Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12421 til 12440 af 17507
-
Fysik eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg gik på efterskole det sidste halvår (droppede ud i januar pga begge mine forældre blev syge), og startede så på 10 klasse i min kommune. Jeg skal derfor til fysik eksamen imorgen, men da vi hverken har fået pensumliste eller noget andet, er jeg meget i tvivl om hvad jeg ka... -
Taylorpolynomium
ForumindlægHejsa.. Jeg har givet fukntionen f(x)= 1Sx e^(t-1) * ln(t) * dt hvor S er mit forsøg på at lave et intgraltegn, men 1Sx betyder integralet fra 1 til x. Jeg skal finde det 3. taylorpolynomium for f(x) med udviklingspunkt 1. Jeg går ud fra at jeg først skal integrere udtrykket og dermed få en lig... -
Kobbersulfat
ForumindlægEt lille stykke jern (evt. jernpulver) ca. 1 g afvejes nøjagtigt, kommes i en 100 ml konisk kolbe, og der tilsættes 20 ml fortyndet svovlsyre. Tilsæt endvidere 4-5 krystaller af det blå kobbersulfat. Sæt navnemærkat på kolben, og stil den i stinkskab med udsugning til næste time. Ovenstående er ... -
Hjælp til oversættelse af sætning
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige og er i gang med en oversættelse og sidder lidt fast i følgende sætning: Det navn synes don Cornelio så godt om, at han glemmer notarialkontoret og går hjem til pensionen. Har forsøgt med følgende med mangler stadig noget og er overhovedet ikke sikker på at det er rigti... -
Congo
ForumindlægHej. Hvilke problemstillinger falder jer ind, hvis i tænker på emnet "Kolonisering, Imperalisme og afkolonisering med fokus på Congo"? Selv tænker jeg på: 1.Hvilke tanker og forestillinger om afrikanere kommer til udtryk i bilagsmaterialet? 2. Hvordan adskiller Congos konge L... -
Sammenhæng mellem tone/frekvens/bølgelængde
ForumindlægI fysik har vi på et tidspunkt lavet et forsøg, hvor vi selv skulle stemme ølflasker ved at fylde vand i dem og finde frekvensen. Det første spørgsmål lyder således: Undersøg først hvad der giver den højeste frekvens - lidt eller meget vand i flasken? Forklar hvorfor. Jeg ved at svaret er... -
Karaktergennemsnit STX
ForumindlægHej folkens (: Jeg går i 3. g på STX og forsøger lige at finde mit karakter gennemsnit.. Ved godt der er forskellig vægt osv, det eneste jeg ikke lige har helt styr på er de fag man ikke trækker som eksamens fag. Hvis jeg nu har fået 7 i NG (årskarakter) og 10 til eksamen, er jeg godt klar o... -
Hvad symboliserer figurerne i troldmanden fra oz?
ForumindlægJeg er på vej i teatret i aften for at se troldmanden fra oz og har forsøgt at researche lidt på symbolerne i historien, hvilket viste sig at værre sværere end jeg havde regnet med. Jeg har fået at vide at karakteren der på engelsk hedder "the Tin man" skulle være et symbol på USA'... -
ukendt værdi
Forumindlægfunktionerne f og g: f(x)=x^2-2x+4 g(x)=1/3x^3-3/2x^2+2x-3 beregnde værdier af t, for hvilke tangenten til grafen for f i punktet P(t,f(t)) er parallel med tangenten til grafen for g i punktet Q(t,g(t)). --- Jeg har fundet differentialkvocienterne og jeg har dernæst sat disse lig hinanden og f... -
Tangenthældning og grafer???
ForumindlægHej!! Det forholder sig således, at jeg har fået stillet denne opgave, og jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an? "For grafen for funktionen gælder, at tangentens hældning i ethvert punkt er proportional med x^2. Bestem en forskrift for f, når grafen går gennem (1,-1) og tangenthlædninge... -
Afstemning
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skulle se om jeg kunne danne bundfald med phosphat. Jeg hældte derfor AgNO3 i vandet, og så hurtigt at der kom bundfald. Det må vel betyde, at phosphat (PO43-) er gået sammen med Ag+. Ag+ + PO43- = Ag3PO4 Jeg er i tvivl om, hvordan jeg ... -
Vedrørende pH ...
Forumindlæg1) Beskriv hvordan 0,1 M saltsyre kan fortyndes til 0,001 M saltsyre. Der skal fremstilles 100 mL. 2) I samtlige forsøg i øvelse 1 må de målte pH-værdier ikke afvige med mere end 0,2 pH-enheder fra de beregnede værdier. Beregn hvor mange procent koncentrationen på en opløsning af 0,0010 M sal... -
pH beregning
ForumindlægI samtlige forsøg i øvelse 1 må de målte pH-værdier ikke afvige med mere end 0,2 pH-enheder fra de beregnede værdier. Beregn hvor mange procent koncentrationen på en opløsning af 0,0010 M saltsyre må afvige for at den netop overholder kravet om maksimal afvigelse på 0,2 pH-enhed over den beregned... -
Svær
ForumindlægHey alle, har et spørgsmål som jeg har kæmpet med for længe nu og er ikke kommet videre, så måske kan du hjælpe?! Vi betragter en boble, hvori der er et tryk af atmosfærisk luft Pi,atm= 10 bar. Vil luften i denne boble gå i opløsning i vandet, eller vil den luft der allerede er opløst i vandet s... -
afstemning af en redoxreaktion
Forumindlæghej :) jeg har et brug for hjælp med hensyn til at afstemme en redoxreaktion med kobberion, fra et forsøg med fehlingsvæske. reaktionen ser sådan ud: Cu2+ + R-CHO --> R-COOH + Cu2O (s) jeg skal nu finde oxidationstallene for de forskellige stoffer og jeg ved at O er -II og H er +I, problemet e... -
Multipel regression - variable
ForumindlægHej. Jeg er igang med at (forsøge at) lave en multipel regressionsanalyse, og vil gerne vide lidt om, hvilke typer variable, der kan indgå. Er det tilladt at anvende indextal, som er baseret på relativ frekvens? Som afhængig variabel vil jeg gerne have andelen af højtuddannede i danske kommuner... -
Kemi B - hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHejsa! Jeg er netop begyndt at læse Kemi B hos GSK, og ved derfor med sikkerhed at jeg skal til mundtlig eksamen. Jeg har dog ikke rigtigt været i stand til til at finde ud af noget om selve eksamensformen på nettet, så tænker der måske er nogle herinde der har været oppe og derfor ved hvord... -
Hjælp til opgaver
ForumindlægHej skal have hjælp til følgende: Kæmpebas I et forsøg på at komme i Guiness' rekordborg vil du prøve at bygge en kæmpebas, hvor der er 5 m mellem strengenes endepunkter. Strengen har en masse pr. længde som er 30 g/m, og strengen skal have en 1. partialtone på 20 Hz, så den netop ... -
Tableau-metode
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgave: Brug tableau-metoden til at afgøre hvilke af følgende formler, der er gyldige. For de ikke-gyldige formler skal du angive en sandhedstilskrivning, som gør formlen falsk (aflæses af en åben, mættet tableau-gren). Forsøg at anvende dekompositionsreglerne i en række... -
SRP - reaktionshastigheder og smertemedicin (acetylsalicylsyre)
ForumindlægHej alle sammen. :) Jeg skal til at i gang med min SRP, hvori jeg skriver i matA og kemiA om reaktionshastigheder med et indskrænkende emne, som hedder "smertemedicin". Jeg er i gang med at prøve og finde et forsøg eller to, som jeg kan benytte til at bestemme kinetikken bag nedbrydning...
