Studievejledning
For lidt SU
Hej
Sidste år i 1.g gik jeg på et andet gymnasium end nu. Da jeg for 10 dage siden skulle søge SU kom der frem at min STX-uddannelse var startet i august 2014. Hvilket betyder at, efter jeg har fået svar omkring det beløb jeg vil modtage, jeg får taksten for dem der er startet på ungdomsuddannelsen i august 2014. Jeg skal have 1.293 kr om måneden men får kun 906 kr om måneden.
Jeg fik at vide på mit gymnasium at jeg bare skulle gå ind og rette det, men det kan jeg ikke. De detajler de har om mig er at jeg først er startet på ungdomsuddannelsen i august 2014 og er færdig med den i juni 2016, hvilket jo ikke kan lade sig gøre!
Hvad skal jeg gøre?!?! På årsbasis er det 4.644 kr. jeg går glip af, hvilket jeg selvfølgelig ikke vil. Alt hjælp er velkommen.
Svar #1
18. september 2014 af MaibritG
Mit bud er, at du kontakter SU ved at ringe til dem. Du finder kontaktinformationerne her: http://www.su.dk/kontakt/danmark/SU-kontorer/gymnasier/Sider/default.aspx
Med venlig hilsen
Maibrit
Skriv et svar til: For lidt SU
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.