bag?... Det må vel bare være, at se hvilken af Nitrat/Natrium kombinationerne, der er henh. tungt -og letopløselige - Yderligere og mere omfattende teori kan jeg ikke komme op med.\n\nI forsøget kombinere... -
Professionel privat undervisning tilbydes i mat/fys
ForumindlægHej Mit navn er Sami (30 år) og jeg vil gerne tilbyde professionel privat undervisning i fagene matematik og/eller fysik. Jeg har selv været gymnasie lærer i 6 år på Nørre G, Kongsholm gymnasie og HF, Nærum Gymnasium. Mine elever har til eksamen i alle de år jeg har været underviser haft et ge... -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
Spørgsmål om det heliocentriske verdensbillede
ForumindlægHej folkens! Hvilken betydning havde det for videnskaben, at det heliocentriske verdensbillede blev accepteret? På forhånd tak! -
positiv hastighed
ForumindlægVed en positiv hastighed er det så når fx en bil kører, bare den ikke bremser op eller holder stille? takker -
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind?
