Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 10481 til 10500 af 23765
-
Elektronik: Resistivitet
ForumindlægJeg sidder med tre opgaver, som jeg har svært ved at løse. Det drejer sig om elektronik. Jeg har nogenlunde styr på emnet, men begreber såsom resistivitet har jeg ikke specielt styr på. Håber derfor at der er nogen, der gider at se på nedenstående opgaver og hjælpe mig lidt til forståelsen af dem... -
Aigide
ForumindlægHej, Hvad er en Aigide? Sådan som jeg forstår det er det en form for våben Athene har - men hvad er det mere præcist? :) -
Cadmiumkoncentration
ForumindlægHej, En jernplade anbringes i 0,15 M cadmiumsulfatopløsning. Jeg skal beregne cadmiumkoncentrationen, når ligevægten har indstillet sig i følgende reaktion Cd2+ + Fe <--/<-- Cd + Fe2+. Ligevægtskonstanten = 20 Hvad gør jeg? Kan jeg bruge ladnings- eller massebevarelse? I så fald hv... -
Hvorfor er nogle syrer/baser stærkere end andre?
ForumindlægHvorfor ætser nogle syrer, f.eks. saltsyre, hurtigere end f.eks. eddikesyre? Og hvorfor gælder det samme for baser? Og hvad er definitionen på et salt? -
Elektrolyse, håber at i kan hjælpe
ForumindlægElektrolyse af ZnCl2 og CuCl. 1. Hvad er formålet? 2. Hvilke udstyr bruges der? 3. Beskrivelse af forsøg? 4. Forsøgsresultater? Håber at i kan hjælpe med dem. -
Redoxreaktion
Forumindlægheej alle :) nogen der kan forklare mig redoxreaktioner, og evt. komme med nogle eksempler?? -
Nogle Kemi spørgsmål
Forumindlægher er lige nogle spørgsmål 1. Hvad er et grundstof? 2. Hvor mange grundstoffer? 3. Hvad er en kemisk forbindelse? 4. Hvad er det periodiske system? 5. Hvilke to grupper kan grundstofferne op i? 6. Hvad kaldes grundstofferne i hovedgruppe VIII? 7. Hvad er fælles for grundstoffer, der står i samme... -
polær og upolær
Forumindlæghvad betyder noget er polær og upolær? og ved hvordan kan man se at der ved polær er en positiv og negativ ladet ende. og hvad er kendetegnene for upolær? -
Har Akut brug for hjælp til at komme videre
ForumindlægKan chrom(lll)nitrat reagere med salpetersyre? Og hvis de kan, hvordan vil reaktionsligningen se ud? -
Hvordan fungere den Robot
ForumindlægJeg er i gang med mit AT projekt og jeg er kommet lidt i problemer. Jeg skal forklare hvordan en robot kommunikere med omgivelserne. Jeg vil derfor meget gerne høre hvad fysikken bag en Lyscensor og trykcensor er? Det må meget gerne kunne koples til LOGO's robotter som har sådanne censore ... -
hits!!
Forumindlæghej allesammen skal til årsprøve i fysik?så vidt jeg forstår skal man trække spørgsmål. Så har jeg 20 min forberedelse. Her har jeg 16 min fremlæggelse!!hvordan ser feks opgaverne ud? skal man osse perspektivere emnerne? til fremlæggelsen?her er nogle emner , som jeg kan komme op i!!!1.Solsysteme... -
24 timers prøve i fy eksamen og verdensaksen?
ForumindlægHej først vil jeg høre om der er nogle, der har nogen gode råd når man skal op til fysik eksamen med 24 timers forberedelse? Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad der menes med verdensaksen. det er forklaret meget uforståeligt. jeg forstår det som om at jorden drejer om verdensaksen (verdens... -
Forsøg?
ForumindlægEr der nogen der evt. har nogle gode forsøg til fysik/kemi - eksamen (FSA)? noget der måske ville give lidt ekstra hos censor? eller måske nogle gode dispositioner eller andet godt? (atomer og molekyler, radioaktivitet(isotoper), Ioner og salte, syrer og baser) hvis ja, vil i så sende det til min... -
Resistans
ForumindlægHej SP Jeg ikke det klogeste hovede til fysik, så håber I kan hjælpe: Beregn resistansen ved 0ºC i en 2,5 m lang jerntråd med diameteren 0,50 mm. Hvor lang skal samme tråd være, hvis dens resistans skal være 25Ω? På forhånd tak! -
Blody pile
ForumindlægNogen der ved hvad vektorer bruges til? - Jeg har lidt svært ved at forstå dem. -
Udtrækning af fag. (;
ForumindlægHej allesammen! (; Ved I, hvilke fag som ligger overfor hinanden, som man kan risikere at trække til eksamen? Håber I ved, hvad jeg mener ellers bare spørg indtil... På forhånd tak! xx Bella -
Kemiske formler
ForumindlægKan i ikke sende alle kemiske formler til mig der findes? så jeg kan øve dem godt og grundigt på dem og hvad de er. -
indre energi????
Forumindlæghalløj derude!hvad er den indre energi? og hvad forstaår vi ved den? -
alfapartikler - masse, effekt og dosis
ForumindlægHej - Håber der er nogle kloge hoveder herinde, der kan give mig et hint eller to til denne opgave. Håber I kan fortælle mig, hvilke formler jeg skal bruge, til at besvare opgaverne...En radioaktiv der udsender alfapartikler, bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, s... -
er der nogen der gider hjælpe mig?
Forumindlæghvad er størst smeltevarme eler fordampningsvarme? kan i begrund det?
