Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10841 til 10860 af 154034
-
Forudsætninger for liv - formuleringsspørgsmål
ForumindlægHej vi har om "Forudsætninger for liv (rumvæsner,exoplaneter)" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak p... -
ER du også træt af at høre (de samme) spørgsmål om SSO næsten hver dag??????
ForumindlægHeySynes at vrimler med spørgsmål til SSo og historieopgaven lige for tiden (ok indrømmet jeg er også selv en flittig "spørger" på det område) og når det bliver danskopgave tid kommer det til at vrimle med danskopgave spørgsmål...Hvad med at undgå at de samme spørgsmål bliver stillet he... -
Karakter ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lidt forvirret omkring karaktersystemet på gymnasiet. Jeg går i 1.g, og som alle 1.g'er har jeg fag som jeg skal afslutte i år. Hvilke karakter tæller når man skal sende dem til videregående uddannelser. De karakter man får i standpunkt eller eksamens karakter. Og er de... -
Hjælp til valg af SRP emner/fag.
ForumindlægJeg skal allerede på tirsdag angive mine to fag til mit studieretningsprojekt (SRP). Jeg går på STX, og har studieretningen (Samfundsfag A, Matematik A). Det vil sige et af mine fag skal være Samfundsfag eller matematik. Men jeg tror jeg vælger samfundsfag over matematik (Jeg er lort til matemati... -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen håber nogle kan hjælpe i a og b bruger man bare ikke solve? http://peecee.dk/upload/doupload -
Råd til hvordan man lærer spansk?
ForumindlægHej Har ret store problemer med spansk. Fik -3 til skriftlig årsprøve og 00 i mundtlig årskarakter. Generelt klare jeg mig ellers meget godt og får da også en del 10 og 12-taller i de andre fag. Er der nogle andre som har haft problemer med at lære spansk. Hvad har i gjort? -
Opgaveredaktører
ForumindlægVille det ikke være smart med en side, hvor man kunne se hvem der var opgaveredaktører i de forskellige fag?? - f.eks. kunne jeg godt tænke mig at vide hvem (ud over mig) der er opgaveredaktører i fagene kemi og biologi.. -
Kan opgaven laves online?
Forumindlæghej alle sammen. De opgaver som man får skrifligt fx (biologi fsa 2006) kan man lave dem online? På forhånd tak og hvis man kan det så please giv et link -
hvordan arbejder dansk og bio sammen?
Forumindlægoverskriften siger sig selv.. jeg ved at uden biologi så ville man ikke forstå de artikler man har arbejdet med, men hvad så med dansk? jeg har om doping. -
Jobs som biolog - kommunen?
ForumindlægHejsa. Hvis man læser biologi, er man så dømt til at arbejde i kommunen som naturforvalter, eller er er jobmarkedet langt mere varieret end som så? -
Hvad er jordens skorpe
ForumindlægHej, jeg er igang med en biologi fremlæggelse og vil gerne have svar på et spørgsmål som lyder følgende: Hvad er jordens skorpe? Tak på forhånd. -
Chi i anden materiale
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at skrive SRP i biologi A og matematik A om lungekræft. Jeg mangler derfor noget materiale i forhold til Chi i anden. Er der nogle der har eller kender navnet på en bog om Chi i anden? Det ville virkelig være en stor hjælp! -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg går i 9 kl, og vil gerne går på gymnasium næste år, men jeg er ikke blevet egnet. MIne karakterer er: læsning: 7 og retskrivning: 7 dansk mundtlig: 4 og dansk skriftlig: 7 færdi: 4, *jeg havde 7 før, men i terminsprøven gik det ikkke så godt, og nu har jeg fået 4 :( * pro... -
omdrejningslegme
ForumindlægHejsa Jeg er i tvivl omkring spørgsmål a. Har prøvet at indsætte grænserne, men får forkert svar. Jeg har fået grænserne til -2, 2 og -1 og 1. Aflæser jeg forkert? -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
Springvand med solceller
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om følgende opgave: 'I nogle villahaver ses små springvand, der drives af solceller. Et batteri sørger for, at springvandet kan fungere, når det er overskyet. Et batteri lades op af en solcelle. Når batteriet er fuldt opladet, kan det afgive energien 70 kJ ved... -
fejlstøvsuger
ForumindlægVil blive rigtig glad, hvis der evt. var en der kunne rette det vedhøftede med rødt skrift :) -
selvstudium
ForumindlægHej, jeg har tænkt mig at tage Engelsk B og Dansk A om med eksamen til den her kommende vinter. Er det muligt? -
Blodtyper!!! hjælp!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal i en biologi rapport antage at jeg er A rhesus positiv. Hvordan finder jeg ud af hvad mine forældre og er eventuelle søskende? ??? Håber virkelig i kan hjælpe mig! -
IQ
ForumindlægHvor meget siger en persons IQ om personen? Der er lavet amerikansk film om en person med meget lav IQ, men han havde et barn. De ville så fjerne hans barn, da de mente at han ikke var i stand til at opdrage det. Hvad mener I om det? Generelt bliver jeg nødt til at påpege at os mensanere samt h...
