Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11281 til 11300 af 152757
-
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
Vis at ligningen y=a(x-r)(x-s) kan omskrives til formen y=ax^2 - bx + c og argumenter for at det modsatte ikke altid er muligt.
ForumindlægKan i hjælpe med hvorfor den ikke kan omvendes? :) -
pH og pKa
Forumindlæg1. Antag at 0,483 g af en ukendt monovalent svag syre (HA) opløses i vand. Ved titrering med 0,250 M NaOH (aq) var det nødvendigt med 42,0 ml titrator for at nå ekvivalenspunktet. Efter tilsætning af 21,0 ml natriumhydroxidopløsning var opløsningens pH = 3,75. a) Beregn syrens molmasse. b) Hv... -
Vis hvordan arealet af en punktmængde M = {(x,y)│a≤x≤b ∧0≤y≤f(x)} kan bestemmes ved hjælp af stamfunktioner, når f er en kontinuert og ikke negativ funktion.
ForumindlægVis hvordan arealet af en punktmængde M = {(x,y)¦a≤x≤b ∧0≤y≤f(x)} kan bestemmes ved hjælp af stamfunktioner, når f er en kontinuert og ikke negativ funktion. Please hjæææææææææælp!!!!! har virkelig problemer med det :( -
Gymnasial supplering
ForumindlægHvis man nu skal supplere nogle gymnasiefag for at eksempelvis kunne søge ind på medicin (kvote 1) næste år, tæller de karakter man får fra kurset for noget, eller er det fuldstændig ligemeget om man får 6 eller 11, bare man har det rigtige niveau? I mit tilfælde gælder det mat A samt kemi B, og... -
Hvad er sproligt/kemisk korrekt?
ForumindlægHeyJeg kom til at tænke på hvad der er sprogligt/kemisk korrekt at sige:Er rapsolie en carboxylsyre eller indgår carboxylsyren bare i rapsolien.Hvis I ikke lige ved noget om rapsolie, må det også være godt nok at få et svar på om et fedtstof er en carboxylsyre eller om carboxylsyren er en del af ... -
Matematik B HTX
ForumindlægEr der nogen som ved, hvor man kan finde eksamenssættet til matematik B skrifligt 2005 & 2006 sommereksamenen?? -
Studier der ikke kræver højt snit
ForumindlægHej, er det rigtigt at man kan komme ind på KU uden et højt snit hvis man søger ind på: Matematik Kemi Fysik ? -
studieretningsopgave
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
Samme højde i trekant og pyramide?
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål gældende en opgave fra eksamenssættet fra maj 2015. Er højden i pyramiden denne samme højde som trekanterne, der danner siderne i pyramiden? -
Funktionelle grupper, chirale centre, pka
ForumindlægHar forsøgt at løse den vedhæftede opgave. Vil i hjælpe med resten og rette hvis der er fejl? (jeg øver mig på gamle eksamenssæt) -
Mikrobiologi
ForumindlægLægger man i mikrobiologi meget vægt på kemi? Jeg er average i mat/kemi, så skal man være hardcore i det for at studere det? -
I 2005 blev der anmeldt 47295 arbejdsulykker. I perioden efter 2005 faldt antallet af anmeldte arbejdsulykker med 1,7% om året. a) Indfør passende variable,...
ForumindlægJeg er gået helt død i det her, nogle råd? -
Opgave 8.51 I firkant ABCD stÅr diagonalen BD vinkelret pÅ bÅde AB og DC . Diagonalen BD har lÄngden 48 , siden AB har lÄngden 36 , og siden BC har lÄngden ...
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opgave 8.51 -
Betragt funktionen sin(x) og lad P2 være dens Taylor-polynomium af grad 2 udviklet omkring punktet a = 0. Vis at P2(x) = x og at Isin(1/10)-(1/10)I < 1/600
ForumindlægHvordan kommer jeg frem til resultatet P2(x)=0+1*x+(0/2!)*x2, ved brug af denne formel f(x)=f(x0)+f´(x0)/1!*(x-xo)i denne opgave? -
Hjælp til tysk synops om turisme i tyskland
ForumindlægHej. Jeg vil gerne have hjælp til min tysk synops som skal være færdig torsdag den 24 april 2016. Mit overemne er indblik i tyskland og underemnet er tursime i tyskland. Jeg mangler derfor både en skabelon til en tysksynops og hjælp til hvad jeg kan skrive om. Håber jeg hurtigt kan få hjælp. -
hjælp til SRP og gode metoder
ForumindlægHej derude Efter ferien skal jeg starte i 3.g og er lidt nervøse for SRP. Jeg vil gerne være forberedt indtil der, men jeg ved slet ikke hvilke to fag er en god kombi. Min studieretning er med kemi A, matematik A og fysik B Jeg vil rigtig gerne høre de forskellige kombi og hvilke emner kunne ... -
I et koordinatsystem er der givet et punkt A(5,8) og en linje l med parameterfremstillingen l: (x y) = (1 -5) + t (-4 -2). Med P betegnes et vilkårlig...
ForumindlægEn linje m har ligningen 6x-12y-17=0. Gør rede for, at l er parallel med m, og bestem dist(l,m) Hjææææælp -
hjælp
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? Hvilke uddannelser har jeg krav til på uni efter gym, hvis jeg vælger natur... -
Medicin - ekstra point
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skal søge ind på medicin til næste år og søger gennem kvote 2. Dertil er jeg dog nødt til at lave nogle ting i mellem tiden, der giver mig noget credit - altså nogle gode point - som vil pynte på min motiverede ansøgning. Er der nogen, der har nogle gode ideer til, hvad det ...
