Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11261 til 11280 af 176852
-
AT eksamen
ForumindlægNår nu AT eksamen fokuserer mest på metoder, og hvordan man er nået frem til sine konklusioner, skal man så ikke også fremlægge sin analyse for at vise, om man har brugt metoderne rigtigt, eller hvad? -
AT eksamen hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på fredag og jeg er virkelig nervøs. Jeg er bange for at jeg bliver helt blank og glemmer det hele. Har i nogle gode råd? -
mundt. eksamen gode råd....
Forumindlæghvordan starter med ud til en mundt. engelsk eksamen? -
Fysik eksamen
ForumindlægHej jeg skal snart op til fysik eksamen og jeg vil have et eksempel med om en jævn accelereret bevælgelse, formlen er jo ½at2+v0t+s0 jeg har så lavet et eksempel som er sådan: s=½*10*0,52++2+0=4,5 er det rigtigt, er det et godt eksempel :) -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
Hjælp til naturfaglig-eksamen
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg skal til mundtligt naturfaglig eksamen lige om lidt og vil indrømme at min kemidel hænger lidt.... Jeg skal kunne forklare, hvad det er for nogle stoftyper og reaktioner jeg har med at gøre... Det er den kemiske proces på hvad der sker i... -
spansk eksamen
Forumindlæghar lige trukket mit emne "AMOR" hvilket er et af de bedre... nu sidder jeg og begynder, at stresse over om jeg har styr på det hele... så dem der har været oppe kan måske hjælpe... man starter med at få udleveret en lille kort spansk tekst, som man skal kunne genfortælle på dansk (havd... -
HJÆLP Historie eksam
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Fredrich Fabri: ''Behøver Tyskland kolonier?'' og Karl Peters: ''Grundlæggelsen af Tysk-Østafrika'' og Kort over afrika 1881 og 1914 (tag... -
Dio-eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op til DIO-eksamen på fredag, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har selvfølgelig lavet en synopsis, men hvad er det helt præcist jeg skal sige til eksamen? Jeg skal vel ikke bare gengive alt hvad der står i synopsen? Er der nogen, som mu... -
kemi opg. aug '96
ForumindlægDet er bare så hyggeligt når man kan bruge sin efterårsferie på at lave den årrrh så spændende kemiaflevering... jeg har lige brug for et evt ja eller nej:Vi har en opløsningen af 1,00g H2A som først opløses i vand, og dernæst tilsættes 50mL 0,100 M NaOH-opløsningen. Ved hjælp af regninger har je... -
hjælp er ved at dø over en kemi opg
Forumindlægopgaven lyder sådan Natriumazid kan fremstilles ved at lede dinitrogenoxid hen over smeltet natriumamid: 2 NaNH2(l)+ N2O(g)? NAN3(s) + NAOH(s) + NH3(g) Til fremstilling af 800 kg natriumazid kvræves 1500 kg natriumamid. Jeg skal så beregne udbyttet af natriumazid i procent ad det teoretik mu... -
Håber på hjælp til en opgave i min Kemi-rapport!!
ForumindlægJeg har været i laboratoriet og skulle fremstille to puffersystemer. Jeg skal nu beregne hvor meget ca. 0,05 M HCl henholdsvis NaOH, der skal tilsættes for at pH ændres én enhed fra den oprindelige værdi. (Min oprindelig pH værdi før påbegynding af titrering var 5,64.) Så når jeg titrerer med N... -
Engelsk eksamen
ForumindlægHej. Jeg har fået valgt mit over emne i engelsk. Jeg har valgt at skrive om "Rights" altså rettigheder, men er der nogen der kan hjælpe mig med hvilket delemne jeg kan skrive om? Tusind tak for jeres hjælp. -
forberedelse til eksamen?
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at læse op i det samfundsfag, og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? Skal man kunne det teorierne, det politiske stystem, det økonomiske kreds løb etc. uden ad??Jeg føler ikke, at jeg kan overskue at kunne lære alle de ting uden ad. Men hvordan forbedrer i jer? -
eksamen 2009
Forumindlæghej er der nogle der har deres eksamensopgave fra maj 2009 i engelskb-niveau ? eller evtuelt opgavesættet? -
Eksamen om 45min ! ! ! !
ForumindlægNogle GODE problemsstillinger til overskriften: Finanskrise og globalisering Herunder med fokus på skattelettelser Vi har fået skrevet en smule, men vi har sværet ved at flette globalisering ind i preblemstillingerne,.. På forhånd tak -
Biologi eksamen
ForumindlægSkal snart til biologieksamen men har lidt problemer. Er der ikke nogen der kan hjælpe med at give en klar beksrivelse af hvad forskellen er på DNA, kromosomer samt gener.? -
Hjælp til matematik eksamen.
ForumindlægGør rede for ligefrem- og omvendt proportionalitet Gør rede for lineær sammenhæng mellem to variable Giv et eksempel på anvendelse af en lineær vækstmodel Du må gerne inddrage opgaver og/eller eksempler fra undervisningen -
Spansk eksamen???????????????????????????????????????????????????
ForumindlægHej :) Må man egentlig læse sit spanske oplæg op?, Eller skal man det helt udenad??? -
Lactose eksamen HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg skal besvare eksamenssættet fra d. 28. august 2012. Jeg kan ikke finde ud af opg.2.5. Den handler om, at man skal vælge enten "selvdiagnosticering" eller "lactosebelastning" og vurdere den i forhold til diagnosticering ved hjælp af smeltepunktsanalyse. Eksamenssættet...
