Søgning på: tysk notater. Resultater: 11381 til 11400 af 18469
-
World War I
ForumindlægHvad var det, der fik mænd til at melde sig frivilligt til at gå i krig? Levede forventningerne op til virkeligheden? Hvad var specielt ved første verdenskrig? (Paralleller til moderne tid) -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHvordan siger man "Hun vil rejse væk for at tage et afbræk fra hverdagen"? Jeg har skrevet: "Sie will verreisen, um einen Abbruch von dem Alltag zu nehmen" Men er i tvivl, om det er korrekt. I sær med nehmen, da det jo ikke er noget hun fysisk tager. -
Fascisme eller Nazisme?
ForumindlægHej Studieportalen! Hvad er forskellem mellem fascisme og naziscme? Der er tale om en episode hvor der bliver talt groft ned på en indvandre i en bus, er det nazisme eller fascisme? Mvh Ha' en fantasktisk weekend! -
oversættelses hjælp igen
Forumindlæghej så er jeg i gang igen. håber stadig i vil hjælpe derude. dansk version: "dumme so" sagde manden. "du kritiserede også gisela, da hun og Sabine i går skrev digte og sang Brecht-songs. det lød rædselsfuldt, men var det nødvendigt at fortælle hende det? Så spiste Gisela to poser... -
Metin&Martin: Oversættelse
ForumindlægHej. Som overskriten siger, har jeg en artikel/stil, der hedder Metin und Martin.Den tyske version af den er her:Metin und Martin Aufsatz eines türkischen Schülers (Aufgezeihnet von Alev Tekinay):Ich bin nicht hier geboren, aber ich bin als kleines Kind hierhergekommen. Mit sechs Jahren. Ich kan... -
Rapport hjælp..! hurtig
Forumindlægska skrive rapport hvor jeg ska analysere en artikel fra Jyllands posten og en fra Berlingerne.er der nogen der ved hvilken politisk holdning de to aviser hver i sær deler??jeg ville mene Jylland var Liberal, hvorimode berlingske tidende var mere socialistisk.correct me if im wrong..! -
En ny istid? - geografi
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante fremtidsperspektiver ang. global opvarmning, udfra tesen om at drivhuseffekten nedsætter eller stopper effekten af Grønlandspumpen/dybhavspumpen? Kan opvarmningen og nedsmeltningen på polerne forsage en ny istid? -
Dansk-novelle
ForumindlægHejEr der nogen her der har læst/arbejdet med novellen "Ringen" af Karen Blixen.Der har nogen noter liggende de kan sende til min mail:[email protected] -
Gymnasium
ForumindlægHvordan bliver man god til at argumentere er det ved, at tænke før man åbner munden? eller? Hvad skal der til, for at klare gymnasiet ? Jeg vil meget gerne tage mig ordenlig sammen og (prøve) på at være mere aktiv. -
3.g opgave
ForumindlægJeg skal skrive 3.g's opgave i Engelsk om en roman... Ved bare ikke hvilken... Er der nogen der kender en god engelsk roman, hvor der er masser af analyse og fortolknings stof i?? En roman man rigtig kan gå i dybden med???? TAK!!!:-) -
Integrale
ForumindlægHvordan kan man beregne arealet begrænset af grafen for x^2 og y=3og hvordan kan man gøre det uden brug af integrale -
For dårligt!
ForumindlægHej med jer!Jeg skulle bare lige sige en ting, og det er at jeg synes det er lidt for dårligt at der ikke står hvor mange opg man har uploaded hertil, det kan godt være de ikke er blevet godtaget eller er her,men så længe man har prøvet viser det jo at man ikke bare snupper de andres hjælp, det v... -
En funktion f er givet ved
ForumindlægNogle der har opgaver fra "Eksamensopgaver i matematik, HF tilvalgsfag"??en funktion f er givet vedf(t)=1,4-1,2*e^-0,3tLøsligningen f(t) =0,7- rigtigt hvis jeg sætter 0,7 ind på t's plads?Bestem f'(t), og gør rede for f er voksende?- hvordan kommer jeg igang med den?Bestem græns... -
hjælp
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen har I noget jeg kan øve på i math ?? -
Skriftlig samfundsfag - hvad læser man op?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med lidt dårlig samvittighed, da jeg indtil videre ikke rigtig har brugt min læseferie særlig konstruktivt. Jeg vil gerne læse lidt på noget skriftlig samfundsfag, som jo er på mandag, men jeg ved ikke hvor, jeg skal starte, og hvad der er en god idé at læse på. Er der... -
Iliaden 9 sang
ForumindlægJeg kan ikke finde noget om den nogen steder..Der er masser om Odysseen under opgaver..Håber der er nogen der kan hjælpe mig.. På forhånd tak ^^ -
Bio eksamen.. Hvordan foregår det?
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen og jeg frygter det, da jeg aldrig har prøvet det før ... altså heller ik årsprøver.. så jeg har ikke en fornemmelse af hvordan det kommer til at forløbe andet end det min lærer sagde med at man trækker et spgl.har DU nogle gode råd til mig?Er det spgl man trækker gene... -
Sofrosyne
ForumindlægHåber på at der er nogen som kan forklare mig meget pædagogisk, hvad sofrosyne er i forskellige sammenhænge indenfor oldtidskundskab? På forhånd tak :) -
kan det passe
ForumindlægVi lavede nogen forsøg sidste år med en geigertæller. Hvilken stråling der kunne stoppes osv.Kan forsøget passe? Da jeg ikke rigtig kan huske. Bare om det kan passe...Baggrundstrålingen = 10 hvert ½ minutStrålinger: Alfa Beta Gamma Radioaktiv: 54 1872 4321 stk. papir 27 1800... -
Engelsk ordsprog?
ForumindlægHej nogen der kender nogen gode ordsprog/ jokes på engelsk som man kan bruge til eksamen ;)
