Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10761 til 10780 af 95433
-
politisk øknomi (HJÆLP!!!!)
Forumindlæghej..jeg skal snart op til his eksamen og det eneste jeg mangler er, at læse emnet om politisk økonomi (finans politik, indkomst politik, valuta politik, penge politik osv.)op. Det er absolut det emne indenfor historie jeg afskyer mest og fatter absolut intet af.Så hvis der sidder nogle derude me... -
NG Eksamen B????
ForumindlægHej, Nogle som har været oppe i ng eksamen på b niveau.? Vil meget gerne høre hvordan det foregår med bilag og dispositionen. Hvordan skal den se ud? Håber meget der er nogle som kan hjælpe! -
Hjælp til nøgletal i E.Ø
ForumindlægJeg skal til prøve i E.Ø imorgen, og jeg har slet ikke styr på nøgletallende, jeg kan sagtens regne dem ud men kan ikke analysere dem....så hvis i tilfældigvis ligger inde med noter om hvordan man analysere disse, vil jeg blive meget taknemlig for at få dem.På forhånd tak! -
Antal eksaminer?
ForumindlægKære Studieportalen!Jeg har tre højniveau fag: matematik 3 årigt A niveau, fysik A og kemi A. Derfor overraskede det mig og mine medstuderende da vi fik vores eksamensplan og så, at vi havde en mere mundtlig eksamen end de andre 3. g'ere som havde matematik 1 årigt A nivau. Vi fik at vide at ... -
HJÆLP....SAMFUNDSFAG
ForumindlægHej der ude. Jeg skal her til august læse samfundsfag på C niveau. Jeg forstår ikke en brik af det. Det senmoderne samfund , idenditetsdannelse osv osv. jeg har grundbogen for samfundsfaget her hjemme men synes ikke at det jeg læser bliver banket i hovedet og sidder fast. hvad gør jeg ?Jeg er nem... -
udtryk
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan man oversætter følgende 'udtryk' til engelsk: a) I mange år: For many years .. b) Man har simpelthen ikke været i...: You have simply not been in.. c) En anden ting, man absolut må gøre, når man er i..: Another must, when you are in.. d) ..ser bestemt ikke spor ... -
Trigonometri
ForumindlægI en trekant ABC har man givet:B = 41,6* (grader)a = 6,8 cmm(c) = 5,6 cmMan skal først tegne trekanten (har jeg gjort), og derefter beregne (ikke måle) vinklerne A og C og siderne b og c.Nu er jeg så gået i stå, kan nemlig slet ikke find en vej til at beregne hverken siderne eller vinklerne. Noge... -
Karakter forbedring
ForumindlægHejsa, Jeg er lige blevet student og har haft 5 højniveau fag - desværre har jeg været en del syg i 3. g. og mit snit blev derfor ikke som jeg havde håbet. Hvordan er reglerne idag - kan jeg forbedre mit snit, hvis jeg tager noget faglig supplering eller enkeltfag? 1) Jeg har f.eks. Kemi A - v... -
Mundtlig?
ForumindlægHej ! Håber nogen kan svare på mit spørgsmål som lyder: Jeg skal op i skriftlig matematik, fysik og dansk. (A fag). Jeg har været oppe i 2 fag i 2.g, og har en mundtlig eksamen (AT). Så mangler jeg 2 mundtlige. Hvor stor er chancen for at jeg kommer op i mundtlig matemati... -
Hjælp til engelskoversættelse!
ForumindlægHejJeg vil gerne have jer til at rette min engelskoversættelse, og evt. komme med kommentarer:-------------14.En kvinde må græde en gang imellem. Hvad græd jeg over? Der var mange ting. Men mere end noget andet græd jeg over Jeremy. Fordi jeg huskede ham som en lille dreng med store øjne, opstopp... -
Biologi mht. Udd.
ForumindlægHejsa!\n\nJeg ville lige hører en mere generel mening om mit valg?.. Så jeg er sikker på jeg gør noget der kan komme mig til gode i sidste ende!\n\nJeg håber på at komme ind på medicin studiet, når jeg er færdig med min HTX..\n\nVi skal til at vælge valgfag, som vi får på 3.år.. Jeg er på 1. år..... -
Kosmisk stråling
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive AT-synopsis i fagene dansk og fysik - min synops er baseret på et viden omprogram om rejser til rummet. Mht. dansk delen går det super med at får skrevet stik ord:) men fysik delen er ikke nær så nem! Jeg har valgt at fokusere på kosmisk stråling men ved ikke helt... -
Katalysator
ForumindlægJeg har mulighed for at trække katalysator til eksamen, så jeg vil gerne lave en disposition til dette emne. Men de forsøg jeg har i noter og bøger er meget ensformige, og for mig at se alt for "enkle". Har i nogle forsøg/viden/ANYTHING omkring dette emne? på forhånd tak, Jeq Snauer -
Automatik
ForumindlægJeg har til min glæde opdaget funktionen "C-x/C-c/C-v Cut and Paste (CUA)" i Emacs. Problemet er bare, at jeg hver gang jeg starter Emacs skal op og aktivere denne funktion under Options. Kan man ikke lave en makro eller skrive en fin lille linje et sted i en fil, så Emacs starter med ... -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
Hvordan kan afstanden til fjerne galakser bestemmes ved hjælp af rødforskydning?
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen og svare på dette spørgsmål: Hvordan kan afstanden til fjerne galakser bestemmes ved hjælp af rødforskydning og Hubbles lov? Nogen der kan forklare? -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
Omarrangering af ligninger
ForumindlægJeg har egentlig mat på a, men jeg satte det som c-niveau, fordi dette basic matematik, som forvirrer mig lige nu ... Jeg ved, hvordan man omarrangerer n = c/v til c = v*n, og at det så også er v = c/n, men hvordan omarrangerer man den sidste, altså: Hvordan går det fra n = c/v til v = c/n ? K... -
SRP - Fys/His...????
ForumindlægHej derude.. Som mange andre 3.g'er skal jeg til at skrivestudieretningsprojekt. Jeg har overvejet fagkombinationen Fys/His. Er der nogle som har nogle gode ideer til et emne? Håber I kan give mig lidt inspiration... -
Eksamen?
ForumindlægJeg skal op til samf. eksamen her snart, og ved ikk hvad jeg bl.a. skal læse til? Har det på C-niveau . hvad kan man komme op i? hvad skal man kunne? :)
