Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10361 til 10380 af 95433
-
Sproglig linie?
ForumindlægHej Studi! Jeg har tænkt over at skifte til sproglíg linie pga. mat C. Jeg har brug for nogen der kunne hjælpe mig, med at finde uddannelser med de fag, som sprolig linie har! Det ville være kanon dejlig, hvis I ville hjælpe ;D På forhånd tak! -
Geo nørd søges.
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til geografi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: maicecilie@oncable.com Kærligst... -
Inspiration søges
ForumindlægHej, Jeg har hårdt brug for noget inspiration til AT-synopsen. Vi skal angive fag på fredag (d. 25) og jeg er helt på bar bund. Jeg havde leget med idéen om at skrive i religion og fysik om dommedagsprofetier sammenlignet med teorier om at universet ville trække sig sammen/eksploderer - men da j... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
Platin
Forumindlægenerginiveaudiagram viser tre energiniveau K,L OG M for grundstoffet platin.der udsendes stråling ved overgang fra M-niveau til henholdsvis l- og k-niveauet.M:-O,53*10^-15 jL:-1,86*10^-15 jK:-12,50*10^-15 ja) beregn fotonenergien i den stråling, der udsendes ved overgang fra M-niveauet til henhol... -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
Differentialligninger og komplekse funktioner
ForumindlægEr det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin? -
Hvad vil du mene er vigtigst?
ForumindlægDenne tråd er ikke korrekt placeret i forhold til kategorien, det skyldes at jeg ikke ved helt, hvor jeg skal sætte den ind under... Jeg synes personligt at min standpunktskarakterer er dårlige, og er virkelige nervøs for at det kommer til at betyde noget for mit gennemsnit, når jeg skal ud af g... -
"Innovation And Business" eller "Eksportingeniør"?
ForumindlægHej, Jeg har siddet og kigget på forskellige uddannelser og nu er jeg virkelig ude på herrens mark - derfor håber jeg på at få noget hjælp :) Jeg har i meget lang tid været vild med følgende uddannelse, da jeg synes den lyder rimelig genial: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-civinn... -
Fysikeksamen om radioaktivitet - hjææælp!
ForumindlægHej alle - lige et hurtigt spørgsmål: Hvad hedder formlen man bruger for at finde ud af hvor mange elektorner man max bruger i en skal? Jeg skal op til mundtlig eksamen i emnet i morgen tidlig så jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp! Hilsen Signe. -
Figur
ForumindlægHej, ar en opg. der driller, håber på lidt hjælp. :) Figuren viser en ligebenet trekant ABC, hvor vinkel A= vinkel C. Punktet D ligger på siden AC og danner en vinkel på 39,0 grader og deler siden AC op så DC er 5,3. Punktet E er midtpunktet af siden BC. Beregn vinkel C og siden EC? Beregn læ... -
AT10 - Månelandingen i 1969
ForumindlægHej alle derude! Jeg har begivet mig ud på tynd is med mit AT10 emne. Jeg har valgt at skrive i fagene Fysik(C) og Historie(A) og skrive om månelandíngen der fandt sted i 1969. Jeg er ikke så meget inde i det fra fysikkens side, så det ville være ret hvis nogle kunne hjælpe mig med at find... -
Verdenen går under om 100 - 200 år.
ForumindlægTeknologien raser frem som aldrig set før, og udviklingen er eksponentiel! Selvkørende el biler1., hydrogen batterier2., kvantecomputere3., og 3d printer, samt mange andre teknologier, her i blandt robotten4.. Specielt robotten er jeg bange for. For hvad sker der, når robotten om små 70 år, kan t... -
matematik eksamen i morgen nervøs
ForumindlægHej Jeg skal til en mundtlig matematik eksamen i morgen og jeg er bange for at enten for at snakke langsomt eller hurtigt jeg kan ikke variere tempo :S Jeg er opgså meget bundet megt til mit papir jeg kan slet ikke slippe fra det hvad skal jeg gøre, Jeg gør det alt for svært for mig selv hvis I ... -
Diskret matematik
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med det opgave? -
hjælp til sætninger
ForumindlægHejsa allesammen ! Sider med nogel sætninger jeg seriøst er kørt træt og fast i.. De er helt forkerte og jeg har meget brug for hjælp til dem. Jeg har brugt megen til på at gennemarbejde mine tekster, men disse få sætninger er bare bremseklodser for mine -hvis jeg selv skal sige det- gode tekste... -
Mundtlig Højniveau
ForumindlægHej..Jeg skal op til mundtlig tysk, som jeg har på højniveau.Jeg ville høre om I kunne komme med gode råds mht. hvordan man kan starte med det læste tekst, som er opgivet, hvordan man kan forsætte samt hvordan og hvorledes man kan inddrage sine noter. Hvordan man kan gå over til sammenligning/par...
