Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12241 til 12260 af 152758
-
For lidt SU
ForumindlægHej Sidste år i 1.g gik jeg på et andet gymnasium end nu. Da jeg for 10 dage siden skulle søge SU kom der frem at min STX-uddannelse var startet i august 2014. Hvilket betyder at, efter jeg har fået svar omkring det beløb jeg vil modtage, jeg får taksten for dem der er startet på ungdomsuddannel... -
Kemieksamen??
ForumindlægHej...Jeg skal op til mdt. eksamen i kemi HN på fredag, og tænkte om der var nogle der ville fortælle lidt om hvordan det foregår? Ved godt at man først skal gennemgå noget teori og derefter en rapport, men hvordan er det smartest at fremføre teorien? Er bange for at det blir for refererende... V... -
Hej matematik på samsø festival
ForumindlægRodskilde Festival har det mål at nedbringe affaldsmængde på de 890 ton,der skal samles efter festivalen. Målet er at nedbringe mængden med 5% om året . på svararket er påbegyndt en tabel, der skal vise det ønskede fald i affaldsmængden. Årstal Antalår ... -
Looping
ForumindlægHej Hvordan ville I forstå det her? -
Samtlige komplekse tal z der løser 4. grads ligning
ForumindlægHej, Jeg sidder med vedhæftede opgave b) og har forsøgt at løse den. Men jeg er i tvivl om hvordan jeg kommer videre derfra (hvis det er rigtigt). Jeg vil nemlig helst godt bestemme resultatet trin for trin, fremfor at udregne koordinaterne på et CAS-værktøj. Jeg håber nogen kan hjælpe. Tak på ... -
Beregning af kinetisk energi uden hastighed
ForumindlægHej, Hvordan kan man beregne den kinetiske energi hvis der ikke er angivet hastighed? En mursten med massen 2,3 kg falder 16 m fra et stillads. Vælg et nulpunkt for den potentielle energi. a) Beregn den kinestiske energi i toppunktet. Tak -
Hvad er Mol, Molarmasse og Avogadro's tal?
ForumindlægHej alle! Jeg har læst lidt om, hvad mol er, og hvordan man regner det ud, men jeg kan stadig ikke forstå det. Jeg synes at det bliver forklaret lidt svært i kemi bogen (kemi 2000 c). Der står: "Kemikere anvender en størrelse, som kaldes stofmængde. Stofmængde har enheden mol. Hvis ... -
Optagelse
ForumindlægHej jeg har søgt på 8 forskellige uddannelser, og jeg har søgt inden for ingeniøruddannelser. Jeg er lidt bekymret over, at jeg ikke bliver optaget i nogle af uddannelserne. Det er netop fordi, at jeg ikke har en særlig høj gennensmit, den er altså på 5,4. På de ingeniøruddanelser jeg har søgt de... -
Opstil en model:
ForumindlægHjælp: Hvordan opstiller jeg bedst en model til den opgave Jeg har vedlagt, kan Jeg bruge eXcel ? -
Eksamensbevis
ForumindlægHej folkens, jeg skal til at søge videre men jeg vil spørge hvor jeg kan bestille mit eksamensbevis således jeg har det elektronisk. Er der nogle som ved hvor jeg kan finde det? Fik af vide jeg kan tjekke det under optagelse.dk men kan ikke tjekke, eftersom der ikke er åbnet for fristen for at sø... -
Mundtlig SOP Eksamination
ForumindlægNogen der har været oppe og forsvare deres SOP, der kan komme med tips & tricks? Jeg skal forsvare min i næste uge, er men er en smule blank på processen, og hvad det er jeg skal lægge vægt i på min 10-minutters fremlæggelse om mit projekt. Takker på forhånd. -
Nok et simpelt regnestykke
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig, er en årgang 1960 og skal lave en opgave i geocaching, hvor spørgsmålet lyder: "To tal skal ganges med hinanden så resultatet bliver 2000, men ingen af de 2 tal må indeholde tallet 0". Er der nogen der kan hjælpe en gammel kone med svaret. På... -
kvadrat
ForumindlægPunktet (4,16) ligger på grafen. Hvilke oplysninger om et kvadrat giver punktet (4,16)? -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
Eksamen
ForumindlægHey.. er der nogen her fra der ved hvordan en kemi eksam forgår.. jeg har ingen anelse på hvordan det er!! -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
"Nemme" miljø uddannelser?
ForumindlægJa, findes der "nemme" miljø uddannelser? - Vil super gerne gøre noget for miljøet, mindske fourening osv. MEN de uni uddannelser jeg kigger på, kræver Mat A og Kemi B/Fysik B . Det føler jeg bare, at jeg overhovedet ikke, ville kunne finde ud af og endvidere bestå. Har bl.a. kigget p... -
Integralregning, haster
ForumindlægHej med jer. På undervisningsministerets hjemmeside: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-5-UDEN.pdfEr eksamenssættet 2003 1-årig A. Jeg kan ikke se, hvordan man skal løse anden integral i opgave f. Kan I hjælpe mig. Jeg skal op til eksamen i morgen, så det ville være s... -
Terminsprøve 3.g
ForumindlægJeg står og skal til terminsprøve bl. a. i fysik her om et par uger. Jeg har hørt rygter om at terminsprøverne er gamle eksamenssæt. Derfor kan jeg øve mig på opgaverne fra de sidste tre år og med stor sandsynlighed komme op i opgaver jeg kender. Nogle der ved om det er rigtigt? For det ville vær... -
Eksamens Opgave 5 december 2011 - HASTER
ForumindlægHejsa :-) Er jeg så heldig der er nogen der har været til skriftlig dansk eksamen på HF niveau A d. 5 december 2011? Vi er ved at træne eksamenssæt og jeg er simpelthen gået i stå, så kunne godt bruge noget inspiration. Vi skal aflevere opgaven senest imorgen d. 22/1-12. På forhånd tusind...
