Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10941 til 10960 af 63055
-
Tyngdeacceleration - et skema som er lidt forvirrende.
ForumindlægHej :) I dette skema står der så 9;Tyngdeacceleration på overfladen af forskellige himmellegemer,9; og jeg er lidt forvirret omkring, hvad skemaet lige netop viser, altså hvordan det skal aflæses. (måske er det et virkeligt dumt spm., som jeg har stillet da jeg har en stor hovedpine lige nu... -
skriftlig tysk
ForumindlægHej, eftersom jeg ikke er lige så god i skriflig tysk som i mundligt, kunne jeg godt tænke mig at blive bedre skrifligt. Så er der ikke lige en som kunne skrive nogle danske sætninger som jeg så skulle overføre til tysk. (det er 10 klasse nivaue) -
Gode råd til Terminsprøver?
ForumindlægHej. Jeg går i 8. klasse og skal til Terminsprøver her de næste par dage, ville høre om der var nogle som har nogle gode råd til: Dansk: Læseprøve, Diktat, Stil og Matematik: Problemregning og Færdighedsregning? Håber i kan hjælpe, Tak på forhånd (; xD -
Hjælp til debatindlæg om tatoveringer
ForumindlægHej. Jeg er en pige i 9. klasse der skal skrive et debatindlæg om tatoveringer. Er der nogen, som kan hjælpe med hvad der kunne være i indlægget, en der vil skrive deres egen personlige mening – som jeg kan citere (self. annonymt) og en er vil sende nogle links jeg kan læse og få inspirati... -
Tomme løsningsmængde
ForumindlægJeg er i tvivl om denne: Jeg vil skyde på at det er b) -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej Jeg går i 3.g i matematik-fysik på A-niveau. Skal til at skrive om de to fag. Jeg har tænkt over flere dag på nogle emner som både fysik og matematik indgår, men der var ikke noget som passede mit niveau Har brug for jeres råd Tak på forhånd -
Skabelon til rapporter
ForumindlægHejEr der nogen, der har en god skabelon til rapporter? -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso9;er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
Hvordan bliver man en dyrlæge?
ForumindlægHej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål? -
Skifte Gymnasie efter 1g
ForumindlægHej SP. Jeg står i en meget svær situation, hvor jeg overvejer at skifte gymnasie efter 1g, da jeg er begyndt at få meget fravær pga. jeg bor meget langt fra gymnasiet.- Sommetider er der ændringen i dsb9;s togkøreplan, og kan ikke nå i skole i rette tid osv, så har stærkt overvejet at ski... -
Downforce - Racerfysik
ForumindlægUnderkroppen på en Formel-1 spiler en essentiel rolle, i at få dannet downforce. Jeg kender godt formlen til at beregne downforce på en spoiler, men lige netop højtryk/lavtryk kan jeg ikke se, hvordan jeg skal få en Newton værdi ud fra det. Har hørt om Bernoullis ligning, men hvordan kan det hjæ... -
Skifte fra HF til STX eller HTX
ForumindlægJeg undrede mig over om at det var muligt at skifte fra HF til STX efter 6 måneder - eller mindre? Lidt ligesom i STX og HTX, hvor man kan vælge at skifte studieretning efter grundforløbet. Er det overhovedet muligt at skifte fra en HF uddannelse til HTX efter enkelte måneder? en anden ting.. K... -
Hjælp til reduktion !!
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil med to opgaver, hvor jeg skal reducere - .. -
Matematikopgave
Forumindlæghej sp jeg har været gang i med den opgave, man ikke lige finde ud af den hmm -
Isotoper.
Forumindlæghej. jeg har et spørgsmål i min fysik rapport, hvor jeg skal forklare hvad den kernefysiske skrivemåde er, og hvad en selve isotop er. Men problemet er at vi ikke har haft om det i klassen, og har svært ved at forstå det der står på nettet :/ håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig :D go... -
Anbefalet document-class til SRP
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP i fysik og matematik fra i dag af, og jeg har tænkt mig at skrive det i LaTex. Jeg er en let-øvet bruger. Hvilken documentclass vil I anbefale mig at skrive i? Umiddelbart havde jeg tænkt mig at skrive i article, men jeg har hørt meget godt om memoir-kla... -
Produkt til fremlæggelse
ForumindlægVi har projektuge, og mit emne er HIV/AIDS, men hovedsageligt HIV. Jeg har ikke noget produkt, da vi ikke må betegne powerpoint som et produkt i vores klasse. Jeg er gået i stå, og håber I kan hjælpe mig med at finde et produkt til min fremlæggelse. Det må helst ikke være for uoverkueligt (gerne... -
massetiltrækning
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave en fysik opgave og jeg har lidt problemer med hvad massetiltrækning er, altså jeg har søgt på nettet efter det, men jeg har ikke rigtig fundet en forklaring jeg helt kan forstå, så hvis i kunne komme med en en forklaring som en 7. klasser kan forstå, så det ville det ... -
Kinetisk og termisk energi
ForumindlægHej! Jeg skal til 24-timers fysik eksamen i morgen, og har trukket 9;termisk energi9;, da jeg har skiftet klasse i år, har jeg ingen undervisning modtaget i dette emne, og har derfor problemer med en general forståelse af emnet. Bla. den præcise sammenhængen mellem kinetisk og termisk ener... -
blandet spørgsmål!
Forumindlæghej- jeg er ikke lige den skrapeste til fysik/kemi så derfor vil jeg gerne have hjælp, til et 8-9 klasses niveau! håber i vil hjælpe.. har følgende spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på (: hvad er demineraliseret vandt? hvad er neutraliseret vand? hvad er postevand? hvad er primær- og ...
