Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12181 til 12200 af 154034
-
Eksamen
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, og bare for at være på den helt sikre side mht. at huske det hele, vil jeg lige høre, hvad der er godt at tage med. Gamle stile - litt. håndbog - nudansk ordbog - mere? Derudover vil jeg høre, hvordan I bedst forbereder jer? -
DANSKLÆRER SØGES
ForumindlægHej, Jeg håber I kan hjælpe, jeg skal lige over min dansk skriftlig eksamen, men men men jeg vil gerne lige hører fra en rigtig lærer om det overhovedet er en god idé. Derfor kunne det være fedt, hvis en (tidligere) dansklærer eller bare en eller anden vil læse den igennem... Tak på forhånd -
Hjælpemider til eksamen?
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlig eksamen i matematik, og havde lige et spørgsmål angående hvilke hjælpemidler man må bruge. Må jeg gerne bruge trekant beregneren i Wordmat, der beregner sider og vinkler ud, ve at man blot indsætter de informationer man kender? -
Haster!!! Blodtyper...
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en biologi rapport om blodtyper og skal svare på hvilken/hvilke blodtype(r) børn kan have hvis forældrene har blodtype AB og 0.. Altså spørgsmålet lyder helt præcist sådan: Hvis et forældrepar har blodtyperne 0 og AB, hvilke blodtyper kan deres børn så have? Nogen derkan hj... -
Medicin
ForumindlægHvor mange herinde har tænkt sig at læse medicin? Just a thought.. Maria -
hvor land tid tager det at omdanne?
ForumindlægHar vanskeligeheder med følgende opg. Holdbarheden af lokalbedøvende midler med det virksomme stof E er begrænset, fordi E nemt hydrolyseres. Reaktionshastigheden for hydrolysen afhænger af både temperatur og pH. Undersøgelser viser, at hydrolysen er af 1. orden med hensyn til E. I basisk... -
Karakterskalaen - skod?
ForumindlægJeg er imod den nuværende måde at bedømme elever på. Karakterer viser i sidste ende ikke et realistisk billede af elevens kunnen. For det første er det sjældent, at du bliver sat i en lignende situation på en arbejdsplads. For det andet viser det intet om elevens arbejdsmoral, da en elev kan gå e... -
Ikke helt tilfreds med SRP karakter
ForumindlægHej Jeg har i dag fået min karakter for min SRP, et 4'tal og er faktisk ret skuffet. Vi har ikke fået nogen kommentar omkring karakteren, men jeg har tænkt mig at snakke med min lære om hvorfor jeg har fået denne karakter. Inden jeg snakker med min lærer, kunne det være virkelig rart hvis de... -
Hjælp plizzzzz
Forumindlæghej, jeg har virkelig brug for hjælp, med at få rettet mine fejl. da jeg synes det er svært at finde sine egne fejl (: I think we have to do something about this rising problem, and it has to be now. Some of the things I think we can do, to stop happy slapping is by offering teens a lot more le... -
Segway
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve imorgen i fysik og prøver at arbejde mig igennem nogen eksamens sæt.. Men den tredje opgave er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg overghovedet skal gribe den an??? De andre havde jeg lavet regninger på men den her.. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale... -
undersøgelsens muligheder og begrænsninger :)
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT eksamen på fredag og sidder lige og laver mit talepapir.. Jeg har engelsk og biologi og mit emne er litteraturens udvikling som konsekvens af charles darwins rejse, hvor jeg har analyseret engelske digte og prøvet at vise, om man kan se nogle spor af charles darwins evol... -
Modeller
ForumindlægJeg tænkte om nogen kunne være så flinke at sende nogen meget fornuftige modeller til brug, til en fremlæggelse. Jeg har brug for 3 modeller. Det er en samlet fremlæggelse, som krydser Fysik-kemi, Biologi, Geografi. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D... -
Enkeltfag
Forumindlæghejsa jeg går i 2g. Pga sygdom er jeg ikke genet til at komme meget i skole derfor vil jeg gerne afslutte 2g i år og derefter have enkeltfag Dansk, Biologi og Matmatik for at få det op fra B til A. Spg er om jeg kan søge ind på medecin skolen hvis jeg afslutter de tre fag på vuc eller hf? -
Segway
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med nedstående opgave? En Segways topfart er 5,6 m/s a) Hvor lang tid er en Segway om at tilbagelægge 800 m, når den kører med topfart? En Segway kører med farten 4,2 m/s. Segwayen bremser med en konstant acceleration med størrelsen 4,7 m/s2. b) Hvor... -
Nedarvningsmønstre (Spændende)
ForumindlægHejsa :). Kunne det tænkes, at der er en sød sjæl derude, som vil forklare mig, hvad der menes med denne biologi-eksamens spørgsmål? - diskutere betydningen af at kende til nedarvningsmønstre Tak på forhånd! :) -
Hjælp til Matematik Opgaven
ForumindlægHej guys, kan overhoved ikke forstå den her håber i kan hjælpe mig :) Cecilie og Anna kan sammen tmme et anker l pa 15 dage. Efter at have drukket sammen i 6 dage, drikker Anna resten pa 30 dage. Hvor lang tid ville de hver isr have vret om at tmme lankret? -
00 i fysik
ForumindlægJeg har fået 00 i fysik i min 9'ende klasses eksamen, kan gymnasiet smide mig ud. Jeg er rigtig nervøs for skal aflevere mit adgangsbevis her på mandag, håber i vil svare -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
Budskabet!
Forumindlæghey med jer.. vil bare spørge hva budskabet kunne være til eventyret "sneglen og rosenhækken af HCA? mit bud er at han viser hvordan mennesker kan være? f.eks. er rosehækken jo meget flink hvis man nu tænker logsik.. den giver alt ud, mens sneglen lukker sig ind i sin egen verden og mopper d...
