Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12441 til 12460 af 127115
-
Differentialligning
ForumindlægKan følgende opgave løses på følgende måde? Opgave: Vand løber ud af en beholder gennem et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidspunkt proportional med kvadratroden af vandhøjden. O... -
løs ligningen
ForumindlægHej, håber at nogle kan hjælpe mig med ligningen: 2(x - 3) = 3(x + 1) Tak på forhånd -
Standpunkts beregning!?!?!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng som går i 1.g på HTX. Vi fik standpunktkarakterer for flere uger siden, men har spekuleret over hvordan man beregner ens gennemsnit ud, fordi har hørt nogle fag vægter lidt, mens nogle fag vægter meget osv??!? Kan i ikke hjælpe mig med gennemsnitberegning!?!? Fysik "... -
Projektopgave 9. kl
ForumindlægHej vi er i gang med projektforberedelse og vi er lidt i tvivl om hvad vi skal skrive om. Vores overemne er "Hvad rager det os?" Har i nogle ideer? På forhånd tak! -
Mængdeberegning
ForumindlægDer bliver kigget på reaktionen: FeO(s)+C(s)→CO(g)+Fe(s) Der blandes 100g FeO med 50g C ved et eksperiment Så er mit spørgsmål: Bestem massen af den mængde jern, der maksimalt kan dannes ved reaktionen når der blandes 100g FeO med 50g C. Hvordan finder jeg frem til dette? (Det er en redoxrea... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Alle Jeg har lige et kort spørgsmål, som jeg ikke er helt sikker på? Datamængden vokser med en enorm hastighed. Datamængden næste år findes ved at gange datamængden i ar med 1,45 hvis vi lægger to år til, hvad skal datamængden så ganges med? På forhånd tak :-D -
Gåde
ForumindlægHejsa :o) Nu har jeg ligget syg herhjemme i nogle dage og som tidsfordriv har jeg zappet lidt rundt i tv'et. Jeg faldt så over det her, iøvrigt åndsvage, Quiz-program, hvor man skulle løse en gåde - Problemet er, at jeg ALRIG fik løsningen og nu er jeg altså ved at blive sindsyg - så HJÆLP!!... -
HJAELP!!!
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjaelpe mig, med at rette min essay, den er ikke sA lang. Hvis i vil, kan jeg sende til jeres indbakke. -
Optimering
ForumindlægHej alle, jeg har siddet med denne opgave i et stykke tid nu og jeg kan virkelig ikke forstå det.. Er der nogen kloge hoveder som evt. kan løse den, vil nemlig gerne se hvordan man går til sådan en opgave her. Tusind tak -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHåber at der er nogle som vil rette disse sætninger igennem. 1. Han indså, at han var sent på den. He realized he was late 2. Sig venligst til mig, hvis jeg tager fejl. Please tell me if i am wrong 3. Politiet er overbevist om, at de har fanget den rigtige. The police is convinced th... -
Mat.
ForumindlægJeg har to opgaver jeg gerne vil ha' lidt hjælp med!1) Bestem forskriften og tegn grafen for den liniære funktion som går gennem punktet (4,2) og har hældningskoefficienten 0.2) Bestem forskriften for den lineære funktion, hvis graf går gennem punkterne.(-2,5) og (1,2) -
nirvana
Forumindlæghvis man siger de 4 ædle sandheder og den 8-ledede middelvej fører til nirvana (sandt?) og sidste led i den 8-ledede vej er ret selfordybelse =meditation, vil alm. mennesker så i dag opnår nirvana når de mediterer? -
forurenet sø
Forumindlæghej alle. er der nogen der kan forklare mig hvordan der dannes slam i en forurenet sø? tak på forhånd -
NO3
Forumindlæg7. Hvorfor dannes der NO2 når kul, olie og gas afbrændes?: -
Hjælp!!
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave der lyder: I nedenstående tekst er verbet (udsagnordet) to be brugt i forskellige udtryk. Forklar hvilken grammatisk funktion det har i de understregede eksempler. Skriv dit svar på dansk. 114/136 Jeg har prøvet at lave det så godt som jeg kan, men er ikke sikker... -
koordinatsæt til enhedsvektor
ForumindlægHej alle! jeg sidder med en opgave som lyder: Bereg koordinatsættet til den enhedsvektor der danner -58 grader med første aksen. jeg ville mene at jeg skal tage længden som er 1 da det er en enhedscirkel og så gange det med (cos(-58 grader) , sin(-58 grader)) men forstår ikke hvorfor jeg i... -
Hmm kom lige til at undre mig over...
ForumindlægJeg sad lige og var godt i gang med at læse noget kemi, da jeg stødte på ordet hydrazon? Hvad er det lige det er? Har bare aldrig hørt om det før? I følge wiki (tysk), er det et bundfald der dannes når ketoner eller aldehyder reagere med 2,4-dinitrophenylhydrazin? En der har mulighed for at forkl... -
Ølbrygning
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at skrive en rapport over klassen ølbrygning. Jeg skal heriblandt svare på hvorfor massefylden og pH-værdien falder under gæringen. Er der nogle, som kan hjælpe mig? Jeg ved at pH-værdien falder når der dannes kulsyre, men det kan da ikke være hele baggru... -
Viden om Essays - Haster!
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave en synopse af et essay og er stødt på præsentation af prøveoplægget. Under det punkt skal man fortælle lidt om genre, handling/afsæt, tema. Jeg ved ikke helt om der specifikt er et tema i et essay? Lad os tage Regnvejrs-Rhapsodi af Dan Turèll som e... -
Bestem trindybden x
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at gennemskue, hvordan jeg kan udregne nedenstående opgave. "På billedet ses en trappe med gelænder. Gelænderet er 3,20 meter langt og danner en vinkel på 30 grader med vandret. Gelænderets vandrette udstrækning svarer til 10 gange trindybden, x. a) Bestem trindy...
