Søgning på: fysik projekt. Resultater: 10961 til 10980 af 20688
-
Be om én der lige gider kigge min stil igennem.
ForumindlægGoddag brugere af Studieportalen.dk!Jeg har en tysk stil for til tirsdag 21.02, og som den matematiker jeg nu engang er, vil jeg bede én med bedre sproglige (tysk-) egenskaber om lige at tage et blik på min tysk-stil og komme med rettelser til den eller bare udpege mine fejl, så jeg selv kan fors... -
Læge - HTX vs STX?
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse, og vi er ved at sende ansøgninger afsted til gymnasielle uddannelser. Jeg har en drøm om at læse medicin efter mine 3 år på gymnasiet. Jeg tager enten STX eller HTX, men jeg er stærkt i tvivl. Der, hvor min tvivlen ligger, er, om hvordan det sociale liv er på de 2 fo... -
SRP/SRO i Word - Sådan gør du
ForumindlægDenne guide fokuserer på de funktionaliteter i Word, som er nyttige i forhold til at skrive et studieretningsprojekt eller andre større projekter. Funktionaliterne er sågar også anvendelige til senere projekter, som bacheloropgave og speciale. Kender du til disse funktionaliteter, kan du vende Wo... -
Evt. Euler fans? eller bare matematikere
ForumindlægJeg har et matematik projekt angående Polyedre Og herunder har vi et projekt der omhandler en del med Euler, vi har blandt andet fået et kompendium med noget af hans arbejde og andet. Selve projekt opgaven lyder således: "Opgaven skal indeholde mindst to beviser for Eulers polyedresætning... -
Den ultimative hjælp til SRP
ForumindlægFå bedre karakter i dit SRP-projekt Nogle elever har store ambitioner, når det gælder Studieretningsprojektet. Andre elever nærmest frygter Studieretningsprojektet og den tilhørende karakter – som jo tæller dobbelt. Fælles for begge gælder desværre, at resultatet ofte slet ikke bliver så go... -
Investeringsteori
ForumindlægHejsa! Står virkelig og mangler lidt hjælp til min hovedopgave, hvor jeg skal lave noget investeringsteori beregning. Det drejer sig om et projekt lidt ligesom bølgen i Vejle, hvor der er bygget eksklusive boliger, det skal Kolding kommune også til, (Marina city). Jeg har pt. et investerings b... -
Hvor og Hvilket foran et punktum
ForumindlægHej alle! Min gruppe og jeg sidder pt på uni og skriver projekt, og er stødt på et lille problem. En fra gruppen er helt vild med at skrive 'Hvor' og 'Hvilket' lige efter et punktum uden det fører tilbage til noget, der tidligere er skrevet. Her er et par eksempler: - Proj... -
Hjælp til ProjektOpgave
ForumindlægHeya Folkens Jeg er 33 år gammel og er pt. i gang med uddannelse på ZBC til Industritekniker. Har brug for noget hjælp til at få lavet et lille projekt i matematik. Mit problem er at jeg ikke har lavet et projekt af denne slags siden jeg gik på efterskole tilbage i 2004, så jeg er rent ud sagt ... -
diskutér i hvor høj grad den danske velfærdsmodel skaber muligheder eller begrænsninger for den enkelte borgers stræben efter lykke.
ForumindlægBent Greve: ”Et lykkeligt land? – hvad skal der til og kan velfærdssamfundet bidrage?” Nyt fra Samfundsvidenskaberne 2010, side 93-94. Lykke anskues især som et individuelt projekt, men kan også vurderes som et samfundsprojekt, da eksempelvis lykkelige personer er mere ... -
Hjælp til metodeopgave - statistik (i SPSS)
ForumindlægJeg er cand.merc.studerende og igang med et metode-projekt. Den kvantitative del er min store svaghed, hvorfor jeg vil spørge jer til råds. Jeg er igang med et metode-projekt, der omhandler den ledelsesmæssige håndtering af en fusion i det offentlige. Jeg har indsamlet kvantitativ data via et spø... -
Optaget på psykologi, men hvordan?
ForumindlægHej, jeg er blevet optaget på psykologi på aalborg universitet, og jeg så på tv2's adgangskvotienter, at kvote 1 var på 10,4 og standby var på 10,3...og mit snit var på 10,3 og jeg er blevet optaget, hvordan kan det være? Jeg er sårn lidt i dilemma, for jeg vil helt vild gerne medicin og jeg... -
At snyde
ForumindlægVi fik vores fysikrapport tilbage i fredags.\nTo fra min klasse havde 'lånt' en rapport fra vores overklasse, da de har den samme lærer og lavede den samme rapport sidste år. Resultat? Et 11-tal til dem begge (de havde lavet den sammen, hvilket vores lærer har givet os lov til). \n\nDet e... -
Hvad skal jeg gøre??? Hjælp mig, please !
ForumindlægJeg er en pige, der kæmper for alt, jeg er meget ambitiøs, kæmper for at få gode karakter, alle ved at jeg KÆMPER FOR MEGET, men jeg bliver tit bedømmet forkert. Idag skulle jeg op til fysik årsprøve, og jeg har fået 4, Jeg har det meget meget dårligt, jeg har grædt hele dagen, har det virkelig d... -
Er jeg god nok til HTX?
ForumindlægHej :-) Lige nu går jeg på STX på grundforløbet, men er allerede blevet træt af det. Det er især 2. fremmedsprog, idræt og almen sprogforståelse, jeg føler jeg spilder min tid på. Jeg har været nogle dage på prøve på HTX, og jeg synes det var rigtig spændende og jeg kunne også rigtig godt lide ... -
Radioaktive familier
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået denne opgave i en fysik aflevering, og har brug for jeres hjælp til at løse den: Alle atomkerner med Z>83 er radioaktive. De henfalder enten ved α-henfald, β-henfald eller ved spontan fission. Nogle af dem henfalder til exciterede kerner, som så ... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej! Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber at nogle med erfaring vil svare mig på, da jeg er rimelig forvirret og ikke rigtig ved jeg vil. Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg ved bare ikke rigtig om jeg skal vælge STX eller HHX? Grunden til at at jeg er i tvivl ... -
Mangel på spørgsmål
ForumindlægHej jeg sidder og er igang med at skrive spørgsmål til min naturfags mundtlig eksamen. Jeg har trukket "Den enkelte og samfundets udledning af stoffer" som overemne og min underemne er syreregn. jeg har indtil videre 9 spørgsmål (jeg skriver dem nedunder) men jeg mangler i hvert fald st... -
matematik hjælp - snarest!
ForumindlægHeysa .Jeg hedder Christian og går i 2g (sproglig)Jeg håber at en med matematiske kompetencer kan og har lyst til at hjælpe mig med følgende matematiske problemstillinger:OPGAVE 1:Blyisotpen Pb-211 er beta-radioaktiv.Opskriv henfaldsskemaet for henfaldet af Pb-211. Det synes jeg ikke der er nogen... -
Mobning
ForumindlægHej jeg har et problem jeg har fået en stil for og skal skrive om mobning så hvis der er nogle der har ideer eller selv har prøvet at blive mobbet må i gerne skrive.Hvis du kender noget om mobning fra den virkelige verden må du gerne skrive. -
Radioaktivitet
ForumindlægEr der ikke nogen der kan give en god forklaring på, hvorfor det er netop er tunge isotoper, der er radioaktive?Håber I svarer hurtigst muligt, jeg har nemlig eksamen i morgen.
