Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11921 til 11940 af 127115
-
(Haster) Reaktionsligning - Gødning og Kalk
ForumindlægHej Alle jer derude, jeg sidder lige nu med et lille men temmelig irriterende og vigtigt problem da jeg snart skal til samlet eksamen i geo, bio og kem. Jeg skal snakke om gødning og i den forbindelse har jeg valgt at se på hvad der sker når man tilfører kalk (CaCO3) for at udligne jordens P... -
det er om parallelogram vektor
Forumindlægjeg kan ikke find ud af b et parallelogram udspændes af to vektorer a og b, hvor a(-1 over 2), b( 3 over 2) a) bestem arealet af parallelogrammet ( det har jeg gjort og det er 8) b) bestem længden af hver af diagonalerne i parallelogrammet ( hjælp mig til det) -
kromosomer
ForumindlægHejsa Hvor mange kromatider har vi? Kromatiderne er jo den enkelt strenge i kromosomerne. Har vi så ikke 92? Vi har 46 kromosomer, men er det kromsompar (dvs. to og to)? På forhånd tak -
Forklaring af et tysk deutsch ord verber
ForumindlægOkay guys, ved I hvad det her betyder: partizip perfekt Da jeg skal sende min opgave om 1 time, må I gerne skrive svaret hurtigt! -
Provokeret abort
ForumindlægNogen der kender nogle links omhandlende cytotecs og mifegyns biologiske virkning på kroppen, når det drejer sig om provokeret abort? -
At skrive en god Artikel ?
ForumindlægJeg skal skrive en Avis artikel til Bogen Askeslottet, men jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal skrive en artikel til en bog ? (: på parpiret jeg har fået udleveret af min lære står der at vi skal minimum skal have : 1. bogens titel, bogforlag , sidetal og udgivning . 2. en biografi af forfat... -
Hjælp
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på hvad mitrokondrierne i en plante er? og hvor de er i planten ? -
D-Vitamin
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til processen på, hvordan D-vitamin bliver skabt i kroppen, og hvilke konsekvenser der er ved, at ikke få nok D-vitamin i kroppen. -
pædagogikstuderende på uni- bøger?
ForumindlægHej Jeg vil høre om der er nogen der ved hvilke materiale, bøger man benytter på studiet, eller kan foreslå selv en god bog der lærer begreberne man bruger på det pædagogiske studie. Altså på akademisk niveau (uni)? Håber i kan hjælpe mig. -
Emulgering
ForumindlægVi har i min gruppe lavet en Bearnaise, i et teknologiprojekt.Vi mangler kun den naturvidenskabelige del, og vi tænkte at lave noget om emulgering i Bearnaisen... vi bare ikke rigtig hvordan vi skal gribe det anHJÆLPMvhMartin 2.z HTX -
opg.
Forumindlægen funktion f er bestemt ved f(x)=x^7 -
Historie eksamen - Hjælp!
ForumindlægVi har ikke haft en lærer i år som har kunne fortælle os ret meget, og jeg vil gerne vide hvordan en historie eksamen foregår. Er der nogle af jer, som evt. har været oppe i det, der ved hvordan det foregår? - Det jeg gerne vil vide er ting som, hvad må man ha' med ind til forberedelsen, ... -
Reaktionsskema!! Hjælp
ForumindlægHej, Jeg har et reaktionsskema, og jeg ved ikke, hvad der sker med svovlsyre efter pilen. H2SO4+ H2O→ H2+O2 Er der ikke nogen, der kan skrive det rigtige? -
gravitations kræfter
Forumindlæg<p> en box vejer 100N, og bliver skubbet vandret med gnidningskonstanten 0.2. hvad er accelerationen, med en vandret kraft på 40N?</p> <p>jeg ved, at a=F/M betyder det, at F er kraften som påvirker boxsen? for så skal jeg jo omregne de 100N... -
Navngivning
ForumindlægHej. Jeg sidder med en veninde, og vi er i tvivl om, hvordan man navngiver stoffer. Kan I hjælpe os med at navngive 1,2 og 3 i det vedhæftede dokument? Eller bare ét af dem og forklare hvordan man gør På forhånd tak -
Gode debatemner til sovjetunionens sammenbrud
ForumindlægVi er en gruppe, som har fået tildelt emnet: Sovjetunionens sammenbrud. Vi skal så fremlægge for klassen, om det emne. Vi har tænkt os, at starte en debat. Men vi mangler lidt inspiration til et godt debat emne, er der nogen herinde som giver en hjælpende hånd?? -
Tysk eksamen B Hjælp
ForumindlægHej Alle skal snart op i tysk B er der nogen der ved hvor meget det kræves før man bare består. er vildt nervøs og skal bare bestå den her. M.V.H sofie -
En stige i en smal gade
ForumindlægKan ikke forstå hvordan jeg skal formulere den her opgave. Opgave: I en smal gade er en stige placeret så den netop når op til et vindue 10,0 m over jorden. Ved jorden står stigen 2,5 m fra muren. Hvis man vipper stigen over til den modsatte mur, når den 8,00 m op -
Hjerteører?
ForumindlægJa, altså ved at hjerteørerne sidder ved forkamrene og at det er en lille sæk. Men hvad er den til for? -
Cosinus diffrentieret?
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med at skrive min SRO og jeg har lige ført et bevis for at sinus diffrentieret er: Sin'(x)=Cos(x) nu skal jeg så bruge Cosinus diffrentieret er der nogen hurtig måde jeg kan bevise at Cos'(x)=-Sin(x) når jeg har bevist Sin'(x)=Cos(x) eller er det forfra me...
