Søgning på: tysk notater. Resultater: 10521 til 10540 af 18469
-
Organisation af noter, opgaver mm.
ForumindlægHej,\n\nJeg tænkte på om der var nogen der kunne give nogle gode råd mht. hvordan man kan organisere sine papirer fra skolen. \n\nMange tak! -
Thomas Kingo - hver har sin skæbne
ForumindlægHej.Jeg har fået en stil for hvor jeg skal: Analysere, fortolke og perspektivere Thomas Kingos digt "Hver har sin skæbne".Jeg søger hjælp til hvordan jeg skal gribe denne stil an, idet jeg har meget svært ved at komme igang.MvhHyjal -
Terminsprøve...
ForumindlægHej allesammen...Jeg skal til taminsprøve her på fredag og er lidt nærvøs... Er der nogen der kan komme med nogen gode råd til et eller andet? Ved godt at det er et lidt åbent spørgsmål men bare kom med noget..:) På forhånd tak..:) -
for meget noter for meget tidsbrug
Forumindlæghej sp ere Jeg ville spørge om det er for meget noter at tage af på 4 sider af 7 siders læsning og jeg går på en videregående altså uni... Jeg har brugt 7 timer og er virkelig blevet langthåret ?!?!? men generelt er det ikke for meget jeg har skrevet 4 siders noter på 7 siders læsning i... -
Verfærdsmodeller
ForumindlægDen velfærdsmodel vi har i DK hedder "den universelle velfærdsmodel". Den i Tyskland hedder vist nok "den selektive velfærdsmodel."Hvad hedder den i USA? -
Forberedelse til eksamen
ForumindlægHej hejJeg skal til old-eksamen, og ville høre hvordan jeg bedst kan forberede mig.Vi har opgivet:ØdipusLysistrate eller kvindernes opgørIliadenHerodotLysias' talerPlaton - hulelignelsen og apologienThukydid - Perikles' gravtaleXenofon - Sokrates' ForsvarstaleVi har valgt at vi vil op... -
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
Why, honey?
ForumindlægHej...Er der ikke nogen der har nogle gode noter til "Why, Honey?" af Raymond Carver.. skal op her om to dage :Spå forhånd tak -
sammenligning af de forskellige religions- indholde.
ForumindlægHejJeg ville høre, om der allerede er nogen som har siddet og sammenlignet de forskellige religioner??Fx menneskeopfattelse i jødedom, buddhisme, kristendom osv. Ligheder og uligheder mellem de forskellige religioner??Hvis det ikke er til stor besvær, så må I meget gerne sende dem til min mail. G... -
Skoletaske
ForumindlægDa jeg her efter sommerferien skal starte i 2.G er jeg lidt i tvivl om jeg skal vælge en skuldertaske eller en "normal skoletaske".Så derfor vil jeg lige høre:Kan man have alle sine bøger med i en skuldertaske?Hvad er bedst skuldertaske eller normal skoletaske - i må MEGET gerne komme m... -
Oversættelse
ForumindlægHej..Skal bar lige have lidt hjælp tik oversættelse af et par spanske sætninger."Det han mest ønsker er at finde en kæreste" "Efter et stykke tid kommer en ældre dame, som inviterer ham på en kop kako" "Mon det er en god ide at gå med hende?" -
HJÆLP HASTER!
ForumindlægKære alle! Skal snart til engelsk eksamen, og mangler noter/ referat af disse tekster : Oliver Twist, The Vigilante, Flight, from foreing shores og Australian ballads and poems.. Vil være meget taknemlig, hvis der er nogle som ligger inde med noter?? -
Hvad sker der under en Forklar hvad der sker under en destillation?
ForumindlægHej!Hvad sker der under en destillation og hvorfor denne kan benyttes til at adskille stoffer fra hinanden, der har forskellige kogepunkter?Jeg har kigget på tidligere forumindlæg, men har ikke kunne finde en præcist svar. Nogen som kan hjælpe lidt? -
fsa dansk mundtlig
ForumindlægHeij. ER der nogle, som har nogle tips til, hvordan man kan scorer et 10 eller 12 tal i mundtlig dansk, fsa. på forhånd tak -
Brain drain og Brain Gain
ForumindlægNogle som kan enten forklar mig begreberne ? eller kan i henvise mig til en god hjemmeside/artikel hvor dette står beskrevet(gerne på dansk). Håber nogle kan hjælpe -
AFSÆTNING A EKSAMEN
ForumindlægHåber i kan hjælpe. Jeg skal til min afsluttende eksamen i afsætning om en uge og kan ikke finde ud af hvor meget man skal læse op osv. Man skal selvfølgelig fremlægge sit projekt og derefter op i en ukendt tekst med tilsvarende spørgsmål. Men hvor meget skal man læse op hertil??? Bare afsætnin... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig matematik. Er der nogen der har et eksempel (evt et opgavesæt) ? -
Psykologi: hjælp til Freud
ForumindlægHej Mennesker! Jeg skal op i psykologi i morgen og jeg kan ikke helt finde ud af Freud og hans personlighedsmodel. Jeg forstår godt hvad id, ego og superego står for. Men altså hvis man f.eks. har et svagt id, ego og superego eller modsat et stærkt id, ego eller superego, hvordan kommer det så ti... -
Fyisk/Kemi FSA
ForumindlægHejsa Imorgen skal jeg op til fysik eksamen, og jeg ønsker at få en flot karakter- Jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave. Mine emner er - Det sure, det salte og det basiske Partikler med fart på når felter forandres Måske kan jeg komme op i analayse eller titrering hvordan skulle kunne si... -
Student på tirsdag.
ForumindlægHejsa :) Jeg bliver student på tirsdag d. 26/06.07 og det glæder jeg mig selvfølgelig MEGET til. Jeg skal op til dansk som den aller sidste eksamen, og jeg har egentlig altid følgt mig god tilpasse i det fag. jeg har fuldt med i timerne, og afsluttede dansk i år med 0% fravær. Jeg føler mig kort...
