Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 11281 til 11300 af 23878
-
Eksamen på den nye reform
ForumindlægNu skal jeg op i old og tænkte på om der er nogen,som har været op i det, på den nye reform? er der nogen som kan fortælle mig hvad der er en god idé at kunne osv? og hvad man skal gøre til eksamen? tak :) -
Starte med metode
ForumindlægHej, nu er det ved at være AT-tid, så tænkte på, til dem af jer der har været oppe, når i snakkede om metode, sagde i så først noget generelt om metoderne i de forskellige fag og brugte det på opgaven, eller hvad gjorde i? På forhånd tak -
jer der HAR været til AT-eksamen!
Forumindlæg... kan I sige noget om hvad lærer og censor spørger om? Altså om det mest er metodemæssige spørgsmål eller mere faglige? -
AT-synopsis, forvirret?
Forumindlægjeg skal op til AT- synopsis og har valgt fagene samf og eng. i eng har jeg bare valgt den hermeneutiske spiral,(jeg har læst en bog) hvad kan jeg mere sige til det? så har jeg valgt kvalitativ metode i samfundsvidenskab da jeg har interview en person, hva kan jeg mere sige end at jeg har valg... -
BETYDNING!! vigtigt
Forumindlæghvad betyder dette: sieg skål! sieg skål! sieg skål! -
Eksamen i 3g
ForumindlægEr eksamen i historie (3g) en 24-timers eksamen? -
Perspektiver og begrænsninger
ForumindlægHej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella -
Hjælp til relative pronominer!
ForumindlægJeg roder lidt med nogle sætninger med relative pronominer. Det ville være fantastisk, hvis nogle kigger på dem, så jeg ved om det er helt ved siden af. Sætningerne er vedhæftet i et word-dokument På forhånd tak for hjælpen! :) -
Operation X - Micahel Speigelhaer
ForumindlægHvis man skal lave en aktantmodel ud af det afslørende dokumentarprgram "operation X", hvor Michael Speigelhauer er afsløreren. Er han så subjektet?? -
Historie eksamen :)
ForumindlægJeg har lidt glædet mig til historie eksamen som først er på mandag. Jeg vil lige høre fra nogle eksperter om hvordan eksaminationen forløber + evt. gode råd :) -
Resume af “Barnet” af Poul Henrik Trampe
ForumindlægHej jeg skal til eksamen næste måned, og har bruge for nogen der kan hjælpe mig med at lave resume af denne novelle “ Barnet” Poul Henrik Trampe. Tak på forhånd -
Nykritisk metode
ForumindlægSkal lige have noget på plads. Ved nykritisk metode forstås da, at det udelukkende er teksten der er fokus på - altså tegnsætning, sprog osv. Er der i en nykritisk metode ikke plads til fortolkning på selve litteraturen? -
Metoder&teorier Religion&Biologi.
ForumindlægJeg har om Livet efter døden i religion og biologi. Og jeg er fuldstændig blank med hvad for nogle metoder og teorier jeg har brugt i min opgave. Jeg har prøvet af læse nogle i de andre indlæg, men det siger mig ikke så meget. Min problemformulering: Selvom vi engang vil dø i fremtiden, ønske... -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
Folkevisen Niels Ebbesen
ForumindlægEr der nogle sm har noget om Folkevisen Nielse Ebbesen ? vil være taknemmelig hvis I kunne hjælpe .. ps. det haster . (please) -
hjælp til psykologi eksamen HASTER!
Forumindlæghvordan foregår en eksamen i psykologi? :s skal op imorgen. jeg går på gymnasiet og det er psykologi på c-niveau. nogen der kan give et eksempel måske? -
Uforståelig srp karakter
ForumindlægJeg fik srp karakter tilbage i aftes, min karakter blev 02 vilket jeg endelig har svært ved at forstå, eftersom at jeg har haft optil flere folk(famlilie og venner) fortælle mig at min opgave var ret god. Så det kom lidt som et shock at jeg fik sådan en lav karakter. Ville nogle af jer have mugli... -
Hjælp til tysk eksamen, HASTER!
ForumindlægHej ! Jeg har trukket opgave/teksten: Berlin im Ökorausch. Bio statt Bolle. Det er en tekst indenfor emnet "Konsum und Einzelhandel" - Nogen der kan hjælpe med hvad jeg kan perspektivere til i det virkelige liv, samt evt. komme med andet hjælpeligt materiale til dette emne !? PÅ fo... -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
FSA mundtlig dansk
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk, men det er den nye måde hvor vi allerede har trukket et emne. Jeg har så været genial at glemme hvor lang tid vi skal snakke, og hvordan det foregår sådan generelt.. Nogen der kan komme med nogle detaljer om det? :'D
