Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11801 til 11820 af 152758
-
DiplomIngeniør
ForumindlægHej, jeg overvejer at søge ind som diplomingeniør i kemi og bioteknologi til december på DTU. Er der nogen der ved om der er nogen forskelle på at starte til vinter i forhold til at starte til sommer. Om alderen på de studerende er højere til vinter eller andre ting. -
Retorisk analyse af Donald Trumps sejrstale
ForumindlægHej folkens! Sidder og skriver SRP i politisk kommunikation i USA. Har valgt to taler at lave retorisk analyse på, Barack Obamas sejrstale i 2008 og Donald Trumps sejrstale i 2016. Mit spørgsmål er om der nogen der har nogle gode inputs til Donald Trumps sejrstale, eller har en analyse af den Ta... -
Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag?
ForumindlægNu har jeg gennemsøgt google, samt ringet til den kommunale vejledning for at høre, om der findes en Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag? Jeg vil nemlig meget gerne vide, hvor meget mit gennemsnit bliver "udhulet" af andres kunstigt pumpede gennemsnit, da jeg ikke k... -
eksponentialfunktion
ForumindlægHej, Nogen der ved hvordan jeg laver c og d? Forstår ikke hvilken formel jeg skal bruge. Hvordan finder jeg frem til det? År: 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 3,6 5,9 7,8 12,6 17,2 25,7 37,9 :Omsætning i mio. kr... -
Mig igen ;)
ForumindlægHej! Har stadigvæk virkeligt brug for hjælp til denne opgave. Selv om at der er nogen som har prøvet at hjælpe mig ved at skrive at jeg skal bruge Idealgasligningen så forstår jeg stadigvæk ikke hvad jeg skal gøre!!!Naturgasnettet er med til at gøre Danmark uafhængig af energi fra andre lande. Me... -
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
3.års-opgaven - emne???
ForumindlægHvordan fa.... vælger i andre fag og emne til 3.årsopgaven?Jeg har MEGET svært ved at finde ud af hvilke fag der er gode og interessante at skrive i. "Bare skriv efter interesse!!". Ja, flot, men jeg ved ikk hvad mine interesser er..Vil gerne høre fra andre, der skal til at starte i 3.g... -
Hvad udgør periodens nettopengestrømme?
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med denne opgave? Jeg er gået i gang med en bog om eksternt regnskab. Den hedder Finansiel Rapportering, af forfatter Jens O. Elling Opg. Virksomheden A/S Hope rapporterer i 2016 et nettooverskud på 465 t. kr. Yderligere foreligger følgende oplysninger... -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j... -
C-niveaufag, 2.g eller 3.g?
ForumindlægHejSkal jeg have mit c-niveaufag i 2.g eller 3.g? -
spørgsmål
Forumindlægsiger man at CH3COOH og NaOH reagerer i forhold 1:1 eller ionerne CH3COOH og NaOH reagerer i forhold 1:1? -
KemiB-Aalborg-privatlærer
ForumindlægJeg søger en privatlærer/kemi studerende/el lign i Aalborg området, som kan hjælpe mig i Kemi B. Jeg er naturvidenskabelig anlangt, så jeg er ikke svær at undervise. Du får betaling for din hjælp. Skriv en pb. Kim987 -
Skal ha prøve (2g'er) x(
ForumindlægSkal ha en prøve her i næste uge i kemi. Hvad er det grundlæggende jeg skal kunne bare generelt? (Stinker for groft til kemi, så det skal nok blive sjovt x/) Tak på forhånd x) -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Vægtløshed
ForumindlægHej: Håber jeg kan få lidt hjælp til denne her opgave fra et tidligere eksamenssæt - det drejer sig i første omgang om opgave 1: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/fysikhn-2005-7-1.pdf Jeg er gået fuldstændig kold - håber derfor i kan komme med IDEER til, hvordan jeg kan ... -
Golfslag
ForumindlægHej, Jeg kunnne godt bruge hjælp til opgave 8 i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf a) Hvor stor er golfboldens største acceleration under slaget? F = m * a F_max = m * a_graf a_max = (F_max / 0,0455 kg) = ((7000 ENDHED?) ... -
Sætning
ForumindlægHej Er der nogen problemer i denne sætning: In the year 2016, the modern world is, in several ways, highly depending on technology, which exists in many forms one of which might has affected humanity the most; information technology. Vil det være mere hensigtsmæssigt at udskifte det førs... -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Tidlig studiestart
ForumindlægHej Studieportalen Gælder bonussen for tidlig studiestart også for elever fra efter 2013, dvs. hvis jeg fx starter uddanelse i 2014 kan jeg så også gøre brug af denne bonus elelr hvordan og hvorledes? Kan huse der var noget bøvl omkring det for noget tid siden, fulgte ikke rigtig med i hvad ...
