Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 10461 til 10480 af 35503
-
Opgaver
ForumindlægHej alle sammen SKal til eksamen her om lidt Ville høre om der er nogen der har tideligere eksamenopgaver liggende? Helst noget der indholder immunforvsaret og nervesystemet, men alt andet kan også gå. i fagene Bioteknologi A, eller -kemi A Påforhånd tak -
Ølbrygningsforsøg
ForumindlægJeg har AT i bioteknologi og dansk, og skal op til eksamen, og så skal jeg inddrage et ølbrygningsforsøg, som vi har lavet i klassen. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvilken metode det er, vi har brugt til det. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe - Tak :) -
hjælp til emne.
ForumindlægHej :) jeg skal i den kommende uge skrive en "prøve-studieretningsopgave". Hvor det er blevet bestemt at det skal være inden for emnet Bioteknologi. Problemet er at jeg skal kombinere dette med et af mine studieretningsfag, som er matematik A og Fysik A. jeg kan bare ikke komme på noget... -
SRP - hvor søger man?
ForumindlægHej. Jeg skal til at søge steder at lave forsøg til SRP, men min lærer har ikke givet os meget vejledning, og jeg har desværre ikke noget kendskab til det overhovedet, så nu spørger jeg jer, da det haster lidt. Hvis I gerne ville skrive SRP i dansk og bioteknologi, hvor ville I så søg... -
projektforslag
ForumindlægVi er tre, som skal have fundet et emne til vores projekt. Vi ønsker gerne noget som indeholder fysik/kemi, biologi osv. Det skal dog også være noget, der er meget interessant. Vi har tæmkt lidt på sygdomme (men hvilket?), global opvarmning( Er du noget spændende man kunne vise ?!) eller biotekno... -
Etiske problemer
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med, hvad jeg kan skrive om de etiske problemer under bioteknologi og genteknologi. Jeg skal bl.a kommer inde på de her punkter: 1. forskellen på reproduktiv og terapeutisk genteknologi 2. ændring af hvad der er normalt 3. kulturelle og religiøse forbehold 4. ... -
Hjælp - AT i dansk og biologi om genteknologi
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT eksamen her på fredag, og sidder fast med hensyn til dansk-delen. Derfor ville jeg spørge om der måske var nogen, der har haft AT i dansk før som kunne hjælpe eller nogen der har læst romanen Genspejlet af Svend Åge Madsen. Eller bare nogen der har forstand på AT (jeg... -
Adgangskrav
ForumindlægHvis jeg nu ønsker at gå på kunstakadamiets arkitektskole, og jeg nu har et gennemsnit på 10.1 i stedet for 10.9 eller hvad det nu end er, er det så stadig muligt at blive optaget? Eller kan man, vælge at studere arkitektur, men som civilingeniør, og derefter vælge at skifte til Kunstakadamiet i... -
studieretning hjælp
ForumindlægHej allesammen jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har et spørgsmål. Jeg vil læse til farmaceut efter gym jeg går i htx 1g og til december skal jeg vælge enten bioteknologi eller kemi bio. Kan i ikke fortælle mig hvad der er sværest osv. Tak på forhånd. -
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe... -
Matematik.
ForumindlægHej! Jeg har problemer med opgaven, som jeg har vedhæftet. Jeg har lavet a) Har lavet reggression og fået forskriften s(t)=1902,3*1,523t b) Benyt modellen til at give et skøn over Tysklands solcellekapacitet i 2015. skal jeg sætte 2015 in på t's plads i s(t)=1902,3*1,523t ? -
funktioner
ForumindlægPrisen for en bestemt vare antages at vokse med 4,5% per år. Det oplyses, at prisen for varen er 213 kr. i 2015. Indfør passende variable og opstil en model, der beskriver udviklingen i prisen for varen efter år 2015. Kan nogen hjælpe med denne? Ved ikke hvilken type funktion, der er tale om... -
Fosterdiagnostik - biologi metoder
ForumindlægHej Som så mange andre er jeg i gang med forberedelserne til AT. Min At-opgave omhandlender fosterdiagnostik og etik inden for fagene biologi og religion. Mht. anvendte metoder indefor biologi halter min opg. lidt. Er der evt. nogle der måske sidder med samme emne, der kunne oplyse hvilk... -
FSA matematik maj 2012 - simons fritdsjob
Forumindlæghej jeg har et opgave sæt for i matematik, Det er FSA 2012 maj , problemregning. Der er en opgave jeg ikke kan finde ud af at løse. opgaven lyder: Simon har indbetalt 2400 kr. på en bankkonto den 1. januar 2012. Han vil også indbetale 2400 kr. på bankkontoen den 1. januar 2013, 2014 og 2015.... -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
opgaver
ForumindlægI et koordinatsystem i planen med begyndelsespunkt O bevæger et punkt P(x,y) sig, så der til tidspunktet t gælder x=5*cos(t) y=3*sin(t) a) Bestem til tidspunktet t=pi/4 vinklen mellem vektor OP og hastighedsvektoren i P Skal man ikke indsætte pi/4 ind i t's plads for at kunne løse den... -
SRP: Biotek + dansk/historie?
ForumindlægHej! Jeg har længe villet skrive min SRP i bioteknologi og historie, men efter at have talt med min historielærer, er jeg begyndt at bevæge mig længere over mod dansk, da det i høj grad giver en anden form for frihed, hvor jeg ikke er bundet til kilder. Jeg overvejer derfor i nogen grad at beny... -
AT forløb
ForumindlægHejsa Jeg skal til at vælge emne til et AT forløb i bioteknologi/matemtik omkring "det gode liv". Der er ikke noget der er bestemt, men har overvejet at vælge "gensplejsning af kvær" som mit fokus - har dog ikke nogen anelse om hvordan jeg får matematik indover det... Nogen bu... -
FSA AFGANGSPRØVE
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan ved man hvilken fsa afgangsprøve man skal op i? -
Jeg vil ikke
ForumindlægHvad er HTX?
