Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10481 til 10500 af 57177
-
Historieanalyse
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig de vigtigste aspekter i en historieanalyse? Hvad skal man huske når man analyserer en kilde? og hvad er det esakte formål med en historieanalyse? -
Herodot: Forfatningsdebat
ForumindlægHerodots forfatningsdebat starter med linjen: "Da forvirringen efter oprøret havde lagt sig,..." Aner bare ikke hvilket oprør de snakker om.. Det er selvfølgelig ikke vigtigt for forståelsen af teksten, men er bare nysgerrig, så vil gerne vide det. :) Håber nogen ved det! -
Kapitalbehov - har brug for vejledning
ForumindlægHej Jeg sider med en opgave hvor jeg skal beregne: lagertid, varelagerets omsætningshastighed, lagertid , varelager osv, det er nemt nok at forstå, mit spørgsmål er kan jeg finde alle oplysningerne jeg skal bruge i Årsrapporten. jeg er i tvivl om hvor jeg skal tage nøgle tallene fra f... -
Optisk gitter
ForumindlægHvordan kan der opstår konstruktiv interferens ved optisk gitter forsøg? -
Seneca om vrede
ForumindlægHej, er der nogen herinde som har nogen gode notater til Seneca - om vrede. Det ville virkelig være en stor hjælp hvis der var nogen der kunne hjælpe! :) -
Polært eller upolært
ForumindlægEr farvestoffet Lutein polært eller upolært? Lutein har formlen: C40H56O2 -
Test i matematik
ForumindlægDet kan jeg godt, men har brug for flere -
Kulhydratomsætning efter et måltid
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder og har store problemer med at forklare følgende figur - Jeg synes det sker rigtig mange ting, og har svært ved at finde hoved og hale i det. Jeg har forstået det her lige pt: Kulhydrater kommer fra tarmen og over til leveren via portårerne, og her vil der ske en omdan... -
Proteiners opbygning
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige inde med et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig et svar på. Jeg kan huske, at proteiner foldede sig på en bestemt måde, som kom an på hvilke sidekæder aminosyrerne havde. Men jeg kan dog ikke finde et svar på nettet. på forhånd mange tak for hjælpen -
oversættelse
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp med at oversætte en stykke tekst fra dansk til engelsk. Har oversat det men er ikke sikker på om det er rigtigt.Dansk:Som "exchange student" bliver du en populær elev på skolen, og dine kammerater vil gerne have dig med til forskellige aktiviteter.Engelsk:As ... -
Oversættelse
ForumindlægHej. Nogen der har lyst til at kigge min oversættelse igennem? På forhånd tak. Dansk del: Selv ser hun det ikke som nogen ulykke, at vi forlader industrialismens tanke om en skarp opdeling af tiden i ottertimersblokke med arbejde, søvn og hvile. Sådan har hun alligevel aldrig selv skelnet mellem ... -
Skal det være who eller whom?
ForumindlægHej.. But when it comes to the fair people, who actually do recycle, and whom we ought to admire, they often are not helping the environment at all. Jeg er lidt i tvivl, om det skal være who eller whom der, hvor jeg har markeret med fed. Jeg ville selv mene, det er whom, for hvis man spørger: ... -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
IB
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og skal nu til at søge videre. Jeg har seriøst overvejet IB (international baccalaureate) men vil gerne lige høre hvilke oplevelser andre har haft, og hvad I har hørt om uddannelsen? psssst efter vil jeg gerne studere noget samfundsfagligt såsom antropologi eller n... -
2.g opgave
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til at vælge et fag til den store dansk/historie opgave i 2.g.. Jeg regner med at lave dansk-delen, kunne godt tænke mig at analysere en god bog. Historie interessere mig desværre ikke. Hvad for nogle bøger kan i foreslå ? Har tænkt lidt på "Fluernes Herre", m... -
Eksamen
ForumindlægEr der nogen der ved, om man må have stikordskort med ind til Dansk eksamen i niende klasse? :) -
Gramatik Regler
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige nu og forbedreder mig til en engelsk mundlig eksamen hvor jeg har fået til opgave at oversætte en tekst fra dansk til engelsk med særlig henblik på gramatiske regle på følgende sætninger: 1) Stigende salg af økologiske produkter --> Increasing sales of orga... -
hjælp til engelsk oversættelse
Forumindlæger der nogen der gider rette denne tekst for mig. dansk tekst til engelsk Enegelsk Peter March and his brother Peter March and his brother Richard work on a factory. Peter stand along by the assembly line, and Richard works with three girls. Both brother like their job, but they are dissatis... -
Engelsk aflevering rettelse :)
ForumindlægHej :) Jeg håber lidt på at der er nogle rare mennesker her inde der lige gider at kigge min engelsk stil i gennem for at se om der er stave fejl, og evt. komme med tilføjelser til at putte ind i den engelsk skrevet teks. Teksten er Shakespears 19. sonnet og det er blevet oversat til dansk og har...
