Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10281 til 10300 af 95433
-
Spørgsmål
ForumindlægHey alle. Jeg er 2g nu, og skal forhåbentlig i 3g til sommer. Jeg skal have et snit over 2, for at komme videre. Hvad for nogle karaktere kigger de på, er det de afsluttende b fag de også kigger på? -
Råd om emnevalg til SRP (Har valgt nogle emner)
ForumindlægHej jeg har tænkt mig, at skrive i fysik og Kemi. Derfor har jeg nogle emnevalg som jeg har tænkt på, men er usikker hvad der vil være bedst at skrive om. Valgene er: Vindmøller, metornedslag og luftmodstand. Hvad vil være godt at skrive om? Hvilken af de 3 emner kan man få en god problemstil... -
Psykologi model til eksamen
ForumindlægHejsa :) Jeg skal op i psykologi her om nogle uger. (C-niveau) Jeg forstår ikke rigtig min lærer's svar, når han forsøger at forklare hvordan man skal gøre til eksamen. (han snakker ikk så godt dansk, han er russer), så derfor ville jeg høre om der var nogle af jer der har en evt. model til h... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
Søger underviser - Fys + Kemi
ForumindlægI forbindelse med de kommende eksamener her om små 6 mdr. ca. , søger jeg en der kan undervise i fysik såvel som kemi. Skriv såfremt i har interesse. Det er self i mod betaling. Alloo -
Faglig samtale
ForumindlægHej.. Er der nogen der har været til, noget der hedder faglig samtale??? i fysik og geografi... Jeg går i 1.g og skal til det.. jeg vile lige spørger hvad man skal gøre til sådan en prøve-... Håber nogen kan hjælpe....:) -
Kernefysik
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med disse opgaver. Gerne med mellemregninger så jeg kan forstå det bedre. Tak! Det oplyses, at den radioaktive isotop thorium-232 udsender gammakvanter med en energi pa° 63,8 keV. a) Bestem ud fra figuren pa° side 31 i denne note halveringstykkelsen ... -
Brug bl.a. sætningen om differentiation af et produkt (produktreglen) til at finde differentialkvotienten for følgende funktioner: f_1(x)=(11x+12)(4-3x) f_2...
ForumindlægBrug bl.a. sætningen om differentiation af et produkt (produktreglen) til at finde differentialkvotienten for følgende funktionen kv= kvadratrod f1(x) =(11x+12)(4-3x) f2(x) = 8-6x+2)*x2 f3(x) = (2kvx+x)*kv x f4(x) = (x2+9x)(x2-3x) f5(x) = -x2(x2-1) f6(x) = x2-x4 -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
Nogen der har Orbit 3 (og en scanner...)???
ForumindlægHeySkal op til fysik i morgen... og har et problem med keplers love. Jeg har hørt at der i Orbit 3 (har den ikke selv) skulle stå en masse godt om keplers love og være nogle gode illustrationer. Eller dvs enten er det i selve Orbitbogen eller også er det i nogle noter dertil. Men overskriften er... -
Boksplot over grupperet
ForumindlægLaver man normalvis boksplot over grupperet data? -
SA-hjælp!
ForumindlægC) Der ønskes en diskussion af fordele og ulemper ved høje mindste lønninger i forhold til at få flere ind på arbejdsmarkedEr der ikke nogle kloge-hoveder, som kan hjælpe mig lidt på vej med dette spørgsmål?"Tusind tak!" -
Atomer og Stråling.. En lille hjælp
ForumindlægGodaften derude...Jeg sidder med en fysikopgave som jeg er lidt i tvivl om.. den lyder:Solen udstråler effekten 3,9*10^26 Wa) Hvor stort er Solens massetab pr. sekund. - Jeg har brugt formlen : m = E / C^2, og indsat m =(3,9*10^26 J/s) /((2,99793m/s)^2)og får deraf : m =4,339*10^9 kg/JMan renger ... -
forberedelse på kemi eksamen
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder til min kemi eksamen. Er det en god idé hvis jeg laver en power-point til hvert emne? Fordi sidste år havde min matematik lærer sagt at det var en god idé at lave en power-point, men jeg synes det er ligesom at støtte sig til sine noter? Gælder det samme for kemi? Fo... -
Eksponentielle udviklinger - mundtlig fremlæggelse
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skal onsdag fremlægge om funktionsbegrebet med tanke på eksponentielle udviklinger. Det er Mat på A niveau. Da jeg er ret blank, ville jeg hører om der var nogle der kunne hjælpe lidt. Evt. om der er en der har en god disposition til emnet? Evt. hvis nogle bare har... -
Differentialligning
ForumindlægEn differentialligning er givet ved: dV/dt = -0.1*V^(2/3) Man ved, at V(10) = 64 Er der nogle der kan hjælpe med at løse denne differentialligning; altså finde V som funktion af t. Jeg har aldrig nogensinde haft en differentialligning af denne type og har aldrig hørt om det i undervisningen. O... -
SU i pausen mellem militæret og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har netop afsluttet 3. år på HHX i Nykøbing Falster og planen er, at jeg herefter vil læse Erhversøkonomi-Psykologi (ha.psyk) på Copenhagen Business School. Men først skal jeg ind og aftjene min værnepligt og her opstår to problemer: 1. Jeg er nødsaget til at opsige mit nuværende kollegievære... -
Haster /:
ForumindlægHej 'skal op i fysik C i morgen og har trukket om solen & månen. Har tænkt mig at fortælle om tyngdekraft, årstider, månens faser ovs. men er der ikke nogen der kan komme med forslag til hvad jeg kan komme ind på angående jorden som har noget med fysik at gøre? _for årstiderne er måske ik... -
Forslag til forbedring af SP
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at indføre forskellige felter, hvor man skal angive, hvilket niveau man er på? Det kan være "folkeskole, 8. klasse", "stx 2.g", "htx 1g" eller "universitet, bachelor-delen." På den måde bliver det lettere for dem, der hjælper,... -
Mængdeberegninger på faste stoffer og opløsninger
ForumindlægHej medstuderende Jeg skal op til kemi eksamen på torsdag og har dertil fået en række overskrifter, som jeg gerne vil lave en disponering til, så jeg ved hvad jeg kan tage fat på, når jeg trækker en af overskrifterne. Nu forholder det sig sådan, at jeg er kommet lidt i bekneb med nogle stykker a...
