Søgning på: fysik projekt. Resultater: 10941 til 10960 af 20688
-
Optagelsesprøve STX
ForumindlægNogen der har været til Optagelsesprøven STX iår? Jeg ved godt at det er forskelligt hvordan et gymnasium holder en optagelsesprøve, men hvordan var din optagelsesprøve altså hvad skulle du gøre? og var den nem? jeg skal op til optagelsesprøven d. 12/4 Tak! håber virkelig i kan give mig n... -
Acceleration, sted og hastighed
ForumindlægI den vedæftede fil, findes 3 opgaver omhandlende acceleration, sted og hastighed. Jeg er meget itvivl om, hvordan de hver især skal løses! i nr. 35 gives, at der er tale om en bevægelse i en ret linje. Er det noget jeg skal tage forbehold for? Jeg har fået a(t)=18 og s(t)=9t^2+t i nr. 37 gives a... -
Husker man det, man lærer?
ForumindlægJeg vil bare spørge alle jer studerende (både på gymnasielle udd. og universitet) om I husker det, I lærer. Eller om der er nogle fag, hvor I glemmer pensummet dagen efter I har været oppe, eller I husker det hele? Jeg synes selv, det i nogle fag kan være svært at huske det hele. I matematik ka... -
elektrisk kredsløb som børn kan forstå
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at forklarer et elektrisk kredsløb som børn lige fra de kan læse skal kunne forstå. opgaven lyder: Lav en forklaring på hvad der sker i et elektrisk kredsløb med forskellige komponenter, når der går en strøm i det.. Er der nogle der kan hjælp? ved ikke hvad jeg skal br... -
Tyngdeacceleration - et skema som er lidt forvirrende.
ForumindlægHej :) I dette skema står der så 'Tyngdeacceleration på overfladen af forskellige himmellegemer,' og jeg er lidt forvirret omkring, hvad skemaet lige netop viser, altså hvordan det skal aflæses. (måske er det et virkeligt dumt spm., som jeg har stillet da jeg har en stor hovedpine lige nu... -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
integralregning
ForumindlægHej Jeg har fået en totalt forvirrende og mangelfuld redegørelse for integralregning, og det eneste, jeg ligefrem kunne konkludere af det, er, at det er det omvendte af differentialregning, og at (1/3)x3 er stamfunktion til x2. Med disse to oplysninger og lidt trial and error har jeg hje... -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Medicin
ForumindlægHvilke muligheder har man hvis man er sprolig student, gennemsnit på 8 efter det gamle skala for at komme ind på medicin studiet? Nada?? Findes der ikke nogle genveje, smutveje? -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Brændselscelle - aflevering
ForumindlægHej Jeg har skrevet en aflevering om brændselsceller (jeg arbjeder sammen med en anden person, så det er ikke hele opgaven). Opgaven er på lidt under 2 sider,og den del af opgaven, som jeg har lød på at beskrive brændselscellen og dens virkemåde, samt at beskrive et forsøg.. Er der en person, de... -
Mundtlig eksamen..
Forumindlægja sidder her og skal til fys A eksamen om en uge så skal nok til at komme i gang! men tænkte på om der er nogle gode fif til at læse op? er det bare noget med at skrive disposition til hvert emne? - og så selvfølgelig kende svarene...! -
AT: Hvad skrev I om?
ForumindlægNu skal mange 3g'ere til AT-eksamen for første gang og det kunne være interessant at vide hvad andre har skrevet om, både emne og fag. Jeg skrev i biologi og psykologi om genmanipulation, "det perfekte menneske" og vores skønhedsidealer. Hvad med jer? -
Hvordan?
ForumindlægMest henvendt til jer, der er i gang med jeres videregående uddannelse. Hvordan besluttede I jer for hvad I ville? Normalt er man jo interesseret i et eller andet, men valgte I bare ud fra det? Overvejede/undersøgte I ikke jobmulighederne osv? Nu går jeg i 2.g, og jeg ved ikke hvad jeg vil en... -
Model for en havvindmølles energiproduktion
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i tredje potens. Indfør passende variable, og opstil en model for en havvindmølles energiproduktion som funktion af vindens hastighed. Er der nogen der kan hjælpe mig med den? -
Hej
ForumindlægJeg har hørt at det bliver rigtigt svært med matematik i en videregårende udannelse, men bliver er meget svært?? hvis ja hvor svært bliver det. -
Geometrisk optik
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan: Diskutere hvor geometrisk optik bliver benyttet? Jeg håber at der er nogen der har en idé.. -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
Er Delta Q og Delta E det samme?
ForumindlægEr Delta Q og Delta E det samme? -
Jeg er helt forvirret!
ForumindlægJeg er en 16 årig pige, som overvejer at skifte studie. Lige nu går jeg på STX, med linjen Mat A, Biotek A Fysik B. Selv det matematik som vi bare har på C niveau virker som en udfordring for mig. Jeg føler mig så dum, jeg spurgte virkelig mange gange ind til problemløsningen til én af de andre e...
