Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10901 til 10920 af 57177
-
3. g opgaven - fodnoter
ForumindlægHejsaHar lige et spørgsmål til jer herinde, som tidligere selv har skrevet en sådan opgave, eller noget andet i samme stil.For selvom vi har lavet historie opgaven og dansk opgaven, så er jeg stadig i tvivl med hensyn til fodnoterne, altså hvornår er det lige de skal bruges? citater? sidehenvisni... -
Reklamer
ForumindlægHej Da det ikke har været muligt for mig at låne en engelsk-dansk betydningsordbog på bib. vil jeg høre om der er nogle der kan en diffination på disse udover at de alle betyder reklame: Add - advertisement - commercial - Er der evt. andre jeg bør kende forskellen på? (Skal til årsprøve ... -
hjælp hjælp hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHeeeeeeeeeeeeeeey :D! Jeg skal til optagelsesprøve om en uge, og har lige fået tilsendt et brev hvor der står at jeg skal i dansk trække en tekst og fortæller om den, og at teksten er 1 en halv side lang . hvilke tekster kunne det være? har nemlig tjekket alt hvad jeg har men alle mine noveller e... -
Istanbul
Forumindlæg-Redegør kort for byudviklingen i Istanbul i forskellige perioder fra grundlæggelsen til i dag er så uheldig at have fået lige netop dette punkt,så jeg vil spørge om i kunne hjælpe mig eller har noter til det som jeg kan se på ? -
The March
ForumindlægHej Hej Jeg skal til at skrive et engelsk essay om bogen The March af E.L. Doctorow. Essayet skal enten om hvad der menes med sætningen "It's Always Now", og hvorfor nogle af bogens hovedpersoner anser denne sætning som den absolutte sætning og hvorfor andre anser det som skræmmen... -
engelk-> Announced eller proclaimed?
ForumindlægHejhvad lyder mest rigtigt at bruge "announced" eller "proclaimed" i en artikel?"The organisation announced/proclaimed on Tuesday the 2nd January.." -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægEr der nogle kloge hoveder der kunne vær sød at forklare mig hvorfor det her er rigtigt og hvad det er der egentlig sker?http://www.math.ubc.ca/~morey/java/pyth/Altså, jeg kan godt forstå det, men så på den anden side kan jeg ikke alligevel ... >.< -
Engelske ekstemporaltekster
ForumindlægHej!Jeg skal til eksamen i engelsk og frygter ekstemporalteksten, som man trækker inde til selve eksaminationen, og tænkte på, om der er nogle herind, som har nogle liggende, som jeg kan øve mig på?Det ville være en stor hjælp - tak :) -
hvordan oversætter man dette?
ForumindlægHvordan oversætter man dette? Prøvede selv, men kunne ikke få det til at hænge sammen. Så som at blive mobbet i skolen og eller måske, har de ikke fået kærlighed nok -
Angående eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal op i 2.g her om kort tid, men jeg sad lige og tænkte over engelsk eksamen i 3.g. Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men kan man godt komme op i noget som man har haft i 1.g? Altså f.eks. hvis man skal perspektivere til noget, så kan det muligvis være til en tekst/film (whatever) ... -
nogen der har tid til rette 9 sætninger.?
ForumindlægHun var overrasket over, at hun fik stillingen - She was surprised over to get the Stilling? Kirken var bygget af en dansker - The church was buildt by a Danish skuespillet var forfærdeligt kedeligt, så vi gik tidligt. The act was terribly boring so we left early Selv om hun prøvede mange gange a... -
Engelsk Grammatik A - Ret sætninger.
ForumindlægVille høre om der er nogen der kan hjælpe mig med de her sætninger. Ret fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. 1. When they lose both jobs and homes are their possibilities ruined. 2. The ... -
Rettelse? Hvorfor?
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for hjælp.. Jeg kan ikke se hvorfor disse sætninger er forkerte og hvorfor de er: It is about that we should not take nature for granted. The story takes place in Egypt, a warm and sunny country, opposite Jons negative and cold thoughts TAK -
engelsk mundt imorgen
Forumindlæghej folks. jeg skal op i engelsk mundt imorgen. jeg har trukket to tekster den ene hedder i see you never og den anden hedder Deportation at breakfast. jeg er virkelig dårlig til engelsk plz hvis der er nogen der har nogle noter om de to plz hjælå mig. jeg bliver student imorgen og håber ikke at ... -
Uddannelseskifte!
ForumindlægHey alle :D Jeg tænkte på, om det er muligt at skifte uddannelse efter grundforløbet er slut? Jeg går f.eks. på hhx, kan jeg så skifte til stx? Kan jeg skifte til en anden hhx, hvis det er den samme linje (Eller bare nogenlunde den samme)? Hvis i kender nogen der har gjort noget lignende, (eller ... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg ville bare lige spørge, hvornår det er man må gange sit snit med 1.08 i stx? På forhånd tak :) Hans C -
Adgang til eksamenssæt
ForumindlægHej Nu ved jeg godt, at eksamenssæt ikke må deles, men hvordan får jeg så fingrerne i de nyere opgaver (2016-2018) for Matematik A på STX? -
Gode links til matematik
ForumindlægGratis program, som kan tegne matematiske grafer i et koordinatsystem. Online formelsamling hvor de vigtigste formler og sætninger er samlet. Program til at tegne grafer i et koordinatsystem Geometri-program, læs mere om programmet her https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=71... -
Logik
ForumindlægHej Jeg skal ved resolution give et direkte og indirekte bevis for det logiske argument. Jeg omskrevet præmisserne til konjuktiv form, som var en af opgaverne, men er gået i stå ved det direkte og indrekte bevis. -
Hjælp til grammatik...
ForumindlægHej.. ville blive rigtig glad, hvis nogen som var gode til engelsk gad sige til mig hva der er forkert i de her sætninger.. da jeg ikk er så god.Miranda is in a very difficult situation. The choice to be an adult when you are only 18 is not everyone there can manage it. The parents support her, b...
