Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11221 til 11240 af 20688
-
Rødforskydning
ForumindlægHejsa.. Jeg har to bøger, og i dem begge står formlen: v=z*c Hvor c er lyset hastighed, v er en galakses fart. Men i den ene bog står der, at formlen gælder, når z < 0,1 og i den anden z < 1 Hvad for en er rigtig? -
Hjælp til rettelse af Engelsk
ForumindlægDet her er teksten jeg vil øve til min fremlæggelse til 9 klasses engelsk afgangs eksamen. Jeg har emnet Homeless people in USA. Jeg vil blive meget taknemlig hvis der var en der lige vil kigge den igennem for fejl og grammatiske fejl, og input til hvad der måske vil lyde bedre. Og hvis der en d... -
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ... -
Potensmodel?
ForumindlægHej derude, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal forklare hvad en model er og give et eksempel på en potens model. Menes der med model bare funktion? altså et eksempel på en opgave med y=b*x^a? Er der nogle der har et forslag? Venlig hilsen, Julie -
omformulering?
ForumindlægHej. er der nogen som kan omformulere noget engelsk til mig, da jeg personlig selv er virkelig dårlig til engelsk og skal have omformuleret noget til min SRP. This paper deals with the subject harmonious waves. The focus of the paper is firstly to give a description of Hookes Law and the combinat... -
Maksimal acceleration for et tog
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at udregne den maksimale acceleration for et togsæt på 129 ton. Jeg har skrevet følgende i min besvarelse: Toget holder nu vandret. Friktionskoefficienten mellem hjul og skinner er 0,45. Den maximale acceleration for togsættet skal udregnes. Som tidligere nævnt e... -
Hjælp hurtigt, tak :)
ForumindlægPartiklen i vægt m og ladning q er accelereret fra en ubevægelig tilstand af en potentiel forskel på U, så flyver i en homogen magnetfelt med en magnetisk induktion af T og begynder at bevæge sig på en cirkel. Definer radius R af denne cirkel. m=32*10^(-3) gramm q=8*10^(-3) Culon U=500 Volt B= 2 ... -
Fotoner
ForumindlægHej Vi er to piger fra 9. klasse, der skal skrive rapport om solenergi. Vi skal forklare hvordan en solcelle virker. Problemet er bare at vi ikke forstår hvad fotoner er. hvis nogle kan hjælpe ville vi blive meget glade. Tak. -
Gymnasium....
ForumindlægHvad betyder det at have et fag på A-B- og C niveau? -
eksamener-...
Forumindlæghej jeg ville bare spørge om nogen ved hvilke eksamener man helt sikkert kommer op i til maj i 9.klasse og hvilke eksamener der bliver trukket lod om? -
HJÆÆÆLP!!
ForumindlægHej folk. jeg fik aldrig et svar på mit indlæg, så nu prøver jeg igen! Jeg skal op til kemi eksamen næste uge. 0-B niveau. Jeg tænkte på, om det er muligt at tage sådan en reeksamen eller hvad det nu er, hvis man dumper? Og hvornår kan man komme op igen? Er det samme pensum man kommer op i, og h... -
tysk.
ForumindlægHvordan skriver man narkoman på tysk? :-). -
hjæææææælp?
ForumindlægHåber der er nogle der vil hjælpe mig.. ved hvilken proces kan en neutron omdannes til en proton? ved hvilken proces kan en proton omdannes til en neutron? -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
forståelse af AT
ForumindlægJeg skal snart igang med 3.g AT halløj, og er blevet lidt i tvivl med niveau delingen.. F.eks. hvis jeg vælger at skrive noget i fagene Fys A og his A , skal indholdet så være A niveau eller? -
Emne? overvågning
ForumindlægHej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli... -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
f(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? og hvad kan man bruge funktionen til.
Forumindlægf(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? "har nogen en overskuelig liste, eller kan huske det i hovedet" og hvad kan man bruge funktionen til sådan grundlæggende? -
Matematik hjælp til HF B
ForumindlægJeg søger en der kan hjælpe mig med matematiken. Jeg bor selv på vesterbro, du skal helst bo i nærhedden -
Biologi forsøg
ForumindlægHej Jeg skal lave et biologi forsøg der hjemme. Jeg har prøvet at Google lidt, men synes ikke rigtig der er noget spændende. Jeg vil gerne lave noget der er fedt og sjovt, som man kan lave der hjemme/i naturen. Har desværre ikke mulighed for at lave øl. Har i nogle ideer? Det skal være på c nivea...
