Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11641 til 11660 af 95433
-
Specifik smeltevarme af chokolade
ForumindlægJeg kan ikke få mine formler til at gå op... Jeg er i gang med SRP, hvor jeg skal finde chokolades specifikke smeltevarme: L = Q / m Q = delta t * m * c c = C / m C = Q / delta t Jeg synes jeg går i ring. Hvad gør jeg forkert? Håber der er nogen der kan hjælpe mig! -
Årskarakter i skriftlig naturgeografi
ForumindlægHey, jeg ville bare høre, på hvilken baggrund man får sin skriftlige karakter? Sagen er den, at jeg kun har fået 10 i mine skriftlige afleveringer i naturgeografi - alligevel har min lærer valg at give mig 7. Til sidste standpunktskaraktergivning var dette også tilfældet, og dengang spurgte j... -
Hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?
Forumindlæghej! mit spørgsmål lyder således: hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?? jeg har skrevet dette: Kroppens kredsløb består af hjertet, blodet og blodårerne. Det fungerer som et transportsystem og er livsvigtigt for kroppen. Lungerne Din vejrtrækning foregår i de to lunger. Når du trækker... -
STUDENT 2008
ForumindlægSå er der jo nogen som bliver studenter om ikke så længe :D Men jeg har lige et spørgsmål; hvor lang tid går man med huen efter man har fået den. Jeg tror seriøst at jeg aldrig tager min af hehe ;D Held og lykke med eksamen allesammen (Også jer der har nogle år tilbage endnu):) -
Termisk energi
ForumindlægHej - skal op mundtlige fysik eksam snart så har rigtige mange spørgsmål hvad vil det sige at : hvordan kan man snakke om termisk energi generelt og hvad SI-enheden er ? -
A=k*N
ForumindlægEn ko spiser græs på en mark, der er forurenet med I-131. Koen indtager herved I-131 med en samlet aktivitet på 20000 Bq.Henfaldskonstanten for I-131 er9.98*10^-7s^-1- Beregn det antal I-131 atomer, som koen indtager.Jeg har udregnet det på følgende måde:Jeg isolerer N i formlen så formlen kommer... -
Impuls, kerneprocesser
ForumindlægHvad mener man med at kernen har en impuls og hvad sker der med denne impuls, når vi har et radioaktivt henfald. Nogen der kunne forklare mig dette, eller give mig et link, hvor jeg kunne finde oplysninger om impulser i kernen. -
Gennemtrængningsevne og påvirkning på kroppen
Forumindlæghvordan er strålings (ioniserende stråling) gennemtrængningsevne på kroppen, og hvordan påvirker det kroppen? tak på forhånd :) -
funktioner og variabelsammenhænge
ForumindlægSammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader, og temperaturen F målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af temperaturen målt i fahrenheit. -
Gode tips til mundtlig samfundfags eksamen??
ForumindlægHejNu skal jeg op til samfundsfag mundtlig på høj niveau. Jeg ville blot høre, hvordan og hvorledes I kan anbefale jeg skal forberede mig???Eftersom der er en masse begreber, som man skal kunne huske i hovedet. Kort sagt; Hvordan skal jeg gribe det an???Hilsen Marie K. -
Desposition
ForumindlægHej.. på tirsdag skal jeg op i mundtlig fysik/kemi og skal derfor lave en desposotion, men det kan jeg bare ikke finde ud af er i ikke søde og f.eks. give eksempler eller lave en lille en til mig? jeg går i 8. klasse og emnerne er: metaller, fra atomer til lyn og torden, luft og vand, syre og ... -
Do
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Protein test
ForumindlægHej vi skal snart til eksamen i fysik og vi tester om der er protein i madvarer Vi tager 2 ml af prøvevæsken (vi laver madvaren flydende) og putter derefter 2 ml NaOH(natriumhydroxid) og ca. 5-10 dråber CuSO (kobberIIsulfat) i og så ser man havd farve det får. Vi ved at indikatoren er kobber... -
Biologi A-Bioteknologi A, det samme?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er begyndt på gymnasiet, og jeg har valgt den biologiske linie! Mine planer efter gym er at læse til veterinærmedicin. Der står dog at man skal have haft bioteknologi på A-niveau for at komme ind.. Såå, mit spørgsmål er, om Biologi på A niveau går ind under bioteknolog... -
Karaktergivning..
ForumindlægHej alle sammen ! :D Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommer, og vil derfor godt vide, hvad der tilsammen giver den afslutende karakter. Er det kun eksamnerne? Hvis man så får dårlige karakterer på første gymnasieår, er det så for sent at rette op på det? På forhånd tak! -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej. Nogen derude som kan hjælpe med: Bevis for faktorisering af et andengradspolynomium: a(x - r1)(x - r2) = ax2+bx+c Tak på forhånd :) -
Eksamensopgaver - FysikC
ForumindlægJeg har fået et opgavesæt med de forskellige spørgsmål, som jeg kan trække i den mundtlige eksamen på mandag. Det er fysik på C niveau. Er der nogle, som har noter eller løsningsforslag på nedenstående emner? - Lyd ? bølger som fænomen, de to grundlæggende bølgetyper: mekaniske og elektromagneti... -
Længdeforkortelse mm.
ForumindlægVi har haft om relativitetsteori, og i den forbindelse har vi set formlerne for længdeforkortelse og alle de andre. Men formlerne er ikke udledt i bogen. Er det muligt for en gymnasieelev med fysik B at forstå udledningerne? -
Forventninger til Spansk eksamen
ForumindlægHey.Det står sådan til, at jeg inden længe skal op i min mundtlige spansk eksamen C-niveau, og jeg må indrømme at jeg aldrig har været så nervøs for en eksamen før. Prøveformen er således, at man kan forberede en fremlæggelse hjemmefra - udover det skal man oversætte en ukendt tekst, samt at man ... -
Halveringstid for radioaktivt stof?
ForumindlægHej. Jeg har siddet i rigtig lang tid og prøvet at regne opgave c ud. Da det er et radioaktivt stof, vil min lærer have, at vi bruger for at finde halveringstiden. Jeg har lavet en eksponentiel regression, hvor jeg har fået forskriften y=440*0.79729^x. Ved at bruge har jeg fået k til at være ...
