Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 11741 til 11760 af 65693
-
Lidt blandet matematik
ForumindlægOpgave 1 f(x)=x2-4√x Bestem f '(x). Tegn grafen for f og benyt f '(x) til at argumentere for dens forløb. x2 bliver til 2*x2-1=2x 4√x bliver til 4*1:2√x=2√x f'(x)=2x-2√x=0 x=1 f'(x) er voksende i 1 og opefter [1,∞[ Opgave 2 For en best... -
Hjælp til Matematik-opgave.
ForumindlægHejsa SP Jeg har brug for hjælp til min opgave som kan ses på vedhæftede. Det ville være dejligt med en der har tid til at hjælpe :) -
matematik til i morgen HASTER
Forumindlægjeg mangler kun 3 opgaver i en problem regning som jeg har for til imorgen tidlig og har rigtig svært ved at forstå opaverne. Håber der er nogen der kan hjælpe Mads påstår, han cykler hurtigere end Søren. På en uge cykler Mads 25 km i alt på vej til skole. Den samlede tid er 100 minutter. 3.5 H... -
Problemløsning - matematik
ForumindlægJeg har brug for hjælp eheh -
Matematik VIGTIGT !
Forumindlægville lige hOre om i ku hjElpe med denne opgave er helt forvirret Bestem en forskrift for den eksponentielle udvikling g(x), når g(-2) = 0,2461 og g(5) = 6,9318. Angiv udviklingens vækstrate og fordoblingskonstant!! -
Matematik - isolation
ForumindlægHejsa... Jeg sidder her og sveder over en matematikaflevering, og kan simpelhen ikke gennemskue denne opgave: I nedeståen ligning indgår de ubekendte v, x, y og z. Isoler - uden hjælpemidler - x, y og z i ligningen v=x*(y-2)∧z+1 (der menes at parentensen er opløftet i z. - kunne ikke lige få ... -
Matematik opgaver
Forumindlæghttp://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Voksne/PDF11/110530%20AVU112MAT_D_opg.ashx (5,2) 960/10=96 pakker 12 træbrikketter skal ligge i et lag. 96/12=8 lag Pakkerne med træbriketter er hver 15 cm høje. Pallernes højde er 14 cm 8*15+14=134cm=1,34 meter (5,3) Træbriketter 5*1,95*0,6*x=5,85x y=... -
Eksamen <> årsprøve
ForumindlægNår man går til mdt. prøver:Er man så mere nervøs til eksamen i forhol til årsprøven, fordi den gælder for noget? -
Matematik-forum for uni-folk
ForumindlægLige et spørgsmål til webmasterne. Ville det ikke være en idé at oprette et forum for folk, som har matematik på uni-niveau? Eller synes I at nuværende matematik-forum er tilstrækkeligt. -
hjælp! matematik B, angiv definitionsmængderne.
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal regne denne opgave som sidste led i en matematik aflevering, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. - jeg går i 1.g og det viser sig, at jeg vi burde have lært dette i folkeskolen.. - det har min daværende lærer bare ikke sørget for. ;) så derfor ville det være helt fanta... -
Nyere skr. eksamer
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan finde de de nyere skr. eksamer altså fra 2004-05 (1-årigt forløb til A) nogensteder?? eller er der nogen der har dem, fra da de var oppe?. Det er for at terpe lidt til terminsprøven, og dermed måske have en chance for at består hvis de indeholde nogenlunde samme sp... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHey heyDansk eksamen på A niveau... hvordan foregår den? Jeg var nemlig til omeksamen den dag der blev snakket om det.. og hvad kan jeg gøre for at få MINDST 10? Jeg skal bare have mindst 10...Nogle bud:)- Sam -
Teknologi A eksamen??
Forumindlæghei alle sammen.. jeg skal til teknologi eksamen her meget snart.. er der nogen af jer der har en god ide til hvordan jeg skal lave bedst mulig fremlæggels.?? det handler om vi har lavet vores egen fiktivt virksomhed hvor jeg er økonomichef og har ansvaret for virksomhedens økonomi..?? mange tak -
En god mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op her i næste uge. Vejret er jo i top, så motivationen til at læse er ikke helt i top. Men i hvert fald er jeg meget i tvivl om hvordan man laver den bedst mulige dansk eksamen. Så vil værdsætte det meget, hvis der var en venlig person der vil skrive lidt om hvad man skal lægge v... -
Nøgleord til billedkunst eksamen?
ForumindlægHey allesammen. jeg står og skal op til billedkunst eksamen om to dage, og er igang med at læse op, men jeg føler at jeg mangler en masse nøgleord, som man kan referere til i stort set alle sammenhæng :) så jeg tager imod alle forslag. :) -
Matematik på maskinemster studiet?
ForumindlægHvordan er matematikken på maskinmester studiet? Er den MEGET svær? Eller kan det overleves? Overvejer nemlig maskinmester efter 3G (næste år) men hvis det er totalt sindssygt matematik med de vildeste problem opgaver tror jeg desværre at studiet vil blive for svært! -
mundtlig matematik prøve
ForumindlægHej, jeg er fuldstændig i panik over en matematik prøve jeg skal til i morgen, og den er mundtlig. Jeg har bare brug for nogle gode ord som jeg kan bruge og snakke om, da jeg stort set ikke har et ordforråd inden for matematik. Tak på forehånd :) -
Skriftlig fysik-eksamen.
ForumindlægJeg har lige tjekket nogle gamle fysikopgaver fra skriftlig eksamen højniveau (vist 4 timer). Og der står at tilladte hjælpemidler er(databog, grafregner, lærebog osv). Betyder det så at man ikke må medbringe notater og gamle opgaver? Jeg har valgt fysA næste år, og er meget, meget dårlig til ude... -
HASTER! Vdr. eksamen i old
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til eksamen i old (på gymnasiet - c- niveau) på mandag, og jeg har lige et spørgsmål til hvordan det foregår. Må man godt have sine egne bøger med i forberedelsesrummet? Eksaminator skal jo ligge et rent eksemplar derind, men må man derfor ikke have sin egen med. Har jo... -
24t. til tysk EKSAMEN
Forumindlæg"Ich habe einen Traum" af Steffi Graf¨ hedder teksten, og al info omkring denne og emnet "Körper und Identität" modtages med kyshånd :) Jeg vil SÅ gerne nå et 10-tal! (ligger normalt på 7 - ny skala) Mange hilsener fra mig (2.g mdt. tysk B-niveau eksamen)
