Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12361 til 12380 af 95433
-
Hæve samf til B?
ForumindlægHej, Jeg overvejer at hæve samfundsfag til B. Hvordan er sværhedsgraden? Hvad synes I om faget - er det svært, let? Mvh. -
Bevis af rødder for andengradsligning.
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål til omskrivningen af andengradsligningen ax^2 + bx + c = 0 i forbindelse med beviset for dens rødder. Ved første omskrivning skal man gange med 4a på begge sider af lighedstegnet, men hvordan i al verden kan det give følgende: ax^2 + bx + c = 0 | Der ganges hereft... -
Hvad er strøm?
ForumindlægHvad skal man svare hvis man til eksamen i fysik i 9. klasse for stillet det vemmelige spørgsmål??Hørte nemli om en som har fået det spørgsmål, og jeg skal selv snart om til fysik, og jeg kan ikke umildbart svare på det spørgsmål. Håber der er nogen som kan svare på den...Hilsen Xpeak -
Solens energiproduktion
ForumindlægJeg har en fysik opgave, som jeg er gået helt død ved.. den er vedhæftet i et word dokument :) Tak på forhånd -
HASTER_KARAKTER?? HELT LOST? KAN MAN IKKE KOMME IND VHIS MAN DUMPER I ET FAG?
ForumindlægHEj derude ;) JEg er lidt nervøs over nogle af mine skriftlige eksaminer. Håber der er ngn der kan hjælpe mig derude :) Hvis man nu dumper i et skriftligt eksamen, f.eks. fysik. Og ens årskarater i skrftlig fysik er 10 og mundtlig også er 10. og Fysik er adgangskrav i et videregående uddannelse m... -
Svingninger - Omvendt proportionalitet
ForumindlægHejsa Jeg forstår ikke helt omvendt proportionalitet i fysik. Nogle som kan forklare mig hvad det er, hvad det bruges og hvordan? Et eksempel ville være super. På forhånd tak! -
fødselspsykoser
Forumindlæghej alle..jeg regner med at skrive sso i psykologi om fødselspsykoser.. er der nogen der har nogle erfaringer, gode litteratur henvisninger eller nogle internetadresser, er i velkommen til at skrive... på forhånd tak... -
HJÆLP, skal til eksamen i morgen - frekvensbetingelsen
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i morgen i lys og fotoner. Der er nogle vejledende stikord jeg skal komme ind under, hvor et af dem er frekvensbetingelsen. Jeg har fundet ud af dette: ved overgange mellem to stationære tilstande med energierne En og Em kan atomet emmitere en foton eller absorpber... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle...Tænkte på om der er nogen der ved, om der er et eller andet sted man kan se tidligere opgavesæt til skriftlig eksamen? I 1.g ?Hilano -
HTX - Antal timer per år.
ForumindlægHeYNogen der ved hvor mange timer en HTX-elev mindst skal have på et år, i 1g??Håber på at jeg kan få et hurtigt svar. :pPå forhånd TAK!- Therackoo -
3,9 i snit
ForumindlægHvis nu man har 3,9 i snit indtil videre på sit eksamensbevis, og man skal op til sommer. Hvor mange 02 eller 00 skal der til for at komme under 2,0 i snit? -
Religionskritik
ForumindlægHej Alle sammen. Vi er et par stykker som snart skal op til eksamen i religion, og vi er i tvivl om hvordan man skal gribe en religionskritisk tekst an. Findes der en bestemt "analysemodel" med hensyn til det? Eller skal bare benytte det normal "karakteriser, analyser og perspektiv... -
HF Enkeltfag gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-) -
Omeksamen
ForumindlægHej, jeg har lige feåt en meget lav karakter i biologi. Jeg har læst nogle steder det ikke er muligt at tage omeksamen med den nye reform, men på http://www.dgsnet.dk/index.php?ID=74&lang=da står der at hvis jeg er 1.g eller 2.g'er, hvilket jeg er, er det muligt for mig at få omeksamen. Pas... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
Biologi - metode inden for genetik
ForumindlægInden for faget Biologi, hvordan arbejdes der rent metodemæssigt, når vi snakker genetik? Det er jo ikke den klassiske naturvidenskabelige metode, hvor man observerer en hændelse, samler empiri osv. Hvordan "forsker man" så at sige, når det handler om genetikken? Er der en konkret me... -
Linære fuktioner
ForumindlægHej. Min opgave lyder: På figuren ses graferne for de tre forskellige linære funktioner på formen f(x) = ax + b Bestem for hver af de tre funktioner, hvad man kan sige om fortegn for a og b. Jeg har jo tre funktioner som hedder f1, f2 og f3. Jeg ved at hældningen er a og skæringen ved y-aksen e... -
Hjælp til meningsmåling.
ForumindlægHar haft om meningsmålinger i samfundsfag og matematik. Men har glemt formlen. håber nogle kan hjælpe. opgave vedhæftet -
Atletik på STX?
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide om der er atletik på STX :)? -
Matematik, dansk og engelsk
ForumindlægGodaften Jeg ønsker at vide, hvor mange timer man har i de følgende eksaminer i disse fag: dansk, engelsk og matematik. PS. det skal være for elever på HTX.
