Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10681 til 10700 af 11183
-
Kemi A - hvor mange elever??
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har valgt at hæve kemi A, hvilket fire andre fra min klasse også har valgt. Problemet er dét, at vi har fået at vide, at holdet ikke bliver oprettet, da vi er så få. Er der en formel "lov" for, hvor mange elever der SKAL være på et hold? Er der noget... -
hejjjjj mig og min veninde skal op i naturfags eksame og vi har trukket Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer og vi skal finde nogen gode forsøg t...
ForumindlægFokusområde: Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer Problemstilling: Hvordan kan vi sikre rent drikkevand i Danmark i fremtiden, når klimaændringer og forurening truer vores grundvand? Arbejdsspørgsmål: Fysik/kemi Biologi Geografi Hvordan påvirker forskellige ke... -
Hvor mange eksamener skal jeg op i HTX og hvilke kan jeg komme op i?
ForumindlægJeg går på HTX i tredje år. Jeg er lidt forvirret omkring antal eksamener en HTX elev skal op i. I loven står der, at man skal op i 9 fag, hvis man ikke har ekstra A-fag. Jeg har ikke valgt nogle valgfag på A-niveau, betyder det at jeg skal op i 9 eksamener? Jeg har hørt nogle sige, at Teknikf... -
HJÆÆÆLP TIL AT-EKSAMEN
ForumindlægHej alle, jeg skal op i AT på fredag og har brug for hjælp! Problemformulering Hvilken sammenhæng er der mellem mediernes fremstilling af kropsidealer og spiseforstyrrelser hos unge piger? Og hvad betyder det for kroppens sundhed at leve med en spiseforstyrrelse? Problemstillinger Hvordan fre... -
Samf (A)/Bio (B) - idealet om den perfekte krop
ForumindlægHej alle, jeg skal op i AT på fredag og har brug for hjælp! Problemformulering Hvilken sammenhæng er der mellem mediernes fremstilling af kropsidealer og spiseforstyrrelser hos unge piger? Og hvad betyder det for kroppens sundhed at leve med en spiseforstyrrelse? Problemstillinger Hvordan fre... -
DNA-profiler (hvem er den mistænkte?)
ForumindlægHej. Vi skal i biologi forklare ud fra en figur, hvem vi mener er den mistænkte (DNA-profiler). Billede er vedhæftet. Mit problem er, at jeg godt kan bedømme, hvem den mistænkte er, men jeg kan simpelhen ikke forklare, hvordan jeg bed det. Ud fra det genetiske fingeraftryk-profil, ved jeg at... -
Vandoptagelse hos planter
ForumindlægHej med jer :) Jeg sidder med en rimelig irreterende biologi aflv. Opgaven hedder vandoptagelse hos planter, hvor ''forsøget'' lyder således: Vi har 6 reagens glas, hvor der i alle reagensglas er vand og en prop. Reagensglas nr. 1: Har vi kun vand og en prop, ingen planter Re... -
Blodtyper
ForumindlægJeg har fået en aflevering for i biologi og er usikker på, hvordan jeg skal besvare disse tre spørgsmål (jeg har skrevet mit bud på en af dem): a) Hvilke gener bestemmer AB0-systemet? b) Hvad betyder det at A og B er codominante? Bud: At begge alleler kommer til udtryk i genotypen. Hvis ens m... -
Valg af emne
ForumindlægHej! Jeg skal til at vælge et emne at skrive om i min SRP opgave, men jeg mangler ideer til emne. Jeg vil gerne skrive indenfor biologi og kemi, og derfor synes jeg at det er vildt interessant at skrive om en sygdom eller noget medicin, men jeg ved ikke hvilken det skal være? Sygdommen skal have ... -
Er det dumt at tage matematik A niveau
ForumindlægHej jeg går på folkeskole i 8.klasse. Jeg har altid haft svært ved matematik. Men jeg har nu kigget på studieretnigerne i gymnaiset i Stx og jeg har overvejet meget at tage Matematik, Biotek og fysik linjen. Men det netop de fag jeg ikke er særlig god til. Jeg vil meget gerne blive læge og stude... -
Hvilken naturvidenskabelig linje skal jeg dog vælge?
ForumindlægHej Folkens :) Jeg er i en lidt problematisk sitiaution, hvor jeg skal snart vælge endelig studieretning på stx. De retninger jeg gerne vil er: MatA/FyB/KeB MatA/BTA/FyB MatA/GVA/KeB - GVA er Geovidenskab på A-niveau (som er en blanding af naturgeo og fysikB) Ja jeg vil gerne noget natu... -
Gyldig studieretning?
ForumindlægKære alle, Jeg går i 3.g og har studieretningen Musik A, Engelsk A, Dramatik C. Mine fag gennem mit gymnasieforløb er/har været: A: Musik, engelsk, dansk, historie, spansk B: Matematik (Valgfag fra C) C: Idræt, samfundsfag, matematik (nu B), fysik, samfundsfag, biologi, religion, naturgeograf... -
Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet
ForumindlægJeg har en uddannelse som bioanalytiker som jeg ikke blev færdig med fra Filippinerne. Er faktisk opvokset derover i mange år med en dansk far og Filippinsk mor. Nåede kun at blive færdig med min uddannelse derover i 2 år ud af 4 år. Nu er jeg tilbage her i Danmark og overvejer rigtig meget at læ... -
Oprykning fra 2g til 3g
ForumindlægHej, jeg har fået et standpunkt på 4,60 og et snit på 4,50 i min årskarakter. Men jeg har fået 00 i dansk skriftlig, biologi skriftlig og min sro mundtlig årsprøve. Jeg har ikke været op til min Mat og Old mundtlig eksamen fordi jeg har sygemeldt dem ( har givet lægeerklæring ) mit spg er kan jeg... -
Medicin (HF-studerende)
ForumindlægHejsa :-) Jeg har et spørgsmål ift. studievalg. Hvordan er det lige det fungerer ift. studie på universitet, hvis man kommer fra en HF-udd. Jeg ved godt, at man ikke direkte kommer ind, men, at man først skal have nogle fag som suplering - men kan man så godt komme ind, hvis man udfylder adga... -
Eksamen - blodtyper
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med at lave alle mine dispotisioner til min Biologi C eksamen. Jeg kan simplethen ikke finde ud af: Kan man kun nedarve den blodtype som ens forældre har.? Jeg har kigget lidt rundt og opfatter det lidt som dde siger 2 forskllige ting: "A og B vil altid dominere 0, s... -
Hvordan kan jeg bruge mit enzymforsøg med bromelin til at enzymers betydning i fordøjelsen?
ForumindlægHej! Jeg læser til Biologi C og sidder fast ved dette delspørgsmål ´´Inddrag øvelsen ´´Ensymforsøg med bromelin i annanas´´ til foklaring af enzymers betydning for fordøjelsen´´ Jeg er godt klar over at enzymer er rigtigt vigtige i fordøjelsen da de nedbryder maden til mindre stykker og nedbryde... -
hjælp til tværfaglig produkt
ForumindlægHej, vi er 3 piger som har en tværfaglig fremlæggelse, dog er vi lige stødt ind i et problem. Vi ved ikke hvad vi kan lave som produkt. Vi har om emnet sundhed og motion, og vi har lavet nogle arbejdsspørgesmål, hvilket lyder sådan: Biologi: 1. Hvordan spredes smitsomme sygdomme og hvordan for... -
Olie produktion - Fællesfagligfokusområde
ForumindlægVi er en gruppe i 9.klasse som vil sætte pris på lidt hjælp til vores fremlæggelse om olie produktion, det er under overemnet 'Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget'. Vi har fokus på Syntetisk olie som erstatning. Vi har undersøgt kulkæder, olies sammensætning i sig selv... -
Daphnia Magna forsøg.....Vil bliver rigtig glad for din hjælp
ForumindlægJeg er i gang med at forstå et forsøg i biologi, som jeg har svært ved . Er der en som har lyst til at hjælpe mig med at forstå teorien, sådan at forsøget bliver lidt lettere at arbejde med. Det er det sidste jeg ikke helt forstår hvad der menes med(synergien tilsammen vil give 50 slag pr. min) ...
