Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 11241 til 11260 af 160040
-
Find a,b og fordoblingskonstanten
ForumindlægHej, Jeg har en opgave der hedder: Om en eksponentiel udvikling vides, at b = 2 og at den går igennem punktet (2, 3) Kan man så regne den således: når b = 2 ved vi at grafen går igennem punktet 0;2 og derved får vi punkterne: x1 - 2 y2 - 3 y1 - 0 y2 - 2 og derved regne a ud... -
Find P0 og a
ForumindlægHej, det vil være dejligt hvis nogle kan hjælpe med denne opgave.. den nedenstående tabel viser for nogle af årerne 2001− 2007 det årlige antal pendlere over Øresund fra Sverige til Danmark År 2001 2003 2005 2007 Årlige antal pendlere 3751 5683 8783 15742 I en model kan det årlige antal... -
b*x^a
Forumindlægjeg ved at når x stiger med 10% falder y med 3%.a har jeg fundet ved at sige: a = (log(97)-log(100))/(log(110)-log(100))a = -0,3199(b har jeg også fundet hvis det er det også skal bruges : b=436,5158)hvor stor en procentdel af y mister man, hvis x stiger med 19% ? -
Bestem a og b
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med denne opgave: For perioden 1998-2007 kan antallet af lobbyister i USA med god tilnærmelse beskrives ved denne funktion. f(x)=490x+10400 A) har jeg lavet, og er ikke relevant for de andre opgaver Lobbyisternes samlede budget (målt i mio. dollars) kan beskrives ... -
EKSAMEN ENGELSK A?
ForumindlægHej er der nogle der har tips til hvad man skal kunne eller hvad der er godt at kunne til engelsk a delprøve 1? tips til alt modtaged med hyshånd!! god dag og tak på forhånd -
Skriftlig Dansk A
ForumindlægHej Alle Jeg skal til dansk A årsprøve i morgen, men er kommet i tvivl om, hvilke genre der typisk forekommer. Kan I svare mig på dette? Pft. -
Bestem a og b
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave, hvor jeg har problemer med hvordan jeg skal bestemme a og b... Nogle der kan hjælpe? :) -
Bestem a og b
ForumindlægSe vedhæftet. Jeg skal have hjælpe til både a og b. Skal jeg tegne en regression, i såfald hvilken? -
Formlen for a i en potensfunktion
ForumindlægDisse 2 formler for a bliver begge brugt? log(y2) - log(y1) / log(x2 -log(x1) og log(y2/y1) / log(x2/x1) Kan man bruge begge? :S -
Beregn konstanter a og b
ForumindlægEn funktion f er givet ved : f(x) = ax^2+2b√x , hvor a og b er konstanter. Beregn konstanterne idet f(1)=4 og f´(1)=1 Hvordan gør man det ? er det en der kunne vise mig hvordan man opstiller regne stykket.. ?? -
ligning for fremskridninsfaktoren a
ForumindlægNår man har ligningen for fremskridningsfaktoren a, så kommer der til at stå et tal foran kvadratroden. f.eks. 5. Kan det passe at det hedder 5 kvadratrod af .. ? Mit spørgsmål lyder på hvordan jeg skriver det på min cas så jeg kan regne a ud? -
Hjælp til AT9 kommunikation: Engelsk A og Samfundsfag A
ForumindlægHej Har været nødsaget til, at smide min oprindelige plan på gulvet, og står nu uden emne igen. Har desperat brug for noget inspiration, eftersom jeg har søgt og søgt uden at finde noget. Håber virkelig der er nogen med nogle goder ideer? :) Har kigget lidt på kastesystemet i Indien, og hvo... -
Tekster til AT9 - Engelsk A og Samfundsfag A???
ForumindlægHej alle Søger desperat noget at kunne analysere til AT9. Det overordnede emne er kommunikation, og jeg har tænkt på at lave noget om kvinders rettigheder i Indien. Problemet er bare, at jeg ikke har kunne finde nogle tekster, jeg kan analysere i faget engelsk, som på en eller anden måde kommuni... -
SRP Emnevalg - Musik A og Engelsk A
ForumindlægHej Studieportalen I forbindelse med min SRP-opgave har jeg valgt fagene musik og engelsk. Jeg har dog desværre ingen klar plan med det endnu. Jeg har en idé om, at jeg meget gerne vil have en politisk vinkel indover, så jeg ser protestsange/-taler som en mulighed. En oplagt klassiker er borger... -
SRP - Enzymkinetik i Mat A og Kem A
ForumindlægHej, er der nogle der har en idé om hvilken differentialligningsteori, som er relevant i forhold til enzymkinetik? Ved ikke om der er noget med noget logistisk differentialligning med michaelis menten kinetik, idet den har et max og vokser mest ved ½*vmax? -
SRP his A, Eng A - Perspektivering
ForumindlægNogen der har en idé om, hvad man kan perspektivere borgerrettighedsbevægelsen i USA med? -
analyse-delen. Afsætning A, Engelsk A.
ForumindlægHej jeg er igang med SRP og mit område er Danmark/USA - kulturforskelle indenfor fastfood og er virkelig kommet i tvivl om min opgave! Jeg begyndte med at lave hofstedes modellen men da jeg læste min analyse opgave igennem var jeg sikker på der var noget forkert. Så ville høre om der var en venl... -
SRP FY A + MA A... mulige emner?
ForumindlægSidder med min Srp på knap 15 sider, hvor jeg indtil videre har skrevet om: Raketligningen, flertrinsraketten, separation af de variable, Newtons love heriunder impulsbevarelse og mit forsøg. Hvilke andre mulige emner er der, at tage fat i??? Tænkte lidt Hohmann-bane men kan ikke rigtig finde ... -
Valg af emne i Biologi A og Historie A
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive SRP i biologi og historie, men har lidt svært ved at vælge emne :) er der nogle der kunne komme med eksempler på emner jeg kunne skrive om :) -
SRP, Det gyldne snit, mat A+His A
ForumindlægHej er der nogle der sidder med en srp opgave i fagene mat og his, som omhandler det gydlne snit. Vi er to piger der skal igang med at skrive, men det kunne være rart at se på en SRP opgave i det emne først, blot til inspiration :)
