Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11361 til 11380 af 95433
-
Engelsk, hjælp :'(
Forumindlægvil du ikk lige hurtigt rette den igennem :)' og give en karakter som vil passe til en elev i 8. klasse, self til denne stil. It was the 29th of November the night before 30th of November, 1990. That night became unforgettable for everyone. I was supposed to fly to Singapore, but the fligh... -
læreplanen for samfundsfag STX
ForumindlægHej!jeg har søgt og søgt efter "læreplanen for samfundsfag"(på uvm), men desværre uden held!jeg har fundet flere links hvor der er uddrag fra læreplanen, ---> fxhttp://us.uvm.dk/gymnasie/vejl/samfundsfag_b_stx/1.htmhåber der er nogen herinde der ved hvor den er :D -
spørgsmål
Forumindlægcvand = 4186 j/kg*C hvad står tallet 4186 for??? og i det hele taget formlen?? -
Er siden kun til unge, der er i gang med deres "rigtige" uddannelse?
ForumindlægEfter at jeg havde kigget mig lidt omkring, syntes jeg, at jeg ville tilføje en opgave. Det er en engelsk artikel hvor jeg fik 11. Men da jeg skulle vælge trin stod der ikke noget med folkeskole. Skal jeg så bare lade være med at tilføje den? Hvis siden kun henvender sig til unge der er igang me... -
hjælp til engelsk oversættelse til rettelse søges
Forumindlæghej..ville være meget taknemmelig hvis i kunne rette mine grammatiske fejl i det engelske tekst..tak på forhånd..1.Lornas onkel arbejder for hårdt, ryger for meget og får for lidt motion.Lornas uncle works too hard, smoke to much and gets too (little) exercise.2.“Onkel Ben. Hvorfor ryger du altid... -
Statistik - bevis for varians ved binomialfordeling?
ForumindlægSidder med en fremlæggelse i statistik på C-niveau om binomialfordeling, men kan ikke forklare hvordan udtrykket for variansen er fremkommet: Var(X) = kvadr(n*p*(1-p)) n*p er forventningsværdien Skal bruge det til at forklare spredningen. Håber nogen kan klarlægge det -
SRP EMNE HJÆLP !!
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i fagene matematik A og fysik B. Nogle som kender gode emner? -
Praktisk anvendelse af det optiske gitter
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i fysik på C-niveau og har trykket emnet: "Lysbølger og det optiske gitter". Jeg skal herunder bl.a. fortælle om praktisk anvendelse af det optiske gitter, men er her gået i stå. Jeg har fundet ud af, at det bruges i CD- og DVD afspillere (jeg har dog ikke f... -
HTX 3 g - Antal eksamener? hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg er virkelig forvirret angående mine eksamener her på tredje år. Jeg har følgene fag: Dansk A Mat A Teknik A Fysik A Engelsk A Tysk C Og tidligere har jeg været til mundtlig prøve i: Samfundsfag (1 år) Teknologi Biologi Teknologihistorie Når jeg tæller sammen giver det 4 mundlige, ... -
Snart eksamen , Hvordan skal der forberedes?
ForumindlægHeej Som de fleste ved, er der fysik skr. A - niveau næste uge... Problemet er lidt at jeg ikk ved, hvad jeg skal læse ? synes altid at c-opgaverne er nogle, hvor man skal antage en masse og sætte forskellige formler sammen. Der er ikk rigtig nogen skabeloner som fx i dansk og matematik, som man ... -
Hjælp til 24 timers eksamen på tirsdag - tjen penge
ForumindlægHey. Jeg skal til 24 timers eksamen på tirsdag/onsdag. (trækker tirsdag), og har ikke rigtig nogle som kan hjælpe mig hvis det går helt galt :D Så derfor: Hvis der er nogle kloge hoveder som er gode til fysik, og har mulighed for at hjælpe mig på tirsdag over msn så må i meget gerne skrive. Jeg s... -
faktorer, som indvirker ved opvarmning af et stof
ForumindlægHej.. jeg har trukket et spørgsmål der lyder: Du skal give en oversigt over de faktorer, som indvirker ved opvarmning af et stof. Stikord til den faglige samtale: Specifik varmekapacitet, smeltevarme og fordampningsvarme. Jeg har skrevet om: - Tilstandsformer - Smeltevarme - Fordampningsvarme -... -
Universet - afstandsberegning
ForumindlægHej med jer kloge hoveder (; Jeg har fysik på c niveau og skal afslutte faget mandag d. 21/6 , så er godt i gang med at lave dispositoner til alle emnerne.. Vores lærer har stilt spørgsmål til alle emnerne, som vi lige skal nå omkring når vi uarbejder vores dispostioner.. Jeg har redegjort for ... -
Rettelse af fysikrapport. HJÆLP!
ForumindlægHey. Da jeg selv er en idiot til fysik, vil jeg virkelig sætte pris på at nogen ville være så søde at rette min rapport. Jeg har ingen ide om det er rigtigt det jeg har lavet? Uanset hvad, så er V 0,028/ tiden det tog for vognen at krydse fotocellen i sekunder. Er det forkerte formler jeg bru... -
Rødforskydning og dopplereffekt
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til fysik eksamen i morgen på c-niveau. I en af mine dispositioner angående astronomi skal jeg komme ind på sammenhængen mellem rødforskydning og dopplereffekten, nogen der kan hjælpe der? Synes det er svært at forstå helt præcist, og vil gerne være sikker i mit grundlag.... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
Suppleringsfag
ForumindlægJeg har gået på handelsskole i 3 år, men kunne godt tænke mig at studere medicin, hvilket de fag jeg har haft på handelsskolen ikke giver mulighed for.Derfor mangler jeg nolge fag, såsom fysik B niveau og Kemi C. Har I nogle ideer om hvor det er sædvanligt at man tilbyder sådan suppleringsfag ude... -
Faglig supplering
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at udfylde min ansøgning til en vidergående uddannelse, og er i den forbindelse kommet i tvuvl om noget. Jeg vil studere molekylærbiologi og skal derfor have fysik B og kemi B. Jeg har begge fag på C-niveau. Kan jeg supplere begge fag vha. GSK i juli/august, og stadig sta... -
Er det naivt at klage over et 7-tal?
ForumindlægHej allesammen I år afslutter jeg fysik på C-niveau, og jeg har fået 10 i de sidste to standpunktskarakterer. Jeg føler at jeg har leveret en ligeså god præstation som de sidste to gange, men falder så alligevel til et 7-tal. Det kommer til at stå på mit bevis! Ville jeg komme nogen vegne ved at ... -
Forskel på SI-enhed og fysisk enhed?
ForumindlægHej. Sidder lige og læser op til fysik eksamen B-niveau. og jeg studsede lidt over et spørgsmål: Hvad er en fysisk enhed? hvad er en SI-enhed, og hvad er SI-enhederne for længde, tid, masse og temperatur? Jeg har svaret at den fysiske enhed betegner den fysiske størrelse, samt SI-enhederne for: ...
