Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12361 til 12380 af 22746
-
Modellering og regression
ForumindlægI et oplæg om vækstmodeller skal jeg (udover at behandle det væsentligste omkring forskellige vækstmodellers egenskaber) behandle regression og redegøre for, hvorledes man kan afgøre, hvilken af flere modeller, der bedst beskriver et givet datasæt samt bestemme konstanter der indgår i modellen.... -
Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
magnet
Forumindlæghvor kræftigt er det muligt at lave en magnet, såfremt det ikke må være en elektromagnet? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne skrive studieretningsprojekt i fagene kemi og historie, med kemi som hovedfag. Er der nogen, der har gode idéer til emner? På forhånd tak! -
Filosofi og Naturvidenskab?
ForumindlægJeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det? -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
optagelse.dk uddannelsesønsker
ForumindlægHej Jeg ville spørge om man skal udfylde alle de 5 prioriteter på optagelse.dk? er det okay at udfylde f.eks. 3 ? -
Hvad kan jeg lave af forsøg med konservering?
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for lidt hjælp. jeg skal finde ud af hvad jeg kan lave a forsøg med konservering? -
ethylethanoats opløselighed i vand
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal argumentere for ethylethanoats opløselig i vand. Jeg er klar over at estere normalt indeholder en del carbonatomer, som gør dem lange, og derfor upolære. Men jeg er også klar over at ester-delen i ethylethanoat kan indgå hydrogenbindinger (pga. dens t... -
En ligning
Forumindlæg100 *0,09 * (x-65) = 100 * 0,39 (x-20) Hvordan finder jeg x? Kan ikke finde ud af at løse den.. -
Det kreative menneske
ForumindlægVi har projektopgave i næste uge og overemnet er "det kreative menneske". Har i nogle ideer til hvad jeg skal fremlægge om? Jeg skal også bruge et produkt :-) -
Naturfag på AOSU grundforløb 2
ForumindlægHej, Jeg har fået praktikplads, så skal jeg bare klare den famøse Naturfagseksamen, E,F. 'Hvor svær er den eksamen? Er den nemmere end man frygter? Hvor meget er man nødt til at genlæse? Jeg synes, at der er meget at sætte sig ind i - svært at huske hele forløbet. Ikke mit yndlingsfag, men ... -
varmefylde eller?
ForumindlægHei folks. Er der nogen der kan fortælle mig om vands varmefylde er det samme som den specifikke fordampningsvarme for vand. På forhånd tak :) -
skalarprodukt
Forumindlæghej ville spørger nogen ting som jeg er usikker på vi ved fx. ved at udregne summen af vektorer a+ vektorer b= fx. 5 over 0, så ved vi at man kan finde d. 3 orientere linje stykke som så forbinder vektrorer a og b sammen ikk?? men når man skal udregne skalar. el. prikproduktet den tal vi finder h... -
Metoder ?
ForumindlægHvad menes der med hver fags metoder ? -
indikator
Forumindlæghej hvad er indikator? hvad er karakteristisk for en syre? hvad er forskellen mellem stærk og svag syre? hvad er karakteristisk for en base? -
eks. - differentialregning
ForumindlægHej derude, Hvis I fik dette spørgsmål til eksamen, hvad ville I så gøre/ snakke om? Differentialregning - regneregler Du skal redegøre for nogle af de regneregler, som gælder ved beregning af differentialkvotienter; herunder skal du specielt behandle produktreglen. Jeg ville først snakke om no... -
Lineær modeller
ForumindlægHey. Vil I hjælpe mig med at give et eksempel på en lineær model. Og forklare hvorfor man normalt ikke kan forvente at punkterne ligger præcist på en rette linje. Og også hvordan man kan udføre en lineær regression og hvordan man kan vurdere om en lineær model er "god". Jeg er sprog... -
Er det korrekt?
ForumindlægEr det korrekt, at hvis jeg skal finde et arealmoment for figuren omkring y som er vist på: peecee.dk/upload/view/239788 at jeg så siger: Sy = ∫ab (f(x) - g(x)*x) dx Synes nemlig det kommer til at give et negativt resultat!! Hjæp??
