Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12301 til 12320 af 38620
-
Hossbach-notatet
ForumindlægJeg skal snart op i historie, men jeg har problemer med helt at forstå Hossbach-notatet, fordi jeg synes det er indviklet. Er der nogen, som kan give mig et referat af teksten/kilden, samt en analyse? Jeg har kilden fra "Mellemkrigstiden og 2. Verdenskrig 1919 - 1945. Det ville være rart hvi... -
Oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til tysk..Bedsteforældrene kendte jeg også..mit gæt : Das Großeltern kennen ich auch.Paul boede hos dem som (als) barn.mit gæt : Paul wohnt bei Sie als kind.Han elsker dem meget og besøger dem ofte.mit gæt : Er Liebhaber Sie sehr und besuchten Sir oft.Jeg forstår jer... -
Reinigung - pointe?
ForumindlægHej Alle Jeg har trukket den tyske tekst Reinigung af Clifford Tjiok. Jeg ville høre, om andre har læst teksten og kunne forklare mig pointen? Jeg forstår ikke helt, hvad der sker til sidst nemlig. På forhånd tak :-) -
Metode i samfundsfag?
ForumindlægJeg er igang med metode i AT i samfundsfag. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke metoder jeg har brugt. Jeg har kigget på Giddens teorier omkring identitetsdannelse. så jeg har anvendt den teori på en novelle i tysk? hvilke metoder har jeg brugt? -
sætningsanalyse
ForumindlægHej jeg skal lave tyskstil og skal analysere følgende sætning, er der nogle der kan hjælpe, på forhånd tak “Er war vor eine SA-Truppe gestellt worden... Darauf hatte den jungen Lehrer niemand mehr gesehen.” -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej alle Jeg skal analysere nogle sætninger, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg skal sætte leddene i denne sætning: "Tysk er ganske enkelt adgangsbilletten til en af Europas mest levende og spændende kulturer, siger Alex Hansen" En der kan hjælpe? :) -
Nemt spørgsmål, håber nogen kan hjælpe :)
ForumindlægNår jeg analyserer malerier og skulpturer fra perioderne renæssancen, barokken, ekspressionismen og impressionismen, hvilke analyse-former skal jeg bruge? F.eks. når jeg analyserer et maleri ? - skulptur? - popmalerier? - arkitekturer? Det ville være en stor hjælp, hvis nogen af jer kunne fortæl... -
Adjektivernes svage bøjning opgaver
ForumindlægHejsa, :) Jeg skal aflevere en tysk aflevering med adjektivernes svage bøjning. Sætningerne skal oversættes og analyseres. Dog er jeg usikker på, om jeg har brugt de rigtige sætningsled. Er der en venlig sjæl der vil kigge på det? Opgaven er vedhæftet. -
Grammatik
ForumindlægNår man analyserer sætninger på tysk, kan genstandsled så forekomne op til flere gange, i en sætning? På forhånd tak -
Analysering
ForumindlægHvordan analyseres og oversættes de to sætninger til tysk: Mandens bil er gammel Alle kender klassens lærere -
Was machst du, wenn ich aus dem Hause gehe?
ForumindlægJeg søger en PDF udgave af denne tekst. Også meget gerne en tysk analyse. På forhånd tak -
Forstå HItlers tale
ForumindlægHej alle, jeg sidder midt i min SRP i fagene Tysk og historie, og skal i analysen lave en retorisk analyse og fortolkning af Hitlers tale den 27 januar 1932 "Rede Hitlers vor dem Industrie-Club in Düsseldorf" Jeg har læst taler mange gange igennem, har forsøgt mig med oversættelse men ... -
kasus- Hjælp! :D
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til terminsprøve i tysk i morgen, og jeg må desværre indrømme, at jeg ikke har halt styr på det der kasus. Altså jeg ved hvordan man finder akkusativ, genitiv, dativ og nomitiv. Men så kommer der pludselig noget, hvor jeg bare tænker WHAT?! Så skal man finde køn på et ellerr a... -
Noter søges
ForumindlægJeg skal op i tysk/Mundtlig her til Juni og er meget usikker da jeg mildt sagt ikke er den skarpeste til tysk.... :PDerfor ville det hjælpe mig meget hvis der var nogle der kunne give mig nogle noter til følgende tekster: - "Oma und Opa"- "Interview zum T"- "FAQ - Häufig ... -
Hjælp til Terminsprøver 2010 - 10 Klasse
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogen af jer folk, der viste, hvad for nogle opgaver de giver os til terminsprøverne i 10 klasse? Vi skal op i Matematik - 4 timer - FS10 Dansk - 4 timer - FS10 / Hun sagde vi ikke skulle bruge det nye danske system, men bare skrive en stil. Tysk - 1 times Grammatik og 2... -
Kan man score en god karakter til old-eksamen ved at...
Forumindlæg... analysere det udleverede tekststykke kronologisk? -
Styrkeforholdet mellem Tyskland og England i starten af 2. verdenskrig
ForumindlægHej Jeg er i gang med min SRP og er begyndt på historiedelen. Her er jeg blevet spurgt om, hvordan styrkeforholdet mellem Tyskland og England var i starten af 2. verdenskrig. Men jeg kan ikke rigtig finde noget materiale om det. Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider eller bøger. Siden Ty... -
Hjællllp
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Som aflevering i tysk skulle man skrive om hvad demokrati betyder for en og dermed analysere teksten, hvor man skal fokusere og farve subjekt, verballed og præpositionsforbindelser, men jeg usikker på hvilke ord jeg skal farvelægge når det kommer til subjektsprædikat, akkusativ o... -
Der Untergang
ForumindlægJeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogen der lige gad kigge det her igennem - eller bare en lille del af det, hvis det virker for uoverskueligt - og rette det for fejl. :)Die Geschichte handelt von den letzten Tagen des damaligen Führers Adolf Hitler und den Menschen, die diese Tage zusamm... -
Besættelsestiden
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg skal skrive en historie opgave om besættelsestiden. Jeg skal analysere mig frem til regeringens mulighedsrum men jeg kan slet ikke se at regeringen havde ret mange mulighederne i perioden op til besættelsen. De havde en mulighed som var at indgå i et forsvarssamarbejde med ...
