Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 12441 til 12460 af 35989
-
plzzzzzzzzzzzzz hjælp fortolkning
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk og skal analyser mit oplæg. Men hvordan fortolker man en novelle f.eks. og hvordan er det bedst at fortolke. Har i nogle gode råd, for det er nemlig første gang jeg skal op, og er ret forvirret da jeg også skal op i andre fag som for det meste er mundlige. -
uvm?
Forumindlæghey.. er der nogen der kan henvise mig til 2.g matematik opgaver på uvm, altså eksamensopgaver/terminsprøver.. kan ikke rigtig finde rundt der.. -
eksamener
ForumindlægJeg har hørt at man mindst skal have haft tre eksamenr inden tredje g (STX). Kan nogen af- eller bekræfte dette evt. med link til hjemmeside?? -
fransk korrespondent
ForumindlægHej jeg har en bekendt med en uddannelse til korrespondent i fransk - afsluttet på CBS i 2000 ( 3 år på aftenstudie) - er der nogen, der kan hjælpe mig med at få afklaret: hvilket niveau den uddannelse er på? - antal ects point (hvis vi omregner til idag) - svarer det til en bachelore / diplom ud... -
Mundtlig SOP Eksamination
ForumindlægNogen der har været oppe og forsvare deres SOP, der kan komme med tips & tricks? Jeg skal forsvare min i næste uge, er men er en smule blank på processen, og hvad det er jeg skal lægge vægt i på min 10-minutters fremlæggelse om mit projekt. Takker på forhånd. -
Reeksam
ForumindlægHej Hvad sker der hvis man glemmer at tilmelde sig reeksamen på Arhus uni? -
Reeksamen skriftlig matematik A (HTX)
ForumindlægHej Nogle der har været oppe til sygeksamen i skriftligig matematik A, som Ian fortælle lidt om hvordan prøven er? Altså er det det samme type HTX matematik hvor man må bruge maple eller wordmat til løsningen af opg? En anden ting er om i oplever at sygeeksamen er sværer eller lettere ene de ek... -
Biologi FSA, digital
ForumindlægHey Så er biologi også færdig! -Hvordan gik det for jer, jeg fik 12... Selvom jeg syntes den var meget svær! -
Erfaring med at klage?
ForumindlægHej ! Jeg vil høre om der er nogle der har erfaring med at klage over en eksamen? Jeg har været til fysikeksamen og jeg synes ikke min karakter var rimelig overhovedet. Men efter hvad jeg har forstået, er det at klage over en eksamen en lang og besværlig proces. Jeg vil prøve at snakke med skole... -
Studenterbevis - karakterer?
ForumindlægJeg spekulerer lidt på, hvordan systemet er for afgangsbeviset for STX.. Jeg har hørt mange forskellige versioner, og ville gerne høre om nogle herinde VED det? Det, jeg tænker på, er: - Når man har fået en årskarakter i et fag og kommer til mundtlig eksamen i det, kommer begge karakterer så med... -
Procentpoint | Matematik formelsamling
KompendieProcentpoint er nok det mest misforståede og misbrugte begreb inden for procentregning. Det bliver næsten oftere brugt forkert end det bliver brugt korrekt. Man kan IKKE benytte procent og procentpoint i flæng.Procentpoint er brugbart, når man beskriver en ændring fra én procentdel til en anden p... -
HJÆLP SUMKURVE mm.
ForumindlægOpgave 8 Tabellen viser den gennemsnitlige ventetid på en plejebolig i 2012 fordelt på landets kommuner. Gennemsnitlig ventetid (målt i dage) - Andel af kommuner (målt i %) 0-1 dage = 18 % 1-30 dage = 55 % 30-60 dage = 24 % 60-120 dage = 3% a) Bestem de kumulerede frekvenser, og tegn en... -
metode i astronomi???
ForumindlægJeg er ved at skrive at. Jeg skriver om maya kalenderen og 2012 fænomenet, altså at jorden skulle gå under når kalenderen slutter og alt det der. Jeg beskæftiger mig imidlertid mere med mayaernes opfattelse af det. De koblede astronomi og religion. Nu har jeg så fundet ud af at det der ske... -
HJÆÆLP :(
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke lave b og c, er der nogen der kan hjælpe? For årene 2006 og 2012 har man opgjort procentdelen af 35-årige, der har gennemført en videregående uddannelse. Opgørelsen ses i nedenstående tabel. År 2006 2012 Preocentdel 36,5 43,2 Det antages at udviklingen... -
pocent
ForumindlægEn studerende har optaget et lån på 25.000 kr. ved studiestart. Han betaler ikke af på gælden under studiet. Gældens størrelse kan man udregne ved brug af denne funktionsforskrift: [f(x)=25.000\cdot 1,125^x] Hvor mange procent tager banken i rente om året? OPGAVE 5.8 (D) DEL Man forventer... -
To modeller og opstilling af ny
ForumindlægJeg sidder med to modeller, den ene beskriver global CO2-udledning til et givent antal år mens den anden betegner befolkningsudviklingen til et givent antal år alt sammen efter 1950.. Jeg får da at vide at jeg skal opstille en model som betegner den gennemsnitlige årlige CO2 udledningen pr. pers... -
Hjælp
ForumindlægÅr efter 2012 0 1 2 3 4 5 Medlemstal i tusinde 2229 2275 2320 2361 2411 2461 Tabellen viser medlemstallet i Sygeforsikringen Danmark i perioden 2101-2017. I en model beskrives udviklingen i medlemstallet ved en lineær funktion f(x) = a·x + b hvor f(x) er medlemstallet i tusinde og x er antal år... -
mat FED
Forumindlægjeg har akut brug for hjælp da jeg skal aflevere den her opgave idag kan i hjælpe mig??? en toyota kostede i 2012 50000 kr og i 2022 koster 98000 1) hvor mange procent er nyprisen på en toyota faldet /steget fra 2012 til 2022? søg vækstformelen og procentforskel 2) hvilken bil er den bedste ... -
Hvilke karakterer tæller?
ForumindlægJeg roder rundt i de her karakterer! Jeg får ok karakterer, men skal have 9,8 for at komme ind på min uddannelse. Og den kan jeg kun klare med nød og næppe. Så jeg har prøvet at opstille nogle hypoteser. Men det er lidt svært når man ikke forstår følgende:1: Hvad vil det sige at musik fra 1.g og ... -
Hvor meget vægt på metoder?
ForumindlægHej Jeg ved godt at AT er metodefag/eksamen. Men hvor meget vægt lægger i på metoderne til jeres fremlæggelse? Jeg er bang for at jeg ikke, når at fremlægge min besvarelse på problemstillingerne pga. fremlggelsen af metoder tager såå lang tid. Hvor meget trækker det ned, hvis man ikke får freml...
