Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 10261 til 10280 af 25374
-
Engelsk og sprogets udvikling
ForumindlægHejsa Jeg er desværre kommet i lidt af en knibe, vi er igang med vores ide-fase i forbindelse med AT-synopsisen, hvor vores overordnede emne er "rejser", altså skal opgaven indeholde en fysisk rejse. Personligt er jeg blevet helt vild med emnet "engelsk og sprogets udvikling",... -
FeedBACK! AT-Problemformulering
ForumindlægEr igang med 4 semester at-prøven og fagene er biologi/historie. Overemnet er ''Globalisering'' Min problemformulering lyder således: 'Igennem mange årtier er steroider blevet brugt, er det gået hen og er blevet et globalt problem?'' Synes selv det er en ud... -
Ideer til fys/mat eller fys/his
ForumindlægHej Alle. Jeg skal som mange andre også snart i gang med at skrive SRP.. Jeg skal vælge mine to fag i morgen. Jeg overvejer enten Fysik - Historie eller Fysik - Matematik, hvor fysik i begge tilfælde er hovedfaget. Det skal lige tilføjes at jeg har Fys(A) og Mat(A). Men for at jeg kan beslutte m... -
Er desperat efter matA/fysA SRP-emne
ForumindlægHej :-) Vi skal til at vælge fag om få dage i SRP, og tror det ender ud med mat A og fys A, men er stadig ikke sikker. Er der nogle, som har nogle gode emner til denne fagkombination? Har overvejet dæmpede svingninger, men hvad skal indgå i denne opgave udover noget med 2. grads dif. ligning... -
Videregående studie og bolig
ForumindlægHej venner Sagen er det, at jeg til sommer har tænkt mig at søge ind på en videregående uddannelse (medicin). Lige nu bor jeg selv i København, så som første prioritet har jeg tænkt mig at søge KU (Københavns Universitet). Min anden prioritet herefter skal være Syddansk Universitet, osv. Man f... -
Efterårsferie - afleveringer
ForumindlægEr det bare mig - eller føler I også at I bruger hele jeres ferie på afleveringer... JEg har kun fået lavet halvdelen af mine... -
hvor kommer liv fra
Forumindlæghvor kommer liv fra? hvor stammer liv fra? jeg ved at vi mennesker når længere og længere tilbage i evolutionsteorien, men uanset hvor langt vi går tilbage, vil vi stadig stå ubesvaret med at spørgsmål omkring livs afstamning. -
Kan man via fysiske tests finde ud af, om man er skizofren?
ForumindlægKan man via fysiske tests finde ud af, om man er skizofren? Spørgsmålet skal ses i relation til diskussion om, hvorvidt Breivik er skizofren eller normal. -
Koranen og familie
ForumindlægHej allesammen..\n\nVi skal skrive opgave.. Har tænkt mig at skrive en opgave om koranen og familie.. altså om islam, de traditionelle familieforhold og forholdet mellem kvinder og mænd i islam..\n\nHvad kan man mere inddrag af emner? Håber i kan hjælpe mig, når jeg nu skal skrive ca. 9 sider?\n\... -
gæt en gåde..
Forumindlæghey..ved ik rigtig hvad jeg skal foretage mig men jeg vil lade jer gætte min gåde..hvad er det som er større end Gud?og er ondere end djævelen?de fattige har det, de rige mangler detog hvis du spiser det, dør du..hvad er det?? -
Edens have
ForumindlægEr der en der har eller kan skrive et par spg. nej som jeg kan sidde og besvare, bl.a. om emnet "Edens have" -
Diganalyse
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med hver vers handler om. Jeg prøver at komme frem til digtets tema. Jeg vedhæfter digtet som et word dokument. TAK -
Genetik hjælp haster!!!
ForumindlægKromosom-abnormali Klinefelter syndrom er en kromosom-abnormali, hvor alle celler har to X-kromosomer og et Y-kromosom (og ellers normalt antal for autosomerne). Disse mennesker er fænotypisk mænd, men sterile. Forskning har vist, at det ”ekstra” X-kromosom ofte er arvet fra fader... -
Kan jeg komme ind op medicin-studiet?
ForumindlægHej. Jeg står i en situation, hvor jeg ikke kan komme ind på medicinstudiet, da jeg har fået dårlig karakterer i henholdsvis idræt C og musik C. Lige nu har jeg et gennemsnit på 9,7 (uden hurtigstartsbonus). Uden karaktererne i musik og idræt har jeg et gennemsnit på 10,3 (uden hurtigstartsbonus... -
Kan man have en familie som læge??
ForumindlægHej :D Jeg går med to drømme, jeg på nuværende tidspunkt ikke føler passer sammen. Jeg ønsker brændende at blive læge, men samtidigt vil jeg også gerne have en familie og børn. Så mit spørgsmål lyder på: Kan man godt være en god mor, og samtidig læge, og kender I evt nogle der er mor og læge?? -
Rettelse af min dansk til tysk oversættelse
ForumindlægDer er kun anvendt ordbøger og ikke google-translate. Det er en kort tekst og ville være rart, hvis en gad at se på den og give et udkast eller fortælle mig, hvor fejlene var inden i morgen. -
Ernest Hemingway "doktoren og doktorens kone"
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at skrive en Analyse & fortolkning af Ernest Hemingway's "doktoren & doktorens kone", og jeg har læst at han anvender isbjergsteknikken og prøver at drage læseren til at læse imellem linjerne mit spørgsmål er så: Er der nogen der kan komme med li... -
Digt - Haster!
Forumindlæg"Engelske Socialister" af Holger Drachmann 1846-1908.Hvad handler den om, kort analyse og perspektivering, altså den generelle analysemodel. Hjælp bedes, vil blive meget glad, skal være i dag.MvhLe Duc. -
Under en strålende sol - HASTER!!
ForumindlægHeej :) Jeg leder efter et referat om bogen !Under en strålende sol! af forfatteren Khaled Hosseini, men har desværre ikke kunnet finde et. Jeg håber der er en derude der kan give et lille resume eller referat og evt en personkarakteristik fra personerne i bogen. HJÆLP! -
nogen!
ForumindlægNogen der har læst Skabt for hinanden?
