Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11241 til 11260 af 84813
-
Følsomhedsberegning
ForumindlægDet eneste jeg rgtig skal hae hjælp til er dette: a2 < -(DBA/DBB) < a1 Hvad er a2 og a1? Og hvor finder jeg DBA (Dækningbidrag A) og DBB? Jeg har simpelthend fået skrevet så dårlige noter at det ikke giver nogen mening for mig. Kan kun få det til at der er et dækningsbidrag (ax+by=t). -
Hvordan forbereder man sig til problemregning?
ForumindlægHello Jeg går i 9 klasse og har i denne uge terminsprøver. Generelt har jeg det ikke besværligt til matematik, men jeg er nysgerrig efter hvordan i forbereder jer til problemregning. Det er tilladt at have hjælpemider som noter, penalhus, passer, vinkelmåler og lineal (her må du altså IKKE... -
The black album eller Det sorte album
ForumindlægHey FOLKS.. I min srp opgave skal jeg skrive i samfundsfag og engelsk, og jeg har valgt at skrive om den velkendte novelle af Hanif Kurieshi - det sorte album/the black album. Så er du nogen derude der har gode noter eller en opgave om novellen, der kunne hjælpe mig rigtig meget, ville det være p... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHey guys, har et problem, håber I kan hjælpe mig lidt på vej :) Skal oversætte denne sætninger til engelsk, men kan ikke helt finde ud af det. 1. Et af børnene ønsker ikke at deltage i legen - One of the children do not want to participate in the game. Har jeg den rigtigt? -
Dansk Mundtlig eksamen HF
ForumindlægJeg skal til eksamen snart på HF i Dansk, men jeg må indrømme jeg er fuldstændig på bar bund, vi skal så vidt jeg kan forstå kunne henvise teksten til en tidsperiode som fx. romantikken.. Men jeg har ikke ordenlige noter fra undervisningen til at kunne dette, så mit spørgsmål er, hva´ faen´ gør ... -
Addition, Hex-1-en
ForumindlægJeg er igang med følgende opgave omhandlende Addition i Kemi C. Hex-1-en adderes med Br2 1. Opskriv reaktionsskemaet 2. Tegn stregformlen for det produkt der dannes og angiv navnet Jeg er i tvivl om hvad "Hex-1-en" betyder, jeg kan ikke finde noget i min bog omkring det. Noge... -
geometri
Forumindlægi trekant ABC gælder |BC|=2|AB| og |AC|=5/2|AB| Bestem cos(C) bestem arealet af trekant ABC ved udtrykt ved c; jeg bruger formlen for Cos C= (a^2+b^2-c^2)/(2ab) jeg bruger fælgende tal: a=2 b og c =2,5 men jeg får det til 0,4 og svaret skal være 2,8 og arealet skal være 0,9499c^2 nogen d... -
potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej med jer Jeg skal til eksamen i fysik omhandlende kinetisk og potentiel energi. Man bruger billedet der viser en bil på vej op ad en bakke. Halvejs på bakken er den kinetisk.. Det er lidt indviklet, men er der nogen der har forståelse for sammenhæng mellem de to energiformer? mvh. humanisten -
FSA, Mundtligt.
ForumindlægHey, jeg skal til at op i morgen til Fysik 9. Klasse, jeg står og mangler en disposition til Radioaktivitet, og et emne der hedder "Sanser og Målinger", det ikke lige et jeg selv har kunne finde andre indlæg om. Jeg har en email hvis der eventuelt har en der kan maile mig en. Vincent-kr... -
Hjælp til at rette kort tekst?
ForumindlægHej med jer, er der et sødt menneske derude der lige vil skimte denne tekst, og se om der er alvorlige fejl?:) Mange mange tak på forhånd! Mit navn er Kristian Grønlund. Jeg er 22 år og uddannet industritekniker den 13. august 2009 fra Man Diesel. Jeg fik grundet Man Diesels lukning af deres af... -
Ophævning af paranteser
ForumindlægJeg er blevet stillet den opgave, at jeg skal ophæve paranteser... Og det fatter jeg bare bjælle af -.- så jeg håber der er nogle af jer herinde der kan hjælpe mig eller give mig svarene? ;) Ophæv parenteserne i de følgende stykker: a) (a+b)3 b) (a+b)2·(b+a) c) (a+b+c)&middo... -
Mat/Fys
ForumindlægSidder med en lidt mærkelig opgave. Jeg skal på baggrund af et forsøg i fysik beskrive eksponentielle funktioner, idet jeg tager udgangspunkt is elve fosøget, det drejer sig om forsøg 3, men forsøg 2 er dog vigtigt hvis man skal kunne forstå havd det drejer sig om så her kommer en beskrivelse til... -
Fys A - Maj 2015 - HTX - Eksamenssæt
ForumindlægHej alle sammen, Er der nogle der har eksamenssættet fra Fysik A, HTX skriftlig eksamen, maj/juni 2015 liggende? -
Eksamen
ForumindlægHey..Er der nogen af jer der før har været oppe til en fysik A eksamen??Hvordan forløber den? Kommer man op i rapporter man har lavet, eller et eksamensspørgsmål? -
hvad bruges tablecurve til ..?
ForumindlægHej hvad bruges tablecurve til ..? og hvad er den nyeste version ..? jeg ved kun at det er noget med matematik og fysik... på forhånd tak.. -
Enhed eller ej
ForumindlægEr det korrekt, at man kun skal skrive enheder bag sine tal i fysik, kemi, biologi og så videre, men ikke i matematik? -
Hjælp SRP
Forumindlægjeg vil gerne skriv SRP i Matematik og fysik... ved ikke hvilken emne, er der nogen der kan komme med noget forslag???? -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
reflektion eller totalreflektion?
ForumindlægOverskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak! -
Atomfysik
ForumindlægJeg håber at nogen kan lede mig på sporet.. Fysik er ikke min stærkeste side, så helst ikke for kryptisk.. :) Selve opgaven er vedhæftet.. Det drejer sig om opgave 1..
