Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10741 til 10760 af 154034
-
Forvirring omkring karakter?
ForumindlægHej SP Jeg er blevet HTX student i år, og nu har jeg så søgt ind på en videregående uddannelse. Men uddannelsen kræver at man har en matematik B med 6 i gennemsnit som minimum. I årskarakter fik jeg 7 i både mundtlig og skrifteligt Men til eksamen fik jeg 4 :( Nu er er jeg så i tvivl om jeg har... -
Hf?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g, i går var jeg oppe i biologi-eksamen, som er på C-niveau. Jeg fik desværre kun 4, men til gengæld 12 i årskarakter. Mit drømmestudie kræver en karakter, som er på næsten 11, så det vil sige at jeg virkelig skal knokle for at komme derop. Jeg tænkte på om det er muligt at ... -
Mundtlige årsprøver
ForumindlægJeg går i 1.g. Jeg skal ikke op til nogle eksamener i år. Jeg skal op til skriftlig engelsk og matematik som årsprøver. Er der nogle, som ved, hvor mange mundtlige årsprøver, jeg så kan regne med? -
Inspiration til SRP
ForumindlægHej:) Jeg skal meget snart have valgt emne til SRP. De to fag er Biologi og Psykolog. men jeg vil høre om i har nogle idéer til hvad jeg kan skrive om ? -
Eksamener på de forskellige uddannelser?
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge en vidergående uddannelse, men da eksamenerne har en stor betydning for mig, vil jeg lige høre jer af end jeg vælger noget. Kan i fortælle mig om eksamensformerne på jeres uddannelse og fortælle lidt om selve uddannelsen (afl, gruppearbejde, timerne osv.) Det har en st... -
hjælp med bevis!
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig. Jeg har skrevet mine spørgsmål undervejs med fed skrift... -
mistanke om snyd
ForumindlægHvis gymnasiet har mistanke om snyd til en skriftlig årsprøve men ingen beviser har må de så godt sender dig op i en ny årsprøve med under 3 dages varsel. ps. Må de smide en ud hvis man så klare sig dårligt i den nye årsprøve. -
Terminsprøver
ForumindlægJeg skal op i engelsk og tysk og dansk skriftlig hvad er vigtigt at kunne. Jeg ved at i tysk er det navneord med stort og bøjning af verber, men er der noget andet? Det samme med engelsk og dansk skriftlig. Hvad kan man komme op i i dansk skriftlig, og hvad betyder de foskellige genrer? Hva... -
Bestået i matematik?
ForumindlægHej.... Jeg har i årskarakter fået et 4 tal i skriftlig Matematik B. Desværre trak jeg matematik i mundtlig. Jeg er alvorligt bange for at jeg får 00 til eksamen. Mit spørgsmål er hvorvidt man tager gennemsnittet af skriftlig og mundtlig når man finder ud af om en elev har bestået faget matemati... -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau). -
y’=k*y
ForumindlægHvordan hænger hastighedsudtrykket v=k*[a] sammen med y’=k*y -
Hjælp til fremlæggelse i AT!!
ForumindlægJeg skal snart til fremlæggelse i AT og er en smule i tvivl om der er sammenhæng mellem mine fag. Jeg skriver i biologi og psykologi og min problemformulering lyder "Hvilke katastrofale konsekvenser AIDS medførte i det danske samfund i 1980erne og hvilke psykologiske reaktioner satte det i... -
Har brug for hjælp!
ForumindlægHey derude! Skal op i AT i morgen med fagene biologi og religion, men har brug for at vide mere om deres muligheder og begrænsninger og til sidst deres samspil og hvordan de begge kan bruges til at belyse et emne som Darwin og han evolutionsteori overfor religionen (kreationisme). Er der en venli... -
Synes du, at det er sjovt at "se" andres karakterblad?
ForumindlægHey.Dette forum henvender sig KUN til dem, der GERNE vil dele deres seneste standpunkts- eller eksamenskarakterer med andre.Om det er for sjov, fordi man er nysgerrig eller man har helt andre årsager til at joine denne tråd er underordnet.Jeg har oprettet denne tråd pga. nysgerrighed og det faktu... -
hjælp
ForumindlægEn batteri oplades op af en solcelle. Når batteriet er fuldt opladet, kan det afgive energien 70 kJ ved spændingsfaldet 6.0 V. a) hvor stor en ladningsmængde passerer batteriet, når det afgivet energien 70 kJ ved spændningsfaldet 6.0 V. springvandets pumper har nyttevirkningen 15 % og lever... -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
Hvordan kan jeg forbedre mig ?
ForumindlægJeg er virkelig dårlig i faget Dansk både skriftligt og mundtligt.. Det er ikke fordi jeg ikke gør nogen indsats, det gør jeg.. men synes at det virkelig er et irreterende fag.. Mine stile er ikke de bedste, da min lærer mener (hvilket han nok har ret i) at jeg ikke forstår teksterne ordentligt, ... -
STX eller HTX?
ForumindlægJeg vil gerne arbejde inde for naturvidenskab, jeg elsker fagene kemi, fysik, biologi og matematik så jeg havde tænkt at HTX ville passe godt til mig men er stadig ikke helt sikker, min mor vil gerne have jeg går på STX, og jeg har læst at elever med STX baggrund klare sig bedre på universititet,... -
Matematik og fysik eller bioteknologi?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et stort dilemma. Jeg er igang med grundforløbet i 1. g (STX) og jeg har pludseligt fundet ud af, at jeg ikke er på den rigtige linje. Lige nu er jeg nemlig samfundssproglig og mærkeligt nok, er jeg lige pludselig begyndt at interessere mig for naturvidenskab. Men nu kommer ... -
tværfaglighed
ForumindlægTværfaglighed i gymnasiet kan jeg ikke lige få overblik over. Hvordan kan historie og biologi kombineres ? eller biologi og dansk ? Den kan jeg ikke lige knække......nogle indput ?
