Søgning på: tysk notater. Resultater: 11401 til 11420 af 18469
-
A Ride on the New Yoyk Subway
Forumindlæger der nogen der har læst eller links til "A Ride on the New Yoyk Subway" by Vivian Gornick, 1972?Jeg forstår den ikek -
Hvorfor er havet salt?
ForumindlægHvorfor er havet salt? -
eksamen
Forumindlæghej! jeg skal starte i 9 klasse og er lidt nysgerrig over hvilken emner jeg kan komme op i fysik/kemi mundligt eksamen, jeg ved jeg kan komme op i metaller, men hvilken andre emner kan jeg også komme op i? -
Dårlig atmosfære?
ForumindlægJeg ved at denne side er til for at hente hjælp. Men allerede fra første dag, kunne jeg mærke, at der ikke var en god disciplin herinde. Jeg oprettede først et indlæg og ville spørge om hjælp. Det første der så blev skrevet til mig, var hvorfor jeg har brugt" haster hjælp osv." i forbin... -
Approksimerende førstegradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har haft om det approksimerende førstegradspolynomium, men kan ikke huske hvordan man gør helt præcist. Så her er en opgave jeg håber i kan hjælpe med: Lad f(x)=3√(x) Angiv det approksimerende førstegradspolynomium for f i x0=9 Angiv det approksimerende førstegrafspolynomiump(x... -
Afstem ?
ForumindlægHej, jeg har rigtig meget brug for hjælp til en opgave til på onsdag! Man skal afstemme reaktionsligningen: C6H12O6 + O2 --> CO2 + H2O Og for at være ærlig fatter jeg ikke ret meget af det. Er der nogen der gider prøve at forklare mig det? :) På forhånd TAK! Freyh -
nyttevirkning
ForumindlægEn elkedel med 1 kg vand bruger 41,8 kJ. Nyttevirkningen er 50%. Hvor meget stiger temperaturen af vandet? -
Enzymer
Forumindlægjeg gået fuldstændig i stå angående med hvad jeg skal svare til dette spørgsmål : Giv en generel beskrivelse af enzymers struktur og funktion . håber der er nogen af jer, der gider hjælpe mig med dette spørgsmål. -
Sokrates' forsvarstale
ForumindlægHey Er der nogen, der kan finde eksempler på etos, patos og logos i sokrates' forsvarstale s. 22-51? Gerne mange! Har kigget på de forskellige opg. men her står der bare, at der er etos, logos og patos, men ikke hvor :s Ha' en god dag! -
Fysik Eksamen
Forumindlæghalløjsa derude.. er der andre uheldige mennesker til stede der ligesom mig skal op til fysik eksamen :( alt kommer jo til at foregå på en helt ny måde på grund af den nye reform... er det ikke rigtigt? så det er ikke engang muligt at spørger folk herinde om råd..:( -
Spiselig kemi.
ForumindlægHej, er der nogle der ved noget om spiselig kemi og alle disse underemner: o Fedtstoffer o Kulhydrater o Proteiner o Tilsætningsstoffer o Vitaminer og mineraler Tak på forhånd ;-) -
Essay
ForumindlægHej folkens. Hvad er et essay helt præcis? Hvad skal det indeholde? Og er der nogen som har nogle essays om hovedemnet lykke, som jeg kunne læse og bruge som inspiration, hvilket kunne være meget brugbart. På forhånd tak. -
Ideer til en klumme (HJÆLP MIG)
ForumindlægGoddag :-) Skal skrive en klumme, men ved ikke hvad jeg skal skrive om:( Har selv skrevet en masse ideer ned, men kan ikke udvælge én:( Her er ideerne til en klumme?? *Racistisk vikar (noget jeg har oplevet) *Flygtninge i Danmark får arbejde *Fordomme og fordomsfulde mennesker *Om at være d... -
Argumentationsmodel "I have a dream"
ForumindlægHej alle sammen! :) Er stødt ind i et problem under SRP og er gået helt i stå. Jeg skal lave en analyse af "I have a dream"-talens overordnede argumentation. Jeg er godt klar over, at jeg skal bruge Toulmins argumentationsmodel. Men er der nogle af jer, som har arbejdet med talens ... -
Rygtet om Studieportalen..
ForumindlægHej :) Jeg var inde og tjekke min indbakke på studieportalen i en dansk time idag da min veninde sagde at det var snyd! Jeg spurgte om hvad var snyd og så svarede hun Stusieportalen og sammenlignede den med studienet.dk.. Jeg forsvarede selvfølgelig vores allesammens geniale og meget lærerige sid... -
retorik?
Forumindlæghej hvad er en retorik -
Noter på Uni..
ForumindlægHey alle :) Jeg vil gerne vide hvordan det foregår med noter på Universitetet. Ved godt at det er individuelt, men hvis nogen herinde har nogle gode erfaringer vil jeg meget gerne høre. Tænker mest på hvor mange noter man generelt tager under en forlæsning, og om det er nødvendigt at tage noter m... -
Eksponentiel - hjælp!!
ForumindlægOpgaven lyder således: Det daglige antal personrejser over Øresundsbroen i perioden 2001-2005 kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen y= b*a^x , hvor y er det daglige antal personrejser, og x er antal år efter 2001. 2001 : dagligt antal personrejser = 35359 2005 : dagligt antal p... -
samfundsfag skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej alle Skal op i samfundsfag skriftlig eksamen (A niveau, STX) d. 31/6. er der nogen som har ideer til hvad emnerne for denne bliver i år? jeg har hørt at det muligvis kunne blive noget med ulighed. -
Forberedelse til skr. eksamen maj 2010 Matematik A
ForumindlægHej SP-ere!! Dem der skal op til matematikeksamen A maj 2010 - hvordan forbereder I jer? Jeg skal op ligesom jer 25-05 2010 9:00, men jeg er lidt "clueless" på hvordan jeg skal forberede mig. Skal jeg bare læse op på alle 3 år eller er der nogen som har en formodning om hvad vi kan ...
