Matematik

matematik til i morgen HASTER

09. oktober 2022 af sussiandersens - Niveau: 8. klasse

jeg mangler kun 3 opgaver i en problem regning som jeg har for til imorgen tidlig og har rigtig svært ved at forstå opaverne. Håber der er nogen der kan hjælpe

Mads påstår, han cykler hurtigere end Søren. På en uge cykler Mads 25 km i alt på vej til skole. Den samlede tid er 100 minutter.

3.5 Hvor lang tid tager det Mads at cykle i skole i gennemsnit pr. dag?

Men for at få det mest præcise resultat, tager han meget omhyggeligt tid på, hvor lang tid, han holder stille ved lyskrydsene, når han cykler i skole. Det viser sig, at han i gennemsnit holder stille 3 minutter og 30 sekunder hver morgen.

3.6 Vurder, om Mads har ret i sin påstand om, at han cykler hurtigere end Søren.

Hvis vejret er dårligt, og stien er opblødt på grund af regnvejr,

3.7 tager turen for Søren længere tid. En dag beregnede han sin gennemsnitsfart til 12 km i timen. Nåede Søren i skole til tiden den morgen, når han tog hjemmefra til sædvanlig tid?

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. oktober 2022 af ringstedLC

3.5 Mads bruger 100 min. på hvormange dage...

3.6 Træk 3:30 fra resultatet i 3.5 og sammenlign med Sørens tid.

3.7 

\begin{align*} \textup{Tid i timer} &= \frac{\textup{Afstand i km}}{12\,\frac{\textup{km}}{\textup{t}}}=...\,\textup{timer} \end{align*}

Skriv en sigende titel, og ikke hvilket fag og hvor travlt du har.

Og vedhæft et godt billede af hele opgaven istedet for kun at afskrive halvdelen.

Skriv et svar til: matematik til i morgen HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.