Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11481 til 11500 af 95433
-
frekvensbetingelsen
Forumindlæghejsa. Jeg skal til fysik eksamen her i morgen og jeg sidder og har lidt problemer med Niels Bohrs anden grundkomponent og frekvensbetingelsen. Håber der nogen der kan forklare mig hvad det handler om er ved at gå lidt i panik :S venlig hilsen Line -
Eksaminer på STX
ForumindlægHej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd. -
Hvilken naturvidenskabelig linje skal jeg dog vælge?
ForumindlægHej Folkens :) Jeg er i en lidt problematisk sitiaution, hvor jeg skal snart vælge endelig studieretning på stx. De retninger jeg gerne vil er: MatA/FyB/KeB MatA/BTA/FyB MatA/GVA/KeB - GVA er Geovidenskab på A-niveau (som er en blanding af naturgeo og fysikB) Ja jeg vil gerne noget natu... -
Hvad er STX og HTX? Hvad uddannelse kan man få? (Vigtig)
ForumindlægHej, jeg er i tvivl her, da jeg ikke ved hvad jeg skal efter folkeskolen. Jeg er en smule i rush nu da det er sidste år, hvor jeg ikke ved hvor jeg ender. Først og fremmest noget om mig: Fysik/Kemi/Samf/Geo/Bio er ikke noget for mig, da jeg rimelig er dårlig til det. Jeg har ikke fremmedsporg (fr... -
Sygeeksamen
ForumindlægHej folkens. Før ferien fik jeg en slem madforgiftning, der forhindrede mig i at dukke op til Mat B mundtlig Eksamen. Jeg skal op igen d. 28 august - dog ikke så skarp til mat, som jeg før ferien. Ville derfor hører om nogen sad inde med nogle noter til de følgene spørgsmål, i det vedhæfte... -
Tæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen
ForumindlægTæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen i 3.g? -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHar problemer med disse opgaver (se bilag) Har fundet frem til at retningsvektoren er: Hvordan bestemmer jeg parameterfremstillingen her? -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Stort dilemma: vil gerne læse engelsk på uni, men..,,
ForumindlægHej alle herinde, håber i kan komme med nogle råd på mit dilemma. Jeg Ønsker at blive gymnasielærer, i fagene engelsk og historie. Jeg har haft engelsk på A niveau på gymnasiet, og har altid kunne lide faget meget. Jeg synes det er mega interessant at analyser tekster og tale om dem på engelsk.... -
Tyngdepunkt
ForumindlægNogle som har nogle gode noter til tyngdepunkt? Det hører ind under emnet integrationsprincipper? Jeg søgt både på google og herinde, så hvis der er nogen som vil dele dem, ville det være dejligt :) -
Eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i engelsk fredag i næste uge og ville være utrolig glad for, hvis der er nogen, der har nogle supplerende noter til analyse og fortolkning af flg. tekter:Born AgainThe Red LineRiver of NamesMother of the CityRichard IIIFight ClubDo not go gentle into that good Night(poem)Funera... -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
Studie på KU eller AU.
ForumindlægLidt baggrundsinfo: Jeg er næsten færdig med min hf (med overbygning), men har stadig ikke endeligt besluttet mig for, hvilken by jeg har tænkt mig at studere (fysik) i. Jeg har talt med et familiemedlem der sidder på fakulteten i københavn, og han fortæller mig at indholdet stort set er ens, med... -
Fuldt pensum
ForumindlægHej, jeg har pga. mit skriftlige fravær, været nød til at komme op i fuldt pensum, hvilket jeg skam har det fint med. Men da jeg har 13 eksamerner og skulle op i, er det svært og forberede sig til hver eksamen. Mit problem ligger i, at da eksamenerne blev oplyst, blev der kun oplyst 12 ek... -
Musikvidenskab
Forumindlæghej. jeg sidder i de her dage og overvejer hvilke studier der er noget for mig. Her er jeg især igen blevet interreseret i musikvidenskab, men igen bliver jeg i tvivl omkring hvor vidt jeg kan klare optagelsesprøven til musikvidenskab. jeg har set inde på de forskellige universiteters hjemmesid... -
Gamle eksamenssæt
ForumindlægHej, Nogle der kender en bog der består af gamle eksamenssæt i faget fysik? Tak, Freud -
Adgangskrav til Idræst på AAU
ForumindlægDer står følgende på ug.dk: Specifikke adgangskrav er dansk A og engelsk B. Desuden skal du have matematik B og fysik B. Alle fag skal være bestået. Du skal også bestå en praktisk optagelsesprøve. Jeg har haft Dansk A, Engelsk B og Fysik B (og Kemi B). Alle sammen bestået med 4 og 7 taller. Så de... -
specifik varmekapacitet
ForumindlægHej. I opgave c hvor man skal beregne q, forstår jeg at man skal bruge formlen q=mass*c*deltat. Hvad skal man sætte delta t til når man ikke kender slut temperatur? -
Essay
ForumindlægHvordan laver man en essay på engelsk? giv en god forklaring evt, begrundelse Tak på forhånd :) -
Fyisk/Kemi FSA
ForumindlægHejsa Imorgen skal jeg op til fysik eksamen, og jeg ønsker at få en flot karakter- Jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave. Mine emner er - Det sure, det salte og det basiske Partikler med fart på når felter forandres Måske kan jeg komme op i analayse eller titrering hvordan skulle kunne si...
