Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12241 til 12260 af 154034
-
Ide til tværfagligt projekt?
ForumindlægNogen der har nogle gode ideer til et tværfagligt emne med min 2 af følgende fag: Biologi Geografi Kemi (Projektet skal omfatte en 3 siders synopsis og efterfølgende mundtlig eksamen...) -
Ikke set før? Snit 4.3
ForumindlægDet er sådan jeg er på mit femte semester på humanistisk uddanelse Jeg har længe gået og fortrudt min uddanelse helt ned til min gymnasielle HHX uddanelse. Jeg kom ud med et ufatteligt lavt snit på 4.3 da jeg nok skulle have opdaget at økonomi ikke er for mig. Jeg har altid været for bange til ... -
Ændre fag nu?
ForumindlægJeg er strandet med fagene biologi B og psykologi C, men det viser sig at der ikke er hold i mit emne i forhold til rejse-ideen. Ved I om der er mulighed for at skifte fag på nuværende tidspunkt, hvis det er inde for det samme hovedområde. Vejledere er fordelt. Tusind tak. -
Alkohol - kroppens egen produktion
ForumindlægJeg sidder med en biologi 24-timers opgave omkring alkohol, og jeg har fået en artiklen der siger at kroppen selv producerer alkohol i forbindelse med metabolismen. Er der nogen der kan uddybe/forklare det? På forhånd tak! -
Trekantsopgave
ForumindlægHej hvordan løses 8b i følgende: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx -
Notater?
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til matematik skriftlig eksamen på b niveau imorgen. Vil høre om nogle af jer, har nogle gode notater liggende, som jeg må låne, eller om i kan nogle steder hvor man kan finde relevante notater. Mange tak på forhånd. :) -
Eksamens eksempler
ForumindlægHejsa. Er der nogen der mon kender nogle sider, hvor man kan øve sig på den skriftlige del af eksamen i matematik på c-niveau. Har kigget rundt på nettet, men kan kun finde selve besvarelsen af diverse eksamenssæt. Rigtig god sommer, når I når så langt. Vh :) -
Problemer med ligevægt opgave?
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave jeg har problemer med det er i c) jeg har problemer. Det grå skrift er selve opgaveskriften. Har skrevet spørgsmålet i dokumentet Hjælp venligst :D -
hjælp til valg af emne- nogle forslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart opgive emne og fagkombination tl SRP, men ved ikke , hvad mit emne skal være. Jeg vil gerne skrive i Biologi, har det på A- nivéáu. Mit andet fag kan være Fysik B, Engelsk B, Historie A, Dansk A, Kemi B og Mat A. Nogle forslag til emne? på forhånd tak -
nogle gode ideer?
ForumindlægGod morgen Alle sammen Jeg skal til at have besluttet mig for hvad jeg vil skrive i min studieretningsprojekt på gymnasiet, men jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om, Min studieretning er: Kemi A, biologi A, Mat B og selvf. Historie A, Dansk A Er der nogen der har nogle gode ideer? -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
Return for Medical School
ForumindlægHej folkens! Jeg regner med at blive læge, men i USA kan man dette ved at eksempelvis først tage en Bachlor's degree i chemistry, og derefter søge ind på medical school (der nogenlunde svarer til en Master's degree i medicin herhjemme). Jeg selv regner med at læse en major i chemistry i U... -
Fravær
ForumindlægHvor meget fravær må man have i skriftelig arbejde?? -
hvordan er lige man laver lasange
Forumindlægjeg har virkelig brug for en op skrift. -
optagelsesprøve
Forumindlægskriftlig matematik, er det færdighedsregning ? -
Dumpet eksamen?
ForumindlægHey! Jeg har været VIRKELIG uheldig at dumpe skriftlig kemi A og mat A eksamen hvor jeg fik 00. Derudover fik jeg et -3 i fysik B sidste år, men supplerede i år hvor jeg dog stadig er dumpet med et 00. Årskarakternere er mat A: Mundtlig: 02 Skriftlig: 02 kemi A: Mundtlig: 02 skriftlig... -
Valg af valgfag
ForumindlægHejsa. Jeg vil lige forhøre mig her på Studieportalen.dk, om hvad der kan anbefales ang. valg af valgfag, inden jeg nu skal vælge valgfag til 2.g. Jeg har nemlig fået en del råd, hvoraf nogle af dem siger det modsatte af hinanden. Det jeg er mest i tvivl om, er antallet af A-fag. På den ene side... -
Søger hjælp til differentialigninger
ForumindlægHej, Jeg er igang med at forberede mig til skriftlig eksamen i mat, og vi har fået opgivet disse opgaver som forberedelse. Vi har dog ikke fået et løsningsforslag, og jeg ved ikke helt hvordan opgaverne skal løses.8se vedhæftet) Skal man i opg a ikke bruge hjælpeligningen fra andengradsligning?... -
B niveau eksamen
Forumindlægtil sommers når vi får afvide hvad vi skal op i, er det så på den måde at man kommer op i sine b fag feks mine B fag er fransk og matematik! kommer jeg så op i to eksamer eller fire eksamer ( fransk - mundtlig/skriftlig - matematik - mundtlig/skriftlig) altså kan jeg kommer op i alle fire ell...
