Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11401 til 11420 af 95433
-
Haster!!!!
ForumindlægEn laser med bølgelængde 632,8nm udsender lys med en effekt på 1mWa)Hvor mange fotoner udsendes pr. sekund.a)Lambda = 632.8nmP=1mW=0,001W(j/s)Frekvens = c/lambda = 3*10^8 / 632,8*10^-9 = 4,7408*10^14 s^-1Efoton= h*(c/lambda) = 4,14*10^15 * (3*10^8 / 632,8) = 3,14*10^-19P= delta E / delta sE energ... -
Salg af
ForumindlægJeg sælger min bøger fra medicin studiet. Gode som nye. Egnet til medicin, sygepleje og fysioterapeutstuderende. Sælges billigt. Skriv her Nalle -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægGoddag derude Spørgsmål: - Forklar ud fra et selvvalgt eksempel sammenhængen mellem procentvise stigning i x og y (potensfunkion). Mit bud er om man ikken kan tale om det såkaldte procent-procentvækst. Kan det godt passe? -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t... -
Psykologieksamen
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i psykologi og prøver at få styr på mine noter...Det er dog lidt svært for mig at overskue, hvordan man bliver eksamineret - især i de forskellige psykologiske teorier og retninger...Vil spørgsmålene ikke ofte basere sig på en sammenligning af de forskellige retningers ... -
Computer med?
ForumindlægHej! Skal op til dansk mundtlig på tirsdag, har alle mine noter på computeren, men må jeg egentlig medbringe den under forberedelsen? -
Transformation og elektromagnetisme?
ForumindlægEr der en der gerne vil forklare på en relativ "nem" måde hvad Transformation og elektromagnetisme er? Nogle gode noter kunne også være skønt. Tak :-) -
HJÆLP TIL FORSLAG AF NATURFAGSEKSAMEN!!!! DET HASTER
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko... -
Fem A-fag - HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg er en pige, der på nuværende tidspunkt går i 2.g og skal til at beslutte mig for et ekstra valgfag. Jeg har i forvejen en hård studieretning med mange afleveringer, som hedder biotek A, matematik A og fysik B. Alligevel overvejer jeg stærkt at hæve tysk fortsætter B til A niveau, da jeg ... -
Eksistenskvantoren - sandt eller falsk.
ForumindlægUndersøg hvilke af følgende tre udsagn der er sande, og hvilke der er falske. I de tilfælde, hvor du mener at udsagnet er sandt, forventes det at du angiver en værdi der kan anvendes for den af de variable som er tilknyttet eksistenskvantoren ∃. I de tilfælde, hvor du mener at udsagnet er... -
Afstem redoxligning
ForumindlægCu(I)-ioner kan oxideres til Cu(II) med dichromat-ionen i sur opløsning: a Cr2O72- (aq) + b Cu+ (aq) -> c Cu2+ (aq) + d Cr3+ (aq) Hvilket sæt af koefficienter a,b,c,d kan optræde i en korrekt afstemt redoxligning? -
lille opgave
Forumindlæger der nogle der lige er friske på at rette denne mindre skriftlige opgave igennem?? på forånd mange tak!!:D Didier Didier est un jeune qui aime le football. Il joue chaque mercredi apres midi dans un stade. Il étudier comptabilité aussi. Mais son notes est mouvaise et c’est pourqoi ses paren... -
SSO emne
ForumindlægHej, jeg sider og skal ahve valgt emne til SSO i morgen på HF b.niveau. Jeg ved jeg ville skrive i matematik da jeg synes det er spænende, men hvad er endelig spænende? ja jeg synes bare det er selve matematike som er interesant, synes ikke lige der er et specifikt emne. Kan godt lige det med at... -
1.g - varmeenergi
ForumindlægHåver virkelig i kan hjælpe! Kan ik' gennemskue denne opgave, men er ej heller en ørn til fysik... håber på hjælp!På en vaskemaskine er der en temperaturvælger, der kan indstille vasketemperaturen på en værdi mellem 30 C og 95 C. Vi antager, at en vask kræver 10 liter vand, og at vandværketsv... -
Gitterformlen ud fra optisk gitter?
ForumindlægHvordan forklarer jeg hvordan man kan finde bølgelængden (gitterligningen) ud fra denne figur? -kortfattet da jeg kun har fysik på c -
Mekanisk energi
Forumindlæg24 timer fysik c Hvad er mekanisk energi og hvad kan jeg komme ind på? tak på forhånd :) -
Hjælp!
ForumindlægHej, er der nogen der har facit listen til Orbit c bogen i fysik? Pleace hjælp! -
Niveaukurve og gradient
ForumindlægPå nedenstående billede er niveaukurven for en funktion f(x,y). I punktet A er gradienten lig 0 - hvorfor er den det? Desværre er det meget sparsomt med sammenhængen mellem gradient og niveaukurve i min bog. http://peecee.dk/?id=73135 -
Ioner
ForumindlægHver natrimion har 6 chlorioner som nærmeste naboer. Hvordan kan man vide det? Skal man til kemi C eksamen vide hvordan gittermodellen for ioner ser ud? Jeg forstår ikke sulfationen. Lyder lidt mærkeligt, men hvordan kan to negative atomer gå sammen? Skal en ionforbindelse ikke bestå af en posi... -
Symbol for stokastisk uafhængighed
ForumindlægGodaften ... nu har jeg ledt her og der efter et sådant symbol uden held. Findes der en package eller? Symbolet er sådan set bare \vDash drejet 90 grader mod uret. PFT
