Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 12321 til 12340 af 109300
-
Oversættelse af matematiske begreber
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at oversætte følgende: - Lineær vækst - Eksponentiel væksr - Potensvækst tak (: -
Hjælp til AT!!
ForumindlægHej alle Jeg har problemer med AT opgaven, jeg skal aflevere det næste uge, så HELP! Jeg skriver om Diabetes i Biologi B - Engelsk A. Min lærer synes at der er for lidt engelsk i min opgave og det er forsent til at skifte et fag... Har i andre ideer om hvad jeg ellers kunne skrive om som dække... -
Kan man have 6 A-fag?
ForumindlægHej jeg er en pige i 9. klasse, som har store forventninger til mine gymnasieår og min fremtid. Mit ideelle drømmearbejde er International Advokat. Men jeg har et problem angående valg af studieretning og A-fag, jeg har nemlig 6 fag som for mig er et must at have på A-niveau. Jeg har altid ... -
Beregning af gennemsnit
ForumindlægHej hejNår man skal beregne sit gennemsnit for sin studentereksamen, hvordan gør man så helt præcis?Hvis man fx har fået karaktererne:Årskarakter:Dansk: 11Matematik: 10Engelsk: 9Eksamenskarakter:Dansk: 10Matematik: 11Skal man så ikke regne gennemsnittet af årskaraktererne, og gennemsnittet af eks... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Studieretningsvalg (5 a fag)
ForumindlægHej, jeg går i 1G og jeg har valgt samfundsfag A engelsk A linjen, jeg kan virkelig mærke at jeg har det klart bedre og føler mig meget bedre når jeg har fysik og biologi, selvom det er på c niveau dog jeg er virkelig glad for engelsk men jeg er super vild med fysik på c niveau lige nu. Jeg ove... -
Hvorfor havde Winston Churchills taler ift. "TheBlitz" en betydelig indflydelse på den engelske befolkning?
ForumindlægHej folkens. Min gruppe og jeg, er ved at skrive vores 3. AT opgave, og for første gange skal det indeholde en synopsis. Vores problemformulering/hovedspørgsmål, er som overskriften siger: Hvorfor havde Winston Churchills taler ift. "TheBlitz" en betydelig indflydelse på den engelske be... -
Karaktersnit
ForumindlægJeg går i 3.g, og er snart færdig i gymnasiet. Mine karakterer er ikke prangende, men jeg skal også bare have mit eksamensbevis i hånden bestået. Så, så jeg i et andet indlæg at man kunne bruge dette link til at udregne ens karakter. Er linket brugbart? https://www.eg-gym.dk/scripts/elever/karak... -
hjælp
ForumindlægEn batteri oplades op af en solcelle. Når batteriet er fuldt opladet, kan det afgive energien 70 kJ ved spændingsfaldet 6.0 V. a) hvor stor en ladningsmængde passerer batteriet, når det afgivet energien 70 kJ ved spændningsfaldet 6.0 V. springvandets pumper har nyttevirkningen 15 % og lever... -
kvote 2?
ForumindlægHej. Kan man godt søge ind gennem kvote 2 selvom man ikke har "ekstra erfaring" ? når der så star at de specifikke adgangskrav er dansk A, Engelsk B og matematik C hvad så hvis man har engelsk A og matematik A vil det få nogen betydning? Jeg tænker nemlig på kvote 2 da jeg, godt n... -
Lektiehjælp.
ForumindlægHey. Jeg søger en lektiehjælper. Primært til Matematik som jeg har på B-niveau. Dog også lidt engelsk og biologi. Men altså primært matematik. Jeg kommer fra vestjylland/midtjylland. -
uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?
Forumindlægjeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ... -
Ang. bedømmelse af opgave.
ForumindlægHej Jeg har en veninde som mener at hun konsekvent bliver bedømt for lavt i hendes engelskopgaver - er der en lærer her som ville være så sød at læse en enkelt opgave igennem og bedømme den? Mvh. Nicolae -
Studenter i år 2009
ForumindlægEr det sådan at studenter fra 2009 er de eneste der må gange deres snit op med 0,8? Hvad med dem der er blevet studenter tidligere? Må de også indtil der er gået to år altså til år 2011? Det må jo være ens for alle indtil reglen træder i kraft? -
b) Gør rede for, at den lodrette afstand mellem grafen for f og grafen for g som funktion af x kan beskrives ved funktionen d(x) = f(x) - g(x)
ForumindlægHej jeg har besvaret a. Ved b'eren skal jeg så udregne f(x) -g(x)? Og c'eren ved jeg ikke hvordan man skal lave. Håber I kan hjælpe derude;))) -
5 A fag?
ForumindlægHello people. Ja som overskriften lyder overvejer jeg, at afslutte min studentereksamen med 5 A fag. Det skal siges, at jeg starter i 1.G efter denne sommferie. Mit spørgsmål til jer er så: Bliver det for hårdt for mig? Min overvejende studieretning: Matematik A, Fysik A & Engelsk A. Stud... -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægEt rygte siger at man ikke kan gange sit eksamensgennemsnit med 1,08 hvis man har taget sin studentereksamen på HF-enkeltfag. Kan det være rigtigt? Et spørgsmål om udregning af snit: Når jeg udregner mit snit, tæller de fag så ikke med som er på et lavere niveau, selvom jeg skal bruge det for at... -
Eksamens regler om forberedelse til mundtlig prøve?
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i engelsk (A-niveau), d. 21, men min anden eksamen (B-niveau) begynder ikke engang et døgn efter jeg har færdiggjort min engelsk. Der må være nogle regler om hvor lang tid eksamenerne skal ligge fra hinanden, kan nogen henvise mig til hvor det står - Eller ved nogen om det i... -
Ha (jur)
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg skal have samfundsfag B for at komme ind, eller om Historie B er nok. Jeg går på HF så jeg får Historie B -
Nerver
ForumindlægHvad gør man når man går i 10 kl og gerne vil have en rigtig god prøve i skriftlig engelsk fordi man skal have det på b næste år og man kun normal kan få 02 4 der omkring. har i ikke nogle gode råd til hvad man kan gøre for at få lidt bedre karater for vil så gerne gøre det så godt som jeg kan...
